Τρίτη 23 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Ο Τζόζεφ Γκόρντον Λέβιτ μιλά στο in.gr για τη «Βόλτα στο Κενό»

Ο Τζόζεφ Γκόρντον Λέβιτ μιλά στο in.gr για τη «Βόλτα στο Κενό»

Είναι μόλις 34 ετών και έχει καταφέρει να κάνει το Χόλιγουντ να πίνει νερό στο όνομά του. Ο πολυτάλαντος Τζόζεφ Γκόρντον Λέβιτ είναι ο ηθοποιός που είναι γνωστός για τους ρόλους του σε «σκεπτόμενα» μπλοκμπάστερ, ισορροπώντας συχνά ανάμεσα στην κωμωδία και το δράμα. Το in.gr τον συνάντησε στο Κανκούν του Μεξικό και μίλησε μαζί του για τη Βόλτα στο Κενό (The Walk), πόσο ριψοκίνδυνο είναι να περπατά κανείς σε τεντωμένο σύρμα, αλλά και για το πώς είναι ένας Αμερικάνος να ερμηνεύει έναν Γάλλο.

Είναι μόλις 34 ετών και έχει καταφέρει να κάνει το Χόλιγουντ να πίνει νερό στο όνομά του. Ο πολυτάλαντος Τζόζεφ Γκόρντον Λέβιτ είναι ο ηθοποιός που είναι γνωστός για τους ρόλους του σε «σκεπτόμενα» μπλοκμπάστερ, ισορροπώντας συχνά ανάμεσα στην κωμωδία και το δράμα.

Πρώην παιδί ηθοποιός, ο Λέβιτ είχε τη δυνατότητα να ωριμάσει μέσα στο Χόλιγουντ. Από το Ποτάμι Κυλά Ανάμεσά μας του Ρόμπερτ Ρέντφορντ, στο Δέκα πράγματα που μισώ σε σένα και από εκεί στο υπέρ-επιτυχημένο τηλεοπτικό 3rd Rock from the Sun μέχρι τους πιο ενήλικους ρόλους του σε ταινίες όπως τα Brick, 500 Μέρες με τη Σάμερ και 50/50, μέχρι την συνεργασία του με ταλαντούχους σκηνοθέτες σε μεγάλες παραγωγές (Inception, Looper), ο Λέβιτ αποδείκνυε ότι μπορούσε να εισβάλει στο πετσί του ρόλου του με μεγάλη ευκολία.

Είναι, όμως, και ένας ηθοποιός με γενικότερες καλλιτεχνικές ανησυχίες. Έκανε το σκηνοθετικό του ντεμπούτο με το Don Jon, ενώ βρίσκεται πίσω από την HitRECord, μία «συνεργατική εταιρεία παραγωγής» -όπως σημειώνει η ίδια η εταιρεία στην ιστοσελίδα της.

Η τελευταία πρόκληση για τον Λέβιτ είναι το The Walk (Βόλτα στο Κενό στα ελληνικά). Ο ηθοποιός αναλαμβάνει να ερμηνεύσει τον Φιλίπ Πετί, τον γάλλο σχοινοβάτη που τη δεκαετία του 1970 αποφάσισε να περπατήσει πάνω σε σύρμα που συνέδεε τους Δίδυμους Πύργους.

Το αποτέλεσμα είναι μία φαντασμαγορική περιπέτεια με «καρδιά», για τις ανάγκες της οποίας ο Λέβιτ χρειάστηκε να μάθει να περπατάει πάνω στο σύρμα.

«Με τον Φιλίπ έμαθα να περπατάω στο σύρμα» λέει ο ηθοποιός, μιλώντας στο in.gr και σε ομάδα δημοσιογράφων από ξένα μέσα, στη διάρκεια συνέντευξης που μάς παραχώρησε στο Κανκούν του Μεξικό. «Ο Φιλίπ επέμενε να είναι αυτός που θα με διδάξει. Ξεκινάς με μία λωρίδα μονωτικής ταινίας πάνω στο έδαφος, προκειμένου να μάθεις τι να κάνεις με τα πόδια σου» λέει.

<!–

Πώς είναι, όμως, το να περπατάς πάνω στο σύρμα; «Ο τρόπος είναι πολύ ιδιαίτερος και δεν μοιάζει με τον τρόπο που περπατάμε κανονικά. Όταν περπατάς, ακουμπάς πρώτα τη φτέρνα και μετά τα δάχτυλα και μεταφέρεις το βάρος από τη φτέρνα στα δάχτυλα. Όταν περπατάς στο σύρμα, αφήνεις όλο το βάρος στο πίσω πόδι. Στη συνέχεια ακουμπάς στο σύρμα τα δάχτυλα του άλλου ποδιού. Δεν βάζεις καθόλου βάρος, απλά «νιώθεις» το σύρμα. Και μετά γλιστράς το πόδι μπροστά, μέχρι να ακουμπήσει στο σύρμα και δεν το κοιτάς, απλά το αισθάνεσαι πάνω στο σύρμα. Μόλις ακουμπήσει με ασφάλεια στο σύρμα, τότε μεταφέρεις το βάρος από το πίσω πόδι στο μπροστά. Η κίνηση πρέπει να έρθει φυσικά» σημειώνει.

Ο Λέβιτ τονίζει ότι το περπάτημα στο σύρμα είναι μια σωματικά απαιτητική άσκηση. «Όλο το κορμί σου είναι σφιγμένο» λέει. «Αν αφεθείς μπορεί να πέσεις. Είναι διαφορετικό από το μπόντι-μπίλντινγκ που έκανα στο Don John, το οποίο δεν είναι τόσο καλό για το σώμα σου. Το να περπατάς στο σύρμα είναι πολύ καλό για την υγεία σου, αν και όχι τόσο καλό για τα πόδια σου».

Νωρίτερα, στη συνέντευξη Τύπου για την ταινία, ο ηθοποιός είπε ότι το περπάτημα στο σύρμα είναι «εθιστικό». Για ποιο λόγο συμβαίνει αυτό; «Όταν φτάνεις στο σημείο να μπορείς να ισορροπήσεις, αυτό στέλνει ένα κύμα θετικής ενέργειας στο σώμα σου. Όλα μοιάζουν να είναι σωστά. Ζεις τη στιγμή και θέλεις να συνεχίσεις να το κάνεις» λέει, σημειώνοντας ότι ο Φιλίπ Πετί συνεχίζει να περπατά καθημερινά στο σκοινί και μάλιστα στο ίδιο σύρμα με το οποίο «ένωσε» τους Δίδυμους Πύργους.

Δεδομένου των εντυπωσιακών ρόλων που έχει αναλάβει, σκέφτεται ποτέ ποιο θα είναι το πρότζεκτ του με όρους διαφοροποίησης της καριέρας του; «Δεν νομίζω ότι σκέφτομαι ποτέ την καριέρα μου» παραδέχεται. «Σκέφτομαι απλά τι με εμπνέει κάθε φορά. Εάν σε απασχολεί υπερβολικά η καριέρα σου, ξεχνάς τι κάνει μια ερμηνεία καλή. Προσπαθώ, πάντως, να διαφοροποιούμαι. Υπάρχει μία ταινία που γύρισα πριν από πολλά χρόνια. Ο τίτλος της ήταν Manic και ήμουν 19 ετών όταν την έκανα. Είχα μόλις τελειώσει το 3rd Rock from the Sun, ίσως και νωρίτερα. Είμαι πολύ περήφανος για αυτή την ταινία. Ήταν η πρώτη φορά που μου δόθηκε η ευκαιρία να παίξω σε δραματικό ρόλο ως νέος άνδρας πια και όχι ως παιδί. Είναι μια έντονη, δραματική ιστορία με χαμηλό προϋπολογισμό, παίζω εγώ, ο Ντον Τσιντλ και η Ζόι Ντεσανέλ. Ήταν η πρώτη φορά που συνάντησα τη Ζόι, οκτώ χρόνια πριν κάνουμε το 500 Μέρες με τη Σάμερ».

Στο The Walk καλείται να ερμηνεύσει έναν Γάλλο που αγαπά τη Νέα Υόρκη και τους Δίδυμους Πύργους. Ο ίδιος ο Λέβιτ σημειώνει ότι λατρεύει τις γαλλικές ταινίες και τη γαλλική γλώσσα, ενώ μιλούσε λίγα γαλλικά. Κατάφερε, μάλιστα, να πείσει την παραγωγή να επιλέξει τον ίδιο και όχι κάποιον γάλλο ηθοποιό, όπως ήταν αρχικά ο σχεδιασμός.

«Θεωρώ ότι ήταν ρίσκο εγώ, ένας Αμερικάνος, να ερμηνεύσω έναν Γάλλο. Υπήρχαν φωνές μέσα μου που έλεγαν: «Είσαι σίγουρος ότι είναι καλή ιδέα;» Αλλά τελικά λάτρεψα την δυνατότητα, αγνόησα τις φωνές και απλά το έκανα» προσθέτει.

«Αγαπώ πολύ το γαλλικό σινεμά. Η Γαλλία είναι πολύ σινεφίλ χώρα. Το Παρίσι έχει τις καλύτερες αίθουσες στον κόσμο. Και δεν μιλώ για τα καθίσματα, αλλά για την επιλογή των ταινιών. Εάν πας στο Παρίσι Τετάρτη βράδυ, μπορείς να βρεις ένα σινεμά που παίζει μία άγνωστη ρωσική ταινία από τη δεκαετία του 1970 και θα υπάρχει κοινό που θα την παρακολουθεί. Γιατί οι Γάλλοι εκτιμούν βαθύτατα τις ταινίες. Αυτό με τράβηξε πρώτη φορά στη γαλλική γλώσσα. Όταν επισκέφθηκα πρώτη φορά το Παρίσι στα 20 μου, το ερωτεύτηκα. Έχω πολύ μικρή γνώση άλλων σημείων της Ευρώπης, ακριβώς γι’ αυτό το λόγο. Δεν έχω πάει ποτέ στη Ρώμη για παράδειγμα, επειδή πάντα θέλω να πηγαίνω στο Παρίσι» λέει ο Λέβιτ.

Αντιμέτωπος με την «αμήχανη» ερώτηση από ισπανό δημοσιογράφο που τον ρωτάει -κάπως επιθετικά- εάν έχει σκεφτεί τι θα συμβεί εάν η ταινία ωθήσει κάποιους να κάνουν ριψοκίνδυνα πράγματα όπως να θελήσουν να περπατήσουν πάνω σε τεντωμένο σκοινί, ο Λέβιτ σημειώνει: «Δεν πρέπει να σκέφτεσαι τι θα μπορούσε να σκεφτεί κάποιος να κάνει βλέποντας την ταινία σου. Τότε κάθε ταινία στο Χόλιγουντ θα είχε πρόβλημα. Κάθε ταινία έχει όπλα, έχει θανάτους. Δεν μπορείς να σκεφτείς ότι κάποιος βλέποντάς τες θα αποφασίσει να πάρει ένα όπλο και να σκοτώσει δεκάδες άτομα. Ακόμα και οι Avengers, στην προσπάθειά τους να υπερασπιστούν τον κόσμο, σκοτώνουν δεκάδες άτομα. Αντιθέτως, νομίζω ότι ο Φιλίπ είχε επίγνωση του πόσο σημαντική είναι η ασφάλεια. Σίγουρα έκανε κάτι που ήταν επικίνδυνο για τη ζωή του, αλλά δεν το έπαιρνε αψήφιστα».

Και συνεχίζει: «Δεν θα προέτρεπα κάποιον να ρισκάρει τη ζωή του, δεν νομίζω ότι πρέπει κάποιος να ρισκάρει τη ζωή του για το όνειρό του. Εγώ δεν έχω ποτέ ρισκάρει τη ζωή μου για κάτι, αλλά άλλοι το έχουν κάνει. Κάποιοι το κάνουν για αξιοθαύμαστους λόγους, κάποιοι άλλοι -όπως ο Φιλίπ- γιατί κουβαλούν μια τρέλα μέσα τους. Ο ίδιος ο Φιλίπ είναι ο πρώτος που θα το αναγνωρίσει αυτό: ότι κάπου έχανε το μυαλό του σε όλη αυτή τη διαδικασία. Αυτό τον κάνει πιο περίπλοκο χαρακτήρα και μεγαλύτερη πρόκληση για να τον ερμηνεύσει ένας ηθοποιός».

Ο Λέβιτ έχει μόνο καλά λόγια να πει για τον Ρόμπερτ Ζεμέκις (Forrest Gump, Ο Ναυαγός), τον σκηνοθέτη της ταινίας. «Ο Μπομπ επιδιώκει να παντρέψει το οπτικό θέαμα στις ταινίες του με τις ιστορίες των χαρακτήρων. Ποτέ δεν θα έχεις μόνο ένα ωραίο πλάνο που δεν θα σημαίνει τίποτα. Τα πάντα εξυπηρετούν την ιστορία. Αυτή είναι η διαφορά του δικού του σινεμά με άλλες ταινίες – θέαμα. Συχνά αυτές οι ταινίες είναι απλά αυτό: ένα ωραίο πλάνο, δεν αφηγούνται ανθρώπινες ιστορίες. Δεν συμβαίνει το ίδιο με αυτή την ταινία».

* Η ταινία Βόλτα στο Κενό (The Walk) θα προβάλλεται από αύριο, Πέμπτη, στις κινηματογραφικές αίθουσες από τη Feelgood. Η ταινία προβάλλεται και σε 3D.

Αγγελική Στελλάκη

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

Sports in

Από τον Ολυμπιακό στη Χιροσίμα

Τα γιεν της JT Thunders έπεισαν τον Ντανιέλ Καστελάνι να πάρει το αεροπλάνο για την Ιαπωνία.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τρίτη 23 Απριλίου 2024