Αννιώ Παυλοπούλου

Οι γυναίκες χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να κοιμηθούν, αισθάνονται πιο συχνά υπνηλίες, παρουσιάζουν αυξημένο κίνδυνο να υποφέρουν από αϋπνίες αλλά παράλληλα απολαμβάνουν περισσότερο χρόνο σε κατάσταση βαθύ ύπνου σε σχέση με τους άνδρες.   
Από την άλλη, οι άνδρες έχουν μεγαλύτερη δυσκολία να ξυπνήσουν, έχουν τη συνήθεια να απλώνονται και κυρίως και πιο σημαντικό ροχαλίζουν ασταμάτητα και βροντερά.
Και κάπως έτσι, η απολαυστική αυτή λειτουργία, απαραίτητη για την καλή μας υγεία και ευεξία, αρχίζει να γίνεται μια μικρή πηγή του κακού. Τσακωμοί, νεύρα και γκρίνια καραδοκούν με τις δυο πλευρές να διεκδικούν το δίκιο και τα όνειρα γλυκά τους. Ακόμη και στο σεξουαλικό κομμάτι προκύπτουν θέματα. Γιατί οι άνδρες ως γνωστόν είναι λάτρεις του πρωινού σεξ ενώ οι γυναίκες στο ξύπνημα τους θέλουν την ησυχία τους.
Το μεγαλύτερο θέμα, νομίζω, εκτός από το προαναφερθέν ροχαλητό είναι το φαινόμενο «αγκαλίτσα». Γιατί θα πρέπει το βράδυ που θέλει το κορμί μου να ηρεμήσει και να ξεκουραστεί επιτέλους να έχω και άλλο ένα κορμί κολλημένο πάνω μου; Δεν λέω. Δείχνει ένα ρομαντισμό και μια επιθυμία αλλά άντε να το δεχθώ στην αρχή, αυτά τα λίγα λεπτά που απαιτούνται για να αποκοιμηθώ. Μετά, γιατί να μην πάει ο καθένας στην θέση του;
Ο ύπνος είναι ένα από τα βασικά συστατικά αυτού που ορίζουμε ως «προσωπικός χρόνος». Και μπορεί στα 20 μας χρόνια να μην αντιλαμβανόμαστε την αξία του ύπνου αλλά μεγαλώνοντας συνειδητοποιούμε πόσο πολύτιμος είναι ο χρόνος που μας απομένει καθημερινά για να κοιμηθούμε. Επομένως, είναι στο χέρι μας να εξασφαλίσουμε τις καλύτερες των συνθηκών για να τον απολαύσουμε όσο περισσότερο γίνεται.
Καταρχάς, μπορείτε να το συζητήσετε με τον σύντροφο σας εξηγώντας του ότι δεν επιθυμείτε «μπερδέματα» την ώρα του ύπνου. Επειδή μάλλον θα έχετε επιλέξει ένα φυσιολογικό και λογικό άνθρωπο θα το καταλάβει και θα το σεβαστεί. Αν του αρέσει να αγκαλιάζει κάτι για να κοιμάται κάντε του δώρο ένα μεγάλο, αφράτο μαξιλάρι που θα αντικαταστήσει για την ώρα του ύπνου το κορμί σας. Αλλά είπαμε, συμβιβασμός. Θα του επιτρέψετε να αποκοιμηθεί με εσάς στην αγκαλιά του αφού αυτό τον ηρεμεί και θέλει να σας αισθάνεται.
Μια λύση επίσης για τους ανήσυχους συζύγους που στριφογυρίζουν όλο το βράδυ και σας ταράζουν είναι τα στρώματα με τον ειδικό σχεδιασμό που εμποδίζει την μεταφορά τις κίνησης από την μια πλευρά του κρεβατιού στην άλλη. Αλλά και για το ραχαλητό υπάρχουν θεραπείες, τόσο άμεσες (σκευάσματα από το φαρμακείο) όσο και πιο ριζικές (βελονισμός, ειδική επέμβαση στη ρινική περιοχή κτλ).
Ότι οι συνήθειες μας στον ύπνο μπορεί να επηρεάσουν την γαλήνη της σχέσης μας, είναι αληθές αλλά αληθές είναι και ότι είναι στο χέρι μας – πριν καταλήξετε στις χωριστές κρεβατοκάμαρες. Σκεφτείτε ότι ο καλός ύπνος είναι πραγματικά ευεργετικός για εμάς τις ίδιες αλλά αξίζει τον κόπο να πέφτουμε για ύπνο και να ξυπνάμε με ηρεμία καληνυχτίζοντας και καλημερίζοντας τον σύντροφο μας με ένα πλατύ χαμόγελο.
Και μια συμβουλή που μου έδινε πάντα η γιαγιά μου: ο,τι και αν έχει γίνει μέσα στην ημέρα, όσο και αν έχετε μαλώσει να ξαπλώνετε μαζί. Ο ύπνος θρέφει και την αγάπη.                              
      

gamos.gr

Ακολουθήστε το in.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο in.gr