Tέλος χρόνου για την υποβολή προσφορών σχετικά με την Opel και παρόλο που η General Motors δεν κοινοποίησε τα ονόματα των πλειοδοτών, πηγή προσκείμενη στις διαπραγματεύσεις θέλει να παραμένουν στην κούρσα τα ίδια ονόματα, ήτοι η κοινοπραξία της καναδικής εταιρείας Magna με τη ρωσική κρατική τράπεζα Sberbank, η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία BAIC και ο επενδυτικός όμιλος RHJ.


Αν και οι λεπτομέρειες της κάθε προσφοράς αποτελούν επτασφράγιστο μυστικό εταιρικές πηγές, με γνώση της προσφοράς της Magna, αποκάλυψαν ότι οι αρχικοί όροι της κοινοπραξίας μεταξύ της καναδικής εταιρείας εξαρτημάτων και της Sberbank διαφοροποιήθηκαν στη νέα προσφορά, η οποία προβλέπει ίδιο ποσοστό ιδιοκτησίας για τους δύο πρωταγωνιστές, ήτοι 27,5% στην κάθε μία, ένα 10% για τους εργαζόμενους της Opel, ενώ το 35% θα παραμείνει στην GM, ως είχε εξαρχής.


Όσον αφορά την προσφορά της RHJ, η οποία υποστηρίζεται από την αμερικανική Ripplewood, δεν έχει γίνει γνωστό τι περιλαμβάνει, αν και το γερμανικό περιοδικό Bild σε δημοσίευμα της 17ης Ιουλίου 2009, ανέφερε -επικαλούμενο σχόλια του Διευθύνοντος Συμβούλου, Leonhard Fischer- ότι ο βελγικός επενδυτικός όμιλος σχεδιάζει την περικοπή έως και 10.000 θέσεων εργασίας στην Opel.


Το γεγονός αυτό δείχνει να αφαιρεί βαθμούς από την συγκεκριμένη προσφορά, έναντι αυτής της Magna, καθώς οι απώλειες θέσεων εργασίας στην Opel αποτελούν ζήτημα μείζονος πολιτικής σημασίας για τη Γερμανία, η οποία σημειωτέον θα επωμιστεί την παροχή εγγυήσεων για τη δανειοδότηση της γερμανικής φίρμας μόλις διευθετηθεί το θέμα του νέου ιδιοκτήτη.


H Magna έχει τη στήριξη και των συνδικαλιστών της Opel, οι οποίοι βλέπουν ως κόκκινο πανί τις προσφορές της RHJ αλλά και της BAIC. Σύμφωνα με τα πανίσχυρα γερμανικά συνδικάτα η προσφορά της Magna είναι η μοναδική που προσφέρει ένα βιώσιμο σχέδιο, το οποίο θα εξασφαλίσει την συνέχιση της πορείας της Opel.


Κατόπιν αυτού η GM αναμένεται να αναλύσει και να συγκρίνει τις προσφορές, όπως ανακοίνωσε, υποβάλλοντας τα προκαταρκτικά της συμπεράσματα, τα οποία θα εξετάσουν από τις κυβερνήσεις της Γερμανίας και των χωρών όπου φιλοξενούνται εγκαταστάσεις, καθώς και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.



auto.in.gr