Περίμενα ότι οι περιβόητοι Δείκτες Ποιότητας των υπηρεσιών ADSL θα ήταν χρήσιμοι και τα στοιχεία τους εύκολα συγκρίσιμα. Μήνες όμως μετά την δημοσίευσή τους «σε εμφανές σημείο στους δικτυακούς τόπους των ISP», διαπιστώνω ότι η ΕΕΤΤ κάθε άλλο παρά πέτυχε τον σκοπό της. Οι δείκτες είναι συγκεντρωμένοι σε αρχεία PDF ανά ενότητες και για να καταφέρει κανείς να συγκρίνει τις υπηρεσίες θα πρέπει να τα κατεβάσει, να τα τυπώσει και να κάνει όλη τη δουλειά μόνος του. Απευθυνόμενοι σε χρήστες ΑΜΕΑ έχουν ανεβάσει και επιμέρους ηχητικά αρχεία (MP3).

Εδώ θα κάνω μια προσπάθεια να συγκεντρώσω τουλάχιστον τις παραπομπές σε αυτούς από όλους τους μεγάλους ISP:

ΟΤΕ Conn-X, onDSL
Στο conn-x.gr δεν βρήκα τίποτα με την πρώτη ματιά…
Στο portal του OTEnet χάθηκα….
Τελικά, το βρήκα!
Δείκτες Ποιότητας ευρυζωνικών υπηρεσιών από τον ΟΤΕ

Η «Ταχύτητα μετάδοσης δεδομένων στο τμήμα συγκέντρωσης του δικτύου πρόσβασης και στο δίκτυο κορμού» δεν παραπέμπει πουθενά, αν και αναφέρεται στα αποτελέσματα μετρήσεων του Φεβρουαρίου…

FORTHNET
Αντίθετα, η Forthnet έχει σχετικό link στην πρώτη σελίδα. Οι δείκτες ποιότητας των ευρυζωνικών υπηρεσιών της Forthnet είναι όμως σε pdf.

Ωστόσο, δεν βρήκα στην ίδια σελίδα ή στο pdf τους κρίσιμους δείκτες ποιότητας, όπως η ταχύτητα! Απαράδεκτο!

Σύμφωνα με την ΕΕΤΤ, οι σημαντικότεροι δείκτες θα έπρεπε να είναι διαθέσιμοι από το Φεβρουάριο:

«Οι Δείκτες Ποιότητας των σταθερών ευρυζωνικών υπηρεσιών είναι οι ακόλουθοι :

B01 : Tαχύτητα μετάδοσης δεδομένων στο τμήμα συγκέντρωσης του δικτύου πρόσβασης και στο δίκτυο κορμού
B02 : Χωρητικότητα Διασύνδεσης
B03 : Ποσοστό αποτυχίας κλήσεων VoIP
B04 : Ποιότητα σύνδεσης για ομιλία VoIP
B05 : Χρόνος παροχής για αρχική σύνδεση
B06 : Συχνότητα αναφορών βλάβης ανά σύνδεση
B07 : Χρόνος αποκατάστασης βλαβών
B08 : Περιορισμοί στη χρήση
B09 : Παροχή υπηρεσιών εγγυημένης ποιότητας/Δυνατότητα σύναψης SLA
B10 : Παροχή υπηρεσιών αποκατάστασης οικιακών βλαβών

Τα αποτελέσματα των Δεικτών Β08, Β09 και Β10 είναι ήδη διαθέσιμα. Η παρουσίαση των πρώτων αποτελεσμάτων των δεικτών Β01, Β02, Β05, Β06 και Β07 θα πραγματοποιηθεί το Φεβρουάριο του 2009 και των δεικτών Β03 και Β04 τον Αύγουστο του 2009.»

hol
Στη hol οι δείκτες ποιότητας δημοσιεύονται σε υποενότητα της Εξυπηρέτησης πελατών.