Kazaa, Music City και Grokster στο στόχαστρο μουσικής βιομηχανίας και Χόλιγουντ
Αποφασισμένοι να κλείσουν το «παζάρι των πειρατών του 21ου αιώνα» εμφανίστηκαν (πάλι) την Τρίτη δισκογραφικές και στούντιο του Χόλιγουντ, μηνύοντας αυτήν τη φορά τους «αντικαταστάτες» της Napster, Music City, Kazaa και Grokster.
Αποφασισμένοι να κλείσουν το «παζάρι των πειρατών του 21ου αιώνα» εμφανίστηκαν (πάλι) την Τρίτη δισκογραφικές και στούντιο του Χόλιγουντ, μηνύοντας αυτήν τη φορά τους «αντικαταστάτες» της Napster, Music City, Kazaa και Grokster.
Μετά το Scour, τη Napster και την Aimster, η αμερικανική Ένωση Δισκογραφικών Eταιρειών (RIAA) και η Ένωση Παραγωγών Κινηματογραφικών Ταινιών (MPAA) «επιτίθενται» σε τρεις υπηρεσίες, οι οποίες συγκεντρώνουν αριθμό χρηστών που αθροιστικά υπερβαίνει αυτόν των φανατικών της Napster.
Η εταιρεία Webnoize υπολόγισε ότι τον Αύγουστο μέσω αυτών των δικτύων άμεσης ανταλλαγής αρχείων μουσικής, βίντεο κ.λπ. διακινήθηκαν περισσότερα από τρία δισ. αρχεία. Η αντίστοιχη μέτρηση για τη Napster το Φεβρουάριο δεν ξεπερνούσε τον αριθμό αυτό (2,79 δισ. αρχεία).
Αν και οι τρεις αμφιλεγόμενες υπηρεσίες παρέχονται από διαφορετικές εταιρείες, πίσω τους κρύβεται το ίδιο λογισμικό, όπως αναφέρει το CNet. Πηγή του κοινού λογισμικού είναι μια ολλανδική εταιρεία, η FastTrack (ή Consumer Empowerment) που εδρεύει στο Αμστερνταμ. Απασχολεί προγραμματιστές από τη Σουηδία, τη Δανία και την Ολλανδία και έχει δώσει άδεια χρήσης του λογισμικού της στην αμερικανική Music City (Τενεσί) και στην Grokster (Νέβις, στις Δ. Ινδίες). Η FastTrack διαχειρίζεται το Kazaa.
Το τεχνολογικό υπόβαθρο του λογισμικού της FastTrack είναι τέτοιο, ώστε να μην απαιτείται η δεικτοδότηση των αρχείων που ανταλλάσσουν οι χρήστες των υπηρεσιών. Ως εκ τούτου, δεν υπάρχει κεντρική βάση (σε αντίθεση με το δίκτυο της Napster) και έτσι, όπως ισχυρίζονται οι ιθύνοντες των εταιρειών, «ακόμα και αν εξαφανιστούμε, το δίκτυο θα συνεχίσει να λειτουργεί». Οι εξελίξεις στην αίθουσα του αμερικανικού δικαστηρίου (στο Λος Αντζελες) ίσως οδηγήσουν στη δοκιμασία της θεωρίας αυτής.
Από το αντίπαλο «στρατόπεδο», η πρόεδρος της RIAA, Χίλαρι Ρόζεν, δηλώνει ότι η Ένωση θα κάνει ό,τι είναι δυνατό, προκειμένου να προλάβει τις (δυσάρεστες για τα μέλη της) εξελίξεις, δεδομένου ότι γνωστές δισκογραφικές εταιρείες πρόκειται να αρχίσουν σύντομα να παρέχουν συνδρομητικές υπηρεσίες μουσικής από το Διαδίκτυο.
Για πρώτη φορά, η ζωή του Νίκου Ξυλούρη ανεβαίνει στο θεατρικό σανίδι από τη Stages Network και τα Αθηναϊκά Θέατρα, με το έργο Ο Αρχάγγελος της Κρήτης. Έως τις 31 Ιανουαρίου στο θέατρο ΗΒΗ.
Μια από τις πιο ωραίες φωνές της γενιάς της, η Βιολέτα Ίκαρη επιστρέφει στη δισκογραφία με το EP Σύννεφα Μπαλόνια, αλλά και στον Σταυρό του Νότου στις 26 Δεκεμβρίου.
Φροίξος Φυντανίδης
WIDGET ΡΟΗΣ ΕΙΔΗΣΕΩΝΗ ροή ειδήσεων του in.gr στο site σας