Αμερικανοί ερευνητές δημιούργησαν βάση δεδομένων με... αστεία, τα οποία θα αξιολογηθούν με στόχο τη δημιουργία λογισμικού το οποίο θα χρησιμοποιηθεί για την προώθηση βιβλίων, δίσκων, CD και ταινιών βίντεο. Το λογισμικό θα προσφέρει κριτήρια σχετικά με το ποια προϊόντα μπορεί να ενδιαφέρουν κάποιο άτομο, με αποτέλεσμα οι on-line πωλητές να μπορούν να τα προωθήσουν πιο αποτελεσματικά.
Αμερικανοί ερευνητές δημιούργησαν βάση δεδομένων με… αστεία, τα οποία θα αξιολογηθούν με στόχο τη δημιουργία λογισμικού το οποίο θα χρησιμοποιηθεί για την προώθηση βιβλίων, δίσκων, CD και ταινιών βίντεο. Το λογισμικό θα προσφέρει κριτήρια σχετικά με το ποια προϊόντα μπορεί να ενδιαφέρουν κάποιο άτομο, με αποτέλεσμα οι on-line πωλητές να μπορούν να τα προωθήσουν πιο αποτελεσματικά.
Όπως μετέδωσε το BBC, το σύστημα που θα προκύψει από την αξιολόγηση των αστείων ίσως δώσει ώθηση στις πωλήσεις των ιντερνετικών «καταστημάτων», καθώς τον τελευταίο καιρό οι αγορές μέσω του Διαδικτύου μοιάζουν να υποχωρούν.
Η σχετική έρευνα διεξάγεται από επιστήμονες του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια στο Μπέρκλεϊ, οι οποίοι σχεδιάζουν ένα σύστημα που θα τους επιτρέπει να προβλέψουν ποια αστεία θα βρίσκουν διασκεδαστικά όσοι θα θέλουν να αγοράσουν κάποιο προϊόν, για παράδειγμα ένα βιβλίο.
Η βάση δεδομένων δημιουργείται στο δικτυακό τόπο Jester 2.0, του οποίοι οι επισκέπτες έχουν την ευκαιρία να αξιολογήσουν 15 αστεία σε μία κλίμακα που ξεκινά με το χαρακτηρισμό «πολύ αστείο» και καταλήγει στο χαρακτηρισμό «καθόλου αστείο». Μετά την αξιολόγηση, το σύστημα παρουσιάζει στο χρήστη άλλα αστεία, τα οποία είναι πιθανόν επίσης να βρει διασκεδαστικά.
Η ερευνητική ομάδα διάλεξε τα αστεία ως μέσο προώθησης προϊόντων, επειδή έχουν άμεση επίδραση και αντανακλούν τις προτιμήσεις κάποιου ατόμου.
Δικτυακοί τόποι, όπως το Amazon.com, προσπαθούν να αυξήσουν τις πωλήσεις τους, συνιστώντας, για παράδειγμα, σε όσους αγοράζουν ένα βιβλίο άλλα με ανάλογο περιεχόμενο.
Με κριτήριο το είδος των αστείων που αρέσουν σε κάποιον αγοραστή, οι ερευνητές ισχυρίζονται πως μπορούν να δημιουργήσουν το προφίλ του και να του συστήσουν με πιο αποτελεσματικό τρόπο αντικείμενα που ενδεχομένως θα αγοράσει.