36

Η γερμανική εταιρεία τηλεοπτικών παραγωγών Brainpool TV ανακοίνωσε χθες, Τρίτη, ότι σκοπεύει να στείλει τους επτά νικητές μιας σειράς τηλεοπτικών παιχνιδιών στο Διεθνή Διαστημικό Σταθμό (ISS) την περίοδο 2002 – 2008. Η εταιρεία θα καταβάλει προκαταβολή, ύψους 7,5 εκατ. δολαρίων (2,94 δισ. δραχμές), στην Astrium GmbH, θυγατρική της European Aeronautic, Defense & Space Co. (EADS), για να εκπαιδεύσει τους συμμετέχοντες και να οργανώσει τις αποστολές με το ρωσικό διαστημικό όχημα Σογιούζ. Η Space TV, θυγατρική της Brainpool, θα προωθήσει εμπορικά το πρόγραμμα με την ονομασία Space Commander (Κυβερνήτης του Διαστήματος).

Δικαίωμα συμμετοχής θα έχουν οι κάτοικοι πέντε ευρωπαϊκών χωρών, με ηλικία άνω των 23 ετών, ύψος έως 1,83μ. και βάρος μέχρι 93,5 κιλά.


Ο πρώτος διαγωνισμός θα ξεκινήσει το 2001 και από τα 60.000 άτομα που αναμένεται να κάνουν αίτηση σε κάθε χώρα, τα 600 θα συμμετάσχουν σε τηλεοπτικό διαγωνισμό γνώσεων, φυσικής κατάστασης και επικοινωνιακής ικανότητας.


Οι πέντε νικητές θα μεταβούν στη συνέχεια στη Μόσχα, όπου θα εκπαιδευτούν ως κοσμοναύτες και θα παρακολουθήσουν μαθήματα της ρωσικής γλώσσας για έξι μήνες.


Οι τηλεθεατές θα επιλέξουν τον τελικό νικητή κάθε γύρου, ο οποίος θα περάσει οκτώ ημέρες στο διάστημα, λαμβάνοντας ενεργό μέρος στην αποστολή. Οι υπόλοιποι τέσσερις «θα επιστρέψουν στα σπίτια τους εκατομμυριούχοι», σύμφωνα με εκπρόσωπο της εταιρείας.


Η Brainpool αρνήθηκε να αποκαλύψει το κόστος κάθε αποστολής, δήλωσε ωστόσο ότι θα είναι ανάλογο του σημερινού κόστους μιας αποστολής στο διαστημικό σταθμό Μιρ, το οποίο ανέρχεται στα 20 εκατ. δολάρια (7,84 δισ. δραχμές).


Το πρόγραμμα θα χρηματοδοτηθεί εν μέρει από χορηγούς και από μία σειρά προϊόντων, όπως παιχνίδια υπολογιστών και βιβλία, που θα κυκλοφορήσει η Space TV.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,Reuters