Σάββατο 27 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Η Λόρι Άντερσον χάνει την έδρα της σε Πανεπιστήμιο της Γερμανίας λόγω επιστολής υπέρ της Παλαιστίνης

Η Λόρι Άντερσον χάνει την έδρα της σε Πανεπιστήμιο της Γερμανίας λόγω επιστολής υπέρ της Παλαιστίνης

«Για μένα το ερώτημα δεν είναι αν οι πολιτικές μου απόψεις έχουν αλλάξει. Το πραγματικό ερώτημα είναι το εξής: Γιατί τίθεται αυτή η ερώτηση εξαρχής;» είπε η αβάν-γκαρντ καλλιτέχνιδα.

Η σπουδαία εικαστικός καλλιτέχνις, μουσικός και κινηματογραφίστρια Λόρι Άντερσον, αποτελεί ακόμα μια εργαζόμενη στις Τέχνες στην Γερμανία, η οποία «βρίσκεται στο στόχαστρο» εξαιτίας της υποστήριξης της προς την Παλαιστίνη.

«Για μένα το ερώτημα δεν είναι αν οι πολιτικές μου απόψεις έχουν αλλάξει. Το πραγματικό ερώτημα είναι το εξής: Γιατί τίθεται αυτή η ερώτηση εξαρχής;»

Αφού ανέλαβε θέση καθηγήτριας στο Πανεπιστήμιο Τεχνών Folkwang στο Έσσεν νωρίτερα αυτό το μήνα, η Άντερσον και η σχολή ανακοίνωσαν από κοινού την παραίτηση της την Παρασκευή 26 Ιανουαρίου, με την αιτιολογία ότι η καλλιτέχνις υποστήριξε μια «Επιστολή κατά του Απαρτχάιντ» πριν από δύο χρόνια.

«Αποσύρομαι από το έργο»

Το πανεπιστήμιο ισχυρίζεται ότι η επιστολή του 2021, που υπογράφεται από περίπου 16.000 καλλιτέχνες, μεταξύ των οποίων οι Ναν Γκόλντιν, Έμιλι Τζακίρ και Κάρα Γουόκερ, «υποστηρίζει τα αιτήματα για μποϊκοτάζ του αντι-ισραηλινού κινήματος BDS [Boycott, Divest, Sanctions]», μια πρωτοβουλία που το γερμανικό κοινοβούλιο εξίσωσε με τον αντισημιτισμό σε ένα ψήφισμα του το 2019. Ενώ η επιστολή του 2021 δεν αναφέρει ονομαστικά το κίνημα BDS, καλεί τις διεθνείς κυβερνήσεις να επιβάλουν κυρώσεις στο Ισραήλ, μεταξύ πολλών άλλων αιτημάτων.

«Με φόντο το ζήτημα της πολιτικής της στάσης, το οποίο έχει πλέον δημοσιοποιηθεί, η Λόρι Άντερσον αποφάσισε τελικά να αποσυρθεί από την έδρα της καθηγήτριας», αναφέρεται στην ανακοίνωση του πανεπιστημίου.

Ο ορισμός του «αντισημιτισμού» που χρησιμοποίησε η κυβέρνηση, ο οποίος υιοθετήθηκε από εκείνον της Διεθνούς Συμμαχίας για τη Μνήμη του Ολοκαυτώματος (IHRA), περιλαμβάνει ομιλίες που «δαιμονοποιούν το κράτος του Ισραήλ, συγκρίνουν την ισραηλινή πολιτική με τις πράξεις των Ναζί και αρνούνται το δικαίωμα του εβραϊκού λαού στην αυτοδιάθεση»

«Για μένα το ερώτημα δεν είναι αν οι πολιτικές μου απόψεις έχουν αλλάξει. Το πραγματικό ερώτημα είναι το εξής: Γιατί τίθεται αυτή η ερώτηση εξαρχής;».

Η δήλωση της Άντερσον έχει ως εξής: «Με βάση αυτή την κατάσταση αποσύρομαι από το έργο». Η καλλιτέχνις πρόσθεσε ότι συζήτησε την κατάσταση με το πανεπιστήμιο και το Ίδρυμα Pina Bausch, που είναι μερικός χορηγός της έδρας, «σε βάθος».

«Αποφασίσαμε από κοινού ότι αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος να προχωρήσουμε», έγραψε.

«Μακαρθικές πολιτικές»

Νωρίτερα αυτό το μήνα, η Γερουσία του Βερολίνου εισήγαγε νομοσχέδιο που θα υποχρέωνε τους εργαζόμενους στον πολιτισμό και τους καλλιτέχνες που λαμβάνουν κρατική χρηματοδότηση να «δεσμευτούν ότι τάσσονται κατά του αντισημιτισμού».

Ο ορισμός του «αντισημιτισμού» που χρησιμοποίησε η κυβέρνηση, ο οποίος υιοθετήθηκε από εκείνον της Διεθνούς Συμμαχίας για τη Μνήμη του Ολοκαυτώματος (IHRA), περιλαμβάνει ομιλίες που «δαιμονοποιούν το κράτος του Ισραήλ, συγκρίνουν την ισραηλινή πολιτική με τις πράξεις των Ναζί και αρνούνται το δικαίωμα του εβραϊκού λαού στην αυτοδιάθεση».

Η πρωτοβουλία αποσύρθηκε νωρίτερα αυτή την εβδομάδα μετά την οργή της διεθνούς καλλιτεχνικής κοινότητας. Σχεδόν 6.000 δημιουργοί, μεταξύ των οποίων η καλλιτέχνης Τζουμάνα Μάννα και ο νικητής του Βραβείου Τέρνερ 2024 Τζέσι Ντάρλινγκ, υπέγραψαν ανοιχτή επιστολή με την οποία καταδικάζουν την επικείμενη νομοθεσία.

Περισσότεροι από 1.400 άνθρωποι, μεταξύ των οποίων ο καλλιτέχνης Λόρενς Αμπού Χαμντάν και οι συγγραφείς Μοχάμεντ Ελ-Κουρντ και Άνι Ερνό, υπέγραψαν ένα άλλο γράμμα, επιβεβαιώνοντας τη συμμετοχή τους στην «Απεργία στη Γερμανία» μια συνεχιζόμενη εκστρατεία που καλεί τους δημιουργούς να μποϊκοτάρουν τα κατεξοχήν κρατικά χρηματοδοτούμενα καλλιτεχνικά ιδρύματα της χώρας, καταγγέλλοντας τις «μακαρθικές πολιτικές» της χώρας.

Άλλες πολιτιστικές προσωπικότητες και οργανώσεις που επικρίνουν το Ισραήλ, όπως η συγγραφέας Μάσα Γκέσεν, η Forensic Architecture και ο καλλιτέχνης Άνταμ Μπρούμπεργκ, έχουν επίσης δει το έργο τους να καταστέλλεται στη Γερμανία τους τελευταίους μήνες.

Την Παρασκευή, 26 Ιανουαρίου, το Διεθνές Δικαστήριο των Ηνωμένων Εθνών (ΔΔΔ) απέτυχε να διατάξει την άμεση κατάπαυση του πυρός στη Γάζα, όπου οι ισραηλινές δυνάμεις έχουν σκοτώσει πάνω από 26.600 Παλαιστίνιους μετά την επίθεση της Χαμάς στις 7 Οκτωβρίου, κατά την οποία σκοτώθηκαν 846 Ισραηλινοί πολίτες σύμφωνα με το IDF.

Η απόφαση του Διεθνούς Δικαστηρίου για την υπόθεση -που έχει κατατεθεί από τη Νότια Αφρική- απαίτησε από το Ισραήλ «να λάβει όλα τα κατάλληλα μέτρα στο πλαίσιο των δυνατοτήτων του για να αποτρέψει τη γενοκτονία», αλλά απέφυγε να ονομάσει «γενοκτονία» τους συνεχιζόμενους βομβαρδισμούς του Ισραήλ στη Γάζα.

*Mε πληροφορίες από Hyperallergic | Kεντρική φωτογραφία θέματος: Luminato Festival | Youtube

Sports in

Ολυμπιακός: «Ραντεβού» με την ιστορία – Κόντρα στη Φερεντσβάρος για την πρόκριση στον τελικό

Ο Ολυμπιακός δίνει το πιο σημαντικό ματς του στη σεζόν, καθώς αντιμετωπίζει τη Φερεντσβάρος (16:30), με στόχο την ιστορική πρόκριση στον τελικό του EHF European Cup

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 27 Απριλίου 2024