Δευτέρα 29 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Η Κλόντια Σίφερ αποκαλύπτει πώς ήταν πραγματικά η ζωή του supermodel τη δεκαετία του '90

Η Κλόντια Σίφερ αποκαλύπτει πώς ήταν πραγματικά η ζωή του supermodel τη δεκαετία του ’90

«Υπήρξε μια απίστευτη συγχώνευση της μόδας, της μουσικής, της τέχνης και της διασκέδασης που έκανε την εποχή δυναμική, συναρπαστική. Το ακατόρθωτο γινόταν εφικτό».

Το 1987, η Κλόντια Σίφερ χόρευε με μερικούς οικογενειακούς φίλους σε ένα νυχτερινό κέντρο της γενέτειράς της στο Ντίσελντορφ της Γερμανίας, όταν ένας ατζέντης προσέγγισε την 17χρονη γιατί εντόπισε σε αυτήν «υλικό μοντέλου». Λίγους μήνες αργότερα, με κάποιες δοκιμαστικές λήψεις στο χέρι, η Κλόντια έφτασε στο Παρίσι και στον συναρπαστικό, λαμπερό κόσμο της μόδας. Κέρδισε το πρώτο της εξώφυλλο, για το γαλλικό ELLE, το 1989.

Ήταν μια εξαιρετική περίοδος, δήλωσε η Σίφερ στην εφημερίδα The Post για τη δεκαετία που ήταν ένα από τα κορυφαία supermodels του κόσμου. «Υπήρξε μια απίστευτη συγχώνευση της μόδας, της μουσικής, της τέχνης και της διασκέδασης που έκανε την εποχή δυναμική, συναρπαστική. Το ακατόρθωτο γινόταν εφικτό».

Η Σίφερ απέκτησε διεθνή φήμη κατά τη δεκαετία του 1990, εμφανιζόμενη σε μια σειρά από σέξι και παιχνιδιάρικες διαφημίσεις για τα τζιν Guess, τις οποίες γύρισε η φίλη της φωτογράφος Έλεν Βον Άνγουερθ.
«Θυμάμαι να πετάω σε κάθε μεγάλη πόλη των ΗΠΑ για αυτόγραφα σε πολυκαταστήματα» λέει η Σίφερ για την πρώτη της περιοδεία της καμπάνιας του αρώματος Guess το 1990. «Επέστρεφα στο διαμέρισμά μου στη Νέα Υόρκη, κοντά στο Central Park, ένα πρωί, με νυσταγμένα μάτια και αχτένιστα μαλλιά, …ήμουν στο ασανσέρ όταν μπήκε ένα άτομο και με ρώτησε: «Είσαι το κορίτσι της Guess;». Ήξερα τότε ότι η ζωή μου είχε αλλάξει για πάντα».

Photo: YouTube

Πρόσφατα, αρχές του έτους, η Σίφερ μοιράστηκε μερικές από τις πιο διάσημες φωτογραφήσεις της – καθώς και τα backstage αυτών – για μια έκθεση στο μουσείο Kunstpalast στο Ντίσελντορφ, με τίτλο «Captivate! Fashion Photography from the 1990s», όπου το μοντέλο έκανε το επιμελητικό ντεμπούτο της, με εκατοντάδες λήψεις να περιγράφουν τη μεθυστική σκηνή της μόδας της δεκαετίας του 1990 μέσα από τα δικά της μάτια. Ένα βιβλίο βασισμένο στην έκθεση, που επιμελήθηκε η Σίφερ και ονομάζεται επίσης «Captivate!» είναι διαθέσιμο στα βιβλιοπωλεία από τις 25 Ιανουαρίου του 2022.

«Χρειάστηκε πολλή υπομονή – εννοώ ότι υπήρχαν κυριολεκτικά χιλιάδες εικόνες για να διαλέξουμε. Πάντα αναρωτιόμουν: «Είναι αυτό η πεμπτουσία της δεκαετίας του ’90;»» δήλωσε.

«Η δεκαετία του ’90 ήταν μια περίοδος καμπής που ανέτρεψε τα ιδανικά της ομορφιάς και της μόδας», πρόσθεσε. «Συνέβη μια τεράστια μετατόπιση στη μόδα που απομακρύνθηκε από την τελειοθηρική λάμψη της δεκαετίας του ’80 από την κορυφή ως τα νύχια, προς έναν νατουραλισμό και μινιμαλισμό. Υπήρχε περισσότερη ελευθερία και ατομική έκφραση. … Ήθελα το “Captivate!” να το αποτυπώσει αυτό».

«Γνώρισα την Έλεν Βον Άνγουερθ στο Παρίσι, σε ηλικία 17 ετών. Ήμασταν και οι δύο στα πρώτα μας βήματα και τα πηγαίναμε περίφημα μαζί, μοιραζόμασταν μια κοινή αίσθηση, σαν να είχαμε πάρει φωτιά… Απλά χαζολογώντας δίπλα στο Centre Pompidou και κάνοντας βόλτες στην πόλη. Η Έλεν με τράβαγε φωτογραφίες με δικά μου ρούχα… Λίγο αργότερα, η ομάδα της Guess είδε τις φωτογραφίες και μας ζήτησε για τη διαφημιστική καμπάνια του 1989…

Τραβήξαμε τη φωτογραφία με το ποδήλατο στην Πίζα της Ιταλίας, μια λαμπρή καλοκαιρινή μέρα. Η Έλεν με ενθάρρυνε πραγματικά να κινούμαι και να εκφράζομαι ελεύθερα αντί να κρατάω μια πόζα. Όλα ήταν πολύ αυθόρμητα, και βρέθηκα να ισορροπώ ξυπόλητη στην πλάτη ενός ποδηλάτου, να διασχίζω τους δρόμους με ένα μαύρο μαγιό, σαν να πηγαίνω σε μια μακρινή παραλία… Αυτές είναι οι καλύτερες φωτογραφήσεις. Μπορείς να είσαι όσο ανόητος και άτακτος θέλεις, γιατί υπάρχει εμπιστοσύνη».

«Ο σχεδιαστής της Chanel, ο Καρλ Λάγκερφελντ, μπήκε στη ζωή μου όταν ήμουν μόλις 18 ετών. Είχε δει το πρώτο μου εξώφυλλο στη βρετανική Vogue και ζήτησε να με δει. Μπήκα στο στούντιό του στην Rue Cambon, στο Παρίσι, γεμάτη νεύρα, αλλά, μέσα σε λίγες ώρες, σχεδίαζαν τα ρούχα που θα φορούσα στο σόου για τη νέα συλλογή του οίκου. Μιλούσαμε στα γερμανικά και κανείς γύρω μας δεν καταλάβαινε, κάτι που του άρεσε πολύ.

Υπήρχε μια άμεση αίσθηση συνενοχής και μου άρεσε το αιχμηρό χιούμορ του.

»Την επόμενη μέρα, πήγα με το συνεργείο στη Deauville για να γυρίσω την πρώτη μου καμπάνια για τη Chanel. Θυμάμαι ότι δεθήκαμε από για το γεγονός ότι ήμασταν οι μόνοι δύο άνθρωποι γεμάτοι ενέργεια στις 3 το πρωί.

»Το παραθαλάσσιο θέρετρο είναι μέρος της ιστορίας της Coco Chanel, οπότε ένιωσα ξεχωριστά και ταυτόχρονα άνετα να φοράω το χαρακτηριστικό της boater και τα μοναδικά της πατρόν και να ποζάρω μπροστά στους «παπαράτσι».

»Ο Λάγκερφελντ λάτρεψε τη δουλειά μου. Συχνά έλεγε ότι ονειρευόταν συλλογές και ξυπνούσε για να σκιτσάρει μέσα στη νύχτα. Ως φωτογράφος επίσης, ήταν παραγωγικός και διέπρεψε στα πορτρέτα μόδας. Ήταν απίστευτα γενναιόδωρος όταν φωτογράφιζε, μοιραζόταν τις γνώσεις του και ο ενθουσιασμός του ήταν μεταδοτικός. Αυτό που ήταν αξιοσημείωτο ήταν ότι ήταν πάντα ανοιχτός στη δική μου συμβολή.

»Ο Καρλ μου δίδαξε τόσα πολλά για τη μόδα, την κουλτούρα, τη φωτογραφία και με συμβούλευσε επίσης να παραμένω πιστή στον εαυτό μου και να εμπιστεύομαι το ένστικτό μου – αυτά τα σοφά λόγια παραμένουν μαζί μου. … Ό,τι ήταν ο Γουόρχολ για την τέχνη, ήταν αυτός για τη μόδα».

«Αυτή ήταν μια στιγμή υψηλής ενέργειας, κλασική στιγμή του Versace της δεκαετίας του 1990. Πήγαμε κατευθείαν από την πασαρέλα στη φωτογράφιση για την ιταλική Vogue στο παλάτσο του Versace και στη συνέχεια σε ένα πάρτι με τα ίδια φορέματα σε aqua τόνους» θα πει για την κλασική εικόνα του Μιτσέλ Κόμτε για τον οίκο Versace.

«Οι ομαδικές συνθέσεις είναι πολύπλοκες και η δεξιοτεχνία έγκειται στο να κατευθύνεις όλους να συνεργαστούν. Ο φωτογράφος Μιτσέλ Κόμτε το έκανε να φαίνεται αυθόρμητο, αλλά έγιναν πολλές παραλλαγές επί πολλές ώρες πριν καταλήξει στην τέλεια λήψη. Το γυρίσαμε αμέσως μετά το σόου του Versace και από τη στιγμή που περπατήσαμε στην πασαρέλα μέχρι το τέλος της φωτογράφισης, υπήρχε τόσο μεγάλη αδρεναλίνη και αυτό το ευφορικό συναίσθημα μας συνόδευσε καθ’ όλη τη διάρκεια της φωτογράφισης.

»Ήταν ένα όνειρο να δουλέψω με τον Τζιάνι, τη Ντονατέλα και την οικογένεια Βερσάτσε. Ήταν όλοι τόσο φιλόξενοι και ο Τζιάνι είχε τόσο μεγάλη καρδιά και τόση ζεστασιά. Μετέτρεψε την πασαρέλα του σε ζωντανή παράσταση με χορογραφία, υπέροχα εφέ φωτισμού και θεατρικό στήσιμο. Θυμάμαι να μπαίνω σε ένα από τα σόου του με ένα κομμάτι του Prince μόνο και μόνο για να δω τον ίδιο τον Prince να κάθεται στην πρώτη σειρά …η ατμόσφαιρα ήταν ηλεκτρισμένη».

«Αυτή η καμπάνια του Versace, φωτογραφημένη από τον Ρίτσαρντ Άβεντον, είναι εμβληματική της δεκαετίας του 1990 στην ομορφιά, το δυναμισμό και τη γοητεία της. … Ενσαρκώνει τη διασκέδαση και την καλλιτεχνικότητα της εποχής των supermodel. Στα γυρίσματα, ο Άβεντον έφερνε έναν χορογράφο που μας μάθαινε πώς να κινούμαστε. Η πρακτική του ήταν επίσης να φωτογραφίζει παράλληλα με έναν καθρέφτη στραμμένο προς το μέρος σου, ώστε να μπορείς να βλέπεις τον εαυτό σου όπως εκείνος. Με αυτόν τον τρόπο μπορούσες πραγματικά να συνεργαστείς στη δημιουργία της λήψης, παίρνοντας μια καλή ιδέα για το τι δούλευε, τι όχι και τι θα μπορούσες να αλλάξεις για να το κάνεις καλύτερο» θα πει το μοντέλο για τη λήψη που καλύπετι το εξώφυλλο του βιβλίου της, «Captivate!».

Sports in

Γιατί η απουσία του Χουάντσο Ερνανγκόμεθ «πληγώνει» τον Παναθηναϊκό… (vids)

Ο Παναθηναϊκός θα παίξει στο Βελιγράδι χωρίς τον Ερνανγκόμεθ, ο Εργκίν Αταμάν ψάχνει λύσεις για τη διπλή μάχη με τη Μακάμπι και η απουσία του Ισπανού είναι πολύ πιο σημαντική από όσο νομίζει κανείς.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Δευτέρα 29 Απριλίου 2024