H γερμανική φίρμα αποφάσισε να εκπληρώσει την επιθυμία των φανατικών των αγωνιστικών της και μετά από χρόνια που η ερώτηση «πώς θα ήταν η έκδοση RS της Cayman GT4;» πλανάται ανάμεσα στους petrolheads έρχεται να δώσει την απάντηση και μάλιστα με εμφατικό τρόπο από την έκθεση του Los Angeles όπου η ισχυρότερη μικρότερη Porsche πραγματοποιεί την επίσημη πρεμιέρα της.

Για όσους δεν είναι εξοικειωμένοι με την ονοματολογία των Porsche, η 718 Cayman GT4 RS είναι η αγωνιστικών προδιαγραφών πιο σκληροπυρηνική έκδοση της μικρής Porsche και απευθύνεται σε όσους αρέσκονται σε διαδρομές σε πίστες. Αυτό φυσικά σημαίνει επιπλέον ισχύ, βελτιωμένη αεροδυναμική και νέες ρυθμίσεις για το πλαίσιο δια χειρός του τμήματος Motorsport της Porsche.

Επίκεντρο της νέας έκδοσης αποτελεί ο ατμοσφαιρικός κινητήρας των 4,0 λίτρων που εφοδιάζει την 911 GT3 με χωρητικότητα 4,0 λίτρων. Προσφέρει τη γενναιόδωρη ισχύ των 500 ίππων και 450 Nm ροπής ενώ το όριο στροφών του αυξάνεται στις 9.000 σ.α.λ. Προκειμένου να καλυφθούν οι αυξημένες ανάγκες ψύξης η συγκεκριμένη Cayman έχει αντικαταστήσει τα πίσω παράθυρα με εισαγωγές αέρα.

Ο κινητήρας συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων όπως ισχύει για όλες τις Porsche RS. Αυτό που δεν θα υπάρξει είναι μηχανικό κιβώτιο καθώς θα την καθιστούσε ακόμα πιο δύσκολα διαχειρίσιμη. Παρ΄όλα αυτά, το κιβώτιο συνδυάζει την λειτουργία του με σύστημα launch control κάτι που σημαίνει ότι η GT4 RS μπορεί να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 3,4 δευτερόλεπτα δηλαδή ένα ολόκληρο δευτερόλεπτο πιο γρήγορα από την «απλή» GT4. H μέγιστη ταχύτητα της έκδοσης διαμορφώνεται σε 315 χλμ./ώρα.

Όπως συνηθίζει η Porsche στις RS εκδόσεις της, η Cayman αντικαθιστά το καπό της, τα φτερά της και άλλα μέρη με νέα από ανθρακόνημα. Ταυτόχρονα τα νέα πατάκια, η λιγότερη ηχομόνωση και η αντικατάσταση των γυάλινων επιφανειών από ελαφρύτερες έχουν συμβάλλει στην μείωση του συνολικού βάρους κατά 35 κιλά σε σχέση με την GT4 έκδοση.

Επιπλέον, η νέα αεροδυναμική προσέγγιση που έχει παραλλάξει την σχεδίαση, των πτερυγίων, του splitter, του αεροδυναμικού διαχύτη συνδυαστικά και με την νέα πτέρυγα πίσω έχουν αυξήσει την παραγωγή κάθετης δύναμης κατά 10% έναντι της GT4, ποσοστό που ανεβαίνει στο +60% όταν έχει επιλεγεί το πρόγραμμα οδήγησης Performance.

H απόσταση από το έδαφος είναι κατά 3,0 εκατοστά μικρότερη στην συγκεκριμένη έκδοση έναντι της απλής Cayman χάρη στην πλήρως ανασχεδιασμένη ανάρτηση η οποία περιλαμβάνει νέους συνδέσμους, νέα ελατήρια, αμορτισέρ και αντιστρεπτικές ράβδους οι οποίες επιπλέον μπορούν να ρυθμιστούν αναλόγως τις απαιτήσεις και το εκάστοτε περιβάλλον πίστας.

Η έκδοση προσφέρει την δυνατότητα επιλογής του πακέτου Weissach το οποίο αυξάνει την περιεκτικότητα της σε ανθρακόνημα καθώς εκτός από τα παραπάνω, από το ακριβό αυτό υλικό κατασκευάζονται επίσης το κάλυμμα του χώρου αποσκευών, οι εισαγωγές αέρα, τα καλύμματα των εξωτερικών καθρεπτών και η αεροδυναμική πτέρυγα ενώ ο κλωβός ασφαλείας και οι απολήξεις της εξάτμισης κατασκευάζονται από τιτάνιο. Όσοι το επιθυμούν μπορούν επίσης να επιλέξουν τροχούς από μαγνήσιο έναντι των αλουμινένιων, μειώνοντας ακόμα περισσότερο το βάρος.

Οι παραπάνω τεχνολογικές διατυπώσεις, επέτρεψαν στην 718 Cayman GT4 RS να ολοκληρώσει ένα γύρο στο Nurburgring σε χρόνο 7 λεπτών και 4,51 δευτερολέπτων δηλαδή κατά 23,6 δευτερόλεπτα πιο γρήγορα από την απλή έκδοση GT4, δικαιώνοντας την εμμονική προσέγγιση των μηχανικών της Porsche στην έκδοση RS και τα διακριτικά της.