Έχεις ακούσει πολλές φορές ότι δεν πρέπει να παραλείπεις το πρωινό σου, όμως όταν καταφέρνεις να το εντάξεις στο βαρύ σου πρόγραμμα, αντί να σε βοηθήσει σου προκαλεί δυσπεψία και φούσκωμα.

Όχι, δεν είναι απαραίτητο ότι οφείλεται σε κάποια ιδιαιτερότητα του οργανισμού σου, ούτε είναι προτιμότερο να φεύγεις από το σπίτι με άδειο στομάχι.

Ίσως απλώς κάνεις το λάθος να τρως τις παρακάτω τροφές, που εντέλει δεν σε βοηθούν να ξεκινήσεις τη μέρα σου όπως πρέπει.

Δες τι δεν πρέπει να ξαναμπεί στο πρωινό σου πιάτο και προσπάθησε να τις αποφεύγεις!

Τροφές υψηλής περιεκτικότητας σε φυτικές ίνες

Σίγουρα έχεις διαβάσει ουκ ολίγες φορές πως οι τροφές που είναι πλούσιες σε φυτικές ίνες έχουν την ιδιότητα να σε κρατούν χορτάτη για πολλές ώρες. Ωστόσο, δεν πρέπει να ξεχνάς πως προκαλούν και έντονο φούσκωμα. Για να μην αντιμετωπίσεις, λοιπόν, ενοχλητικά συμπτώματα χρειάζεται να είσαι πολύ προσεκτική και να δίνεις έμφαση στις ετικέτες των προϊόντων που καταναλώνεις, καθώς ορισμένα εξ αυτών μπορεί να έχουν 15γρ. φυτικών ινών ανά μερίδα, κάτι που ενδέχεται να μην μπορεί να αντέξει ο οργανισμός σου.

Τεχνητές γλυκαντικές ουσίες

Οι τεχνητές γλυκαντικές ουσίες έχουν συνδεθεί με ορισμένες επιβλαβείς συνέπειες στα εντερικά μικρόβια. Έτσι, η κατανάλωση υψηλών ποσοτήτων ενδέχεται να προκαλέσει έντονο φούσκωμα ή ακόμα και δυσλειτουργίες στο πεπτικό σύστημα. Για αυτόν τον λόγο, προσπάθησε να τις αποφεύγεις, επιλέγοντας τροφές που δεν περιέχουν πρόσθετη ζάχαρη και γλυκαντικά.

Χυμοί

Οι χυμοί μπορεί να προκαλέσουν φούσκωμα και δυσπεψία, για αυτό προτίμησε καλύτερα να καταναλώσεις ένα smoothie της επιλογής σου. Με αυτόν τον τρόπο, θα διατηρήσεις τις φυτικές ίνες που υπάρχουν στα φρούτα και στα λαχανικά, οι οποίες δεν θα προκαλέσουν εντερικές και πεπτικές δυσλειτουργίες.

Τροφές πλήρεις σε FODMAP

Τα τρόφιμα αυτά είναι δύσκολο να απορροφηθούν από το έντερο και συνήθως προκαλούν φούσκωμα ή δυσπεψία. Ορισμένα από αυτά είναι τα φρούτα, τα λαχανικά, τα δημητριακά, τα γαλακτοκομικά προϊόντα, τα κρέατα και τα όσπρια. Ωστόσο, υπάρχουν και ορισμένες εξαιρέσεις. Λόγου χάρη, τα μήλα και το γιαούρτι έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε FODMAP, ενώ τα πορτοκάλια και το σκληρό τυρί όχι. Για αυτό, χρειάζεται να είσαι ιδιαίτερα προσεκτική στις επιλογές σου.

Γράψτε το σχόλιό σας

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο