Κυριακή 28 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Ακροβατικά, followers και διαφημίσεις: Πώς οι νεαρές μαζορέτες βγάζουν χρήματα στις Η.Π.Α.

Ακροβατικά, followers και διαφημίσεις: Πώς οι νεαρές μαζορέτες βγάζουν χρήματα στις Η.Π.Α.

Μέσα από χορηγίες και συμφωνίες με brands οι «τσιρλέμπριτις» επιτρέπεται, σε αντίθεση με τους υπόλοιπους νεαρούς αθλητές, να κερδίζουν διόλου ευκαταφρόνητα ποσά.

Στο ξεκίνημά του, στα τέλη του 19ου αιώνα, το τσιρλίντινγκ ήταν απλά ενθαρρυντικές κραυγές που είχαν σκοπό να εμψυχώσουν τους αθλητές. Από τότε έχει μετεξελιχθεί σε ανταγωνιστικό σπορ που συνδυάζει τα ακροβατικά με τον χορό και στοιχεία ρυθμικής γυμναστικής.

Στην Ελλάδα πρόσφατα ακούσαμε τα νέα για την εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας που επιτρέπει την είσοδο του στα ελληνικά σχολεία ενώ το τσίρλιντινγκ έχει επίσης πάρει προσωρινή αναγνώριση ως ολυμπιακό άθλημα και είναι στο δρόμο για την πλήρη αναγνώρισή του.

Με το θάρρος τους και τα εντυπωσιακά νούμερα που μοιάζουν να αγνοούν τον νόμο της βαρύτητας οι καλύτερες μαζορέτες των αμερικάνικων κολεγίων αποκτούν φήμη, κάποιες φορές μεγαλύτερη και από αυτή των νεαρών αθλητών στα παιχνίδια των οποίων εμφανίζονται, και παρέα μ’ αυτήν το ανάλογο, εξαργυρώσιμο instragram following.

View this post on Instagram

A post shared by JAMES (@jamieandries)

Οι κανόνες του εθνικού κολεγιακού συνδέσμου απαγορεύουν στους πανεπιστημιακούς αθλητές και αθλήτριες να συνάπτουν εμπορικές συμφωνίες που μπορεί να τους αποφέρουν χρήματα. Καθώς όμως το τσιρλίντινγκ δεν υπόκειται στους ίδιους κανονισμούς έχει εξελιχθεί σε έναν ιδιότυπο εμπορικό μηχανισμό στο πλαίσιο της σχολικής δραστηριότητας με διαφόρων ειδών προνόμια για τις νεαρές «τσιρλέμπριτις».

Οι followers και οι συμφωνίες

Ένα καλό παράδειγμα της μπίζνας που ακολουθεί το τσιρλίντινγκ είναι η Jamie Andries. Ως μαζορέτα για την ομάδα του πανεπιστημίου της Οκλαχόμα εμφανίστηκε σε δεκάδες παιχνίδια και κολεγιακές αθλητικές διοργανώσεις με μεγάλη προβολή.

Και ενώ οι σταρ αθλητές των παιχνιδιών (κάποιοι απ’ τους οποίους βρέθηκαν έπειτα να παίζουν στο N.B.A.) δεν δικαιούνταν να εξαργυρώσουν την φήμη τους, η Andries έβγαζε χιλιάδες δολάρια μέσω συμφωνιών με τα Crocs, την L’Oréal, την American Eagle και την Lokai.

View this post on Instagram

A post shared by JAMES (@jamieandries)

Στις αρχές του 2010 η Andries άρχισε να χτίσει το προσωπικό της following και έγινε μιά από τις πρώτες τσιρλίντερ – σταρ τoυ Instagram. Οι πρώτες της συμφωνίες ήταν με μικρές εταιρείες που πουλούσαν εξοπλισμό για μαζορέτες, όπως μια επωνυμία με κορδέλλες μαλλιών.

Τώρα οι followers της στο Instagram ξεπερνούν τους 429.000 και οι συνεργασίες της περιλαμβάνουν ονόματα όπως η Nissan, το Amazon και η Urban Decay. Και αυτά είναι μόνο μερικά παραδείγματα.

Προσοδοφόρες ευκαιρίες εμφανίζονται συνέχεια για δημοφιλείς τσιρλίντερς όπως η Andries. Καθώς οι κανόνες του N.C.A.A., του Εθνικού Κολλεγιακού Αθλητικού Συνδέσμου των Ηνωμένων Πολιτειών δεν τις αφορούν, οι μαζορέτες μπορούν να πωλούν αυτόγραφα, να εμφανίζονται σε διαφημιστικά σποτ και να προωθούν προϊόντα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης φορώντας τις επίσημες στολές τους.

Αν οι υπόλοιποι αθλητές/ αθλήτριες επιχειρούσαν να κάνουν κάτι παρόμοιο θα βρίσκονταν άμεσα αντιμέτωποι με ποινές για τους ίδιους και για τις ομάδες τους και ίσως να αναγκάζονταν να χάσουν τη σεζόν, ακόμα και την υποτροφία τους.

View this post on Instagram

A post shared by JAMES (@jamieandries)

Το παράδειγμα της Σιμόν Μπάιλς

Η σουπερστάρ της ενόργανης γυμναστικής, Σιμόν Μπάιλς λόγω των παραπάνω κανόνων αναγκάστηκε να αφήσει τον κόσμο των κολεγιακών σπορ. Συγκεκριμένα η Μπάιλς εγκατέλειψε την υποτροφία που της πρόσφερε το U.C.L.A. καθώς θα την απέκλειε από διάφορες προσοδοφόρες διαφημιστικές συμφωνίες.

Αυτή τη περίοδο, μετά από χρόνια προσπαθειών, διαφαίνεται η πιθανότητα να αλλάξουν οι κανόνες του N.C.A.A. ανοίγοντας μια ολόκληρη νέα αγορά, επιτρέποντας στους αθλητές να κερδίζουν χρήματα μέσω συμφωνιών στα social media.

Sports in

Μεγαλώνει ο μύθος του Ολυμπιακού: 42ος ευρωπαϊκός τελικός

O oργανισμός του Ολυμπιακού συνεχίζει να γράφει ιστορία και μετά την τεράστια επιτυχία της ομάδας χάντμπολ, έφτασε τους 42 ευρωπαϊκούς τελικούς.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Κυριακή 28 Απριλίου 2024