Ένα άγαλμα ύψους οκτώ μέτρων, που αναπαριστά την εμβληματική σκηνή στην οποία η Μέριλιν Μονρόε κατεβάζει παιχνιδιάρικα τη φούστα της που έχει φουσκώσει από τον αέρα του εξαερισμού του μετρό, έχει ξυπνήσει τα πάθη στο Παλμ Σπρινγκς της Καλιφόρνια.

Το άγαλμα, εμπνευσμένο από την κωμωδία του Μπίλι Γουάιλντερ «Επτά χρόνια φαγούρα» πρόκειται να τοποθετηθεί κοντά στο Μουσείο Τέχνης του Παλμ Σπρινγκς για διάστημα τριών ετών. Και κανείς δεν θα μπορούσε να ισχυριστεί ότι όλοι το υποδέχονται με τον ίδιο ενθουσιασμό.

«Βγαίνεις από το μουσείο και το πρώτο πράγμα που βλέπεις είναι ένα άγαλμα ύψους οκτώ μέτρων της Μέριλιν Μονρόε, με όλη την πλάτη της έξω και το εσώρουχό της εκτεθειμένο», διαμαρτυρήθηκε ο ελληνοαμερικανός εκτελεστικός διευθυντής και CEO του μουσείου, Λούις Γκράχος, μιλώντας στα μέλη του δημοτικού συμβουλίου την περασμένη εβδομάδα, σύμφωνα με την Desert Sun. «Κάθε χρόνο στο μουσείο μας έρχονται πάνω από 100.000 παιδιά σχολικής ηλικίας. Τι μήνυμα στέλνουμε στους νέους ανθρώπους, τους επισκέπτες μας και την κοινότητά μας δείχνοντάς τους ένα άγαλμα που αντικειμενοποιεί τις γυναίκες, είναι σεξουαλικώς φορτισμένο και διακρίνεται από έλλειψη σεβασμού»;

Δεν είναι η πρώτη φορά που το άγαλμα, που φέρει τον τίτλο «Μέριλιν για Πάντα» αναστατώνει την πόλη της νότιας Καλιφόρνια. Η δημιουργία του γλύπτη Σιούαρντ Τζόνσον, που ολοκληρώθηκε το 2011, ήταν τοποθετημένη για το διάστημα 2012-2014 σε μια κεντρική διασταύρωση σε απόσταση δύο οικοδομικών τετραγώνων από το μουσείο. Ακόμη και τότε, μέλη της κοινότητας είχαν διαμαρτυρηθεί, χαρακτηρίζοντας το άγαλμα υπερσεξουαλικοποιημένο και κακόγουστο.

Η νέα του τοποθεσία θα το φέρει ακόμη πιο κοντά στην είσοδο του μουσείου. Το οποίο, σύμφωνα με τον Γκράχος, θα πληγεί από τη σύνδεσή του με ένα προκλητικό άγαλμα σε μια περίοδο που η κοινωνία έχει στραφεί στη διεκδίκηση της ισότητας.

«Μπορείτε να φανταστείτε πώς θα αντιδράσει σε αυτό το κίνημα #MeToo;», ρώτησε ο Γκράχος το συμβούλιο. «Δεν πρόκειται να βλάψει μόνο το μουσείο, αλλά και ολόκληρη την κοινότητα».

Ο Στίβεν Μαλόνεϊ, επικεφαλής του διοικητικού συμβουλίου του μουσείου, συμφωνεί με τη θέση του Γκράχος σε επιστολή που απέστειλε στο δήμαρχο και το δημοτικό συμβούλιο της πόλης.

«Η παρουσίαση του αγάλματος εμπρός ή πλησίον του μουσείου, υπονοεί τη θεσμική του αναγνώριση και μια ενθάρρυνση της προκλητικής συμπεριφοράς εκ μέρους των γυναικών που δεν είναι υγιής», γράφει ο Μαλόνεϊ. «Επιπλέον, ερμηνεύει με θεμελιωδώς λανθασμένο τρόπο τον ρόλο των φορέων του πολιτισμού, ο οποίος είναι η ενίσχυση της σύνδεσης ενός διαφοροποιημένου κοινού με ένα πλούσιο φάσμα κουλτούρας και τέχνης».

Ποιοι είναι, λοιπόν, εκείνοι που επιμένουν στην επαναφορά του αγάλματος στο δημόσιο χώρο; Τα P.S. Resorts, μια κοινοπραξία ξενοδοχείων που στοχεύει στην ενίσχυση του τουρισμού στην περιοχή, ασκούν από το 2014 πιέσεις για την επιστροφή του. Πέρσι ανακοινώθηκε ότι σε συνεργασία με τις υπηρεσίες τουρισμού της πόλης, η ομάδα κατόρθωσε να εξασφαλίσει την μόνιμη έκθεση του αγάλματος στο Παλμ Σπρινγκς.

«Η Μέριλιν έχει γίνει ένα είδος ινδάλματος για το Παλμ Σπρινγκς. Ορισμένοι τη λατρεύουν ενώ άλλοι όχι και τόσο, όμως στο τέλος της ημέρας είναι μέρος του brand μας», είχε εξηγήσει τότε ο δημοτικός σύμβουλος Τζ. Ρ. Ρόμπερτς.

Έκτοτε, το δημοτικό συμβούλιο της πόλης έχει απομακρυνθεί ελαφρώς από την αρχική του δέσμευση, συμφωνώντας να φιλοξενήσει το άγαλμα για μια δοκιμαστική περίοδο τριών ετών. Στο παρελθόν, τα P.S. Resorts είχαν προσφερθεί να αγοράσουν το άγαλμα για 1 εκατ. δολάρια, όμως τώρα η κοινοπραξία εξετάζει την επιλογή της μίσθωσης.

Ο γλύπτης, που πέθανε τον Μάρτιο σε ηλικία 89 ετών, ήταν γνωστός για τα αγάλματά του που ήταν κατασκευασμένα από μπρούντζο και σε πολλές περιπτώσεις αναπαριστούσαν διάσημες σκηνές από την ιστορία της τέχνης. Ανάμεσα στις δημιουργίες τους ανήκαν και τεράστια αγάλματα που αναπαριστούσαν τις φιγούρες από τον πίνακα «Ο Χορός» του Ματίς, αλλά και το ζευγάρι από το «American Gothic» του Γκραντ Γουντ.

Γράψτε το σχόλιό σας

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο