Ένα σεξτέτο από διάσημα έργα ζωγραφικής παρήλασε φέτος στη μασκαράτα που γίνεται κάθε χρόνο στην πόλη Καουασάκι, την όγδοη πιο πολυπηθή πόλη της Ιαπωνίας.

Οι θεατές γούρλωσαν μάτια όταν, ξαφνικά, ανάμεσα στους μασκαρεμένους, είδαν να παρελαύνει μπροστά τους η «Μόνα Λίζα» του Ντα Βίντσι και από πίσω η «Κραυγή» του Έντβαρντ Μουνκ, ακολουθούμενη από μια αυτοπροσωπογραφία του Βαν Γκογκ, και μετά το «Κορίτσι με το Μαργαριταρένιο Σκουλαρίκι» του Βερμέερ, η «Γυναίκα που Κλαίει» του Πικάσο και… το αγαπημένο έργο του καλλιτεχνικού κόσμου, το «Beast Jesus»!

 

Οι νεαρές Γιαπωνέζες που είχαν μασκαρευτεί «Αριστουργήματα ζωγραφικής» κρατούσαν τους πίνακες κατά τέτοιον τρόπο ώστε να φαίνονται μόνο κάτω από την κορνίζα τα καλλίγραμμα πόδια τους σε διχτυωτό καλσόν και πάνω σε ψηλοτάκουνα.

Ήταν η πρώτη φορά που δόθηκε στο «Beast Jesus» θέση δίπλα σε έργα του Κανόνα της δυτικής ζωγραφικής. Ο προχειροφτιαγμένος πίνακας – το παραμορφωμένο πρόσωπο του Ιησού του Ναζωραίου – έχει ήδη σταθεί πηγή έμπνευσης για μια κωμική όπερα («Ιδού ο Άνθρωπος», 2016). Όταν, το καλοκαίρι του 2012, στην πόλη Μπόρχα της βόρειας Ισπανίας, η 79χρονη ερασιτέχνης ζωγράφος Θεθίλια Χιμένεθ Θουέκο αποφάσισε να αποκαταστήσει τη φθαρμένη νωπογραφία «Ecce Homo» του Ελίας Γκαρθία Μαρτίνεθ και τη μετέτρεψε σε αυτό το κακούργημα, το αποτέλεσμα έγινε viral. Μιλιούνια συνέρευσαν – και συρρέουν – στην Μπόρχα να το δουν από κοντά, η πόλη σώθηκε οικονομικά και το «Beast Jesus» φιλοξενείται πια στο Santuario de Misericordia. Το οποίο έχει μετρατραπεί σε μουσείο, καθώς αποφασίστηκε να μη γίνει αποκατάσταση της «αποκατάστασης» του αρχικού έργου, αλλά να διατηρηθεί ως «αξιοθέατο».

Τα έξι κορίτσια από τη Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου που ντύθηκαν «Αριστουργήματα ζωγραφικής» πήραν το πρώτο βραβείο στη φετινή μασκαράτα στο Καουασάκι. Μαζί με το «Βραβείο Κολοκύθας» έφεραν σπίτι τους και το ποσό των περίπου 4.400 δολαρίων που το συνοδεύει.