«Επικράτηση» των βενζινοκινητήρων στην Ευρώπη το α΄εξάμηνο του 2017
Οι συνέπειες του dieselgate το οποίο ξέσπασε προ διετίας είναι πλέον κάτι παραπάνω από εμφανείς στις τάσεις της ευρωπαϊκής αγοράς αυτοκινήτου.
Οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων στην ευρωπαϊκή επικράτεια ξεπέρασαν, για πρώτη φορά από το 2009, εκείνες των diesel για το α΄εξάμηνο του 2017, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Συνδέσμου Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτου ACEA.
Σε ποσοστιαία βάση, οι πωλήσεις σε βενζινοκίνητες εκδόσεις αυτοκινήτων για το α΄εξάμηνο του 2017 αυξήθηκαν κατά σχεδόν 10% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2016 ενώ αυτές των diesel υποχώρησαν κατά 4%.
Υποχώρηση σημείωσε και το μερίδιο αγοράς των diesel το οποίο διαμορφώθηκε σε 46,3% έναντι 50,2% κατά το α΄εξάμηνο του 2016. Αντιθέτως, το μερίδιο αγοράς των βενζινοκίνητων στα καινούρια αυτοκίνητα αυξήθηκε για το ίδιο διάστημα στο 48,5% έναντι 45,8% πέρυσι.
Σε απόλυτα μεγέθη, τα παραπάνω στοιχεία σημαίνουν ότι κατά το α΄εξάμηνο του 2017 διατέθηκαν στην Ευρώπη, 152.323 πετρελαιοκίνητα λιγότερα σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι ενώ, παράλληλα, διατέθηκαν 328.615 βενζινοκίνητα περισσότερα.
Αυξημένες, σε ποσοστό που ξεπερνά το 35% εμφανίζονται κατά το α΄εξάμηνο του 2017 και οι ταξινομήσεις καινούριων αυτοκινήτων με κάποιου είδους εναλλακτική τεχνολογία (υβριδικά, ηλεκτροκίνητα, φυσικού αερίου ή υγραερίου) καταλαμβάνοντας μερίδιο αγοράς 5,2%.
Σε ό,τι αφορά την ερμηνεία του φαινομένου της κυριαρχίας των βενζινοκίνητων, αξίζει να σημειωθεί ότι με φόντο τις συζητήσεις και τις αλλαγές που πυροδοτήθηκαν από το dieselgate, πολλές μεγάλες πόλεις ανά την Ευρώπη -και όχι μόνο- έχουν εκφράσει την πρόθεσή τους να απαγορεύσουν σταδιακά την κυκλοφορία πετρελαιοκίνητων οχημάτων.
Ενδεικτικά αναφέρεται ότι ήδη οι δήμαρχοι Μαδρίτης, Παρισιού, Αθήνας καθώς και της πόλης του Μεξικού έχουν υπογράψει ένα αντίστοιχο σύμφωνο το οποίο προβλέπει την απαγόρευση των πετρελαιοκίνητων οχημάτων εντός των ορίων των πόλεών τους, ενώ στην ίδια κατεύθυνση προσανατολίζονται ακόμα και πόλεις οι οποίες φιλοξενούν αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Στουτγκάρδη (Daimler) και το Μόναχο (BMW Group).
Σε κάθε περίπτωση, όπως σημειώνει ο ACEA, η τάση αυτή προς τα βενζινοκίνητα οχήματα ενδέχεται να καταστήσει δυσκολότερη την επίτευξη μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
«Οι νομοθέτες θα πρέπει να λάβουν υπόψη τους ότι μια απότομη μεταστροφή από τα diesel στην βενζίνη θα μπορούσε να οδηγήσει σε αύξηση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα», ανέφερε ο Γενικός Γραμματέας του ACEA, Erik Jonaert συμπληρώνοντας ότι η λύση θα ήταν η παροχή κινήτρων για την αγορά αυτοκινήτων εναλλακτικών τεχνολογιών.
«Πρέπει να γίνουν περισσότερα προκειμένου να ενθαρρυνθούν οι καταναλωτές να αγοράσουν αυτοκίνητα με εναλλακτικές τεχνολογίες. Να παρασχεθούν ορθολογικά κίνητρα αλλά και να επιταχυνθεί η εγκατάσταση υποδομών φόρτισης για ηλεκτροκίνητα σε όλη την Ευρώπη», σημείωσε ο ίδιος.
auto.in.gr
- Μεξικό: Από μία σφαίρα στο κεφάλι φέρουν τα πτώματα που εικάζεται ότι ανήκουν στους 3 αλλοδαπούς
- Γάζα: Τη «γενοκτονία» κατήγγειλε ο Οργανισμός Ισλαμικής Συνεργασίας καλώντας σε κυρώσεις κατά του Ισραήλ
- Τουρκία: Ως τζαμί θα λειτουργεί από σήμερα Δευτέρα η ιστορική βυζαντινή Μονή της Χώρας
- Γερμανία: Αυξάνονται τα περιστατικά βίας εναντίον πολιτικών και κομμάτων
- Χαμάς: Έχουμε καταλήξει σε μια συγκεκριμένη φόρμουλα για τη συμφωνία
- Ισραήλ: Ο διευθυντής της CIA αναμένεται σήμερα Δευτέρα για συνομιλίες με τον Νετανιάχου