Τα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας του βυθισμένου δεξαμενόπλοιου που προκάλεσε τη μεγαλύτερη οικολογική καταστροφή των τελευταίων χρόνων στον Σαρωνικό είχαν πάρει δύο φορές παράταση. Και σήμερα, σύμφωνα με πληροφορίες, λήγουν τα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας του πλοίου που εκλήθη από την πλοιοκτήτρια εταιρεία του «Αγία Ζώνη ΙΙ» να περισυλλέξει τα καύσιμα από το βυθισμένο δεξαμενόπλοιο! Τι σημαίνει αυτό; Οτι το πλοίο θα πρέπει να αποσυρθεί και να βρεθεί ένα παρόμοιο προκειμένου να συνεχιστεί η επιχείρηση απάντλησης των καυσίμων.

Κοινώς, πάμε για καθυστέρηση της όλης επιχείρησης απάντλησης των καυσίμων – και αυτό με ευθύνη της πλοιοκτήτριας εταιρείας του «Αγία Ζώνη ΙΙ», αφού δεν έλεγξε πότε λήγουν τα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας του πλοίου που εκλήθη να συλλέξει τα καύσιμα.

Η κατάσταση μοιάζει σουρεάλ, αλλά δυστυχώς αυτή είναι η πραγματικότητα με τα μικρά δεξαμενόπλοια που εφοδιάζουν και μεταφορτώνουν καύσιμα.

Πρόκειται για μια σημαντική παράμετρο, η οποία δυστυχώς δεν απασχόλησε τη χθεσινή συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου. Κι ας έκανε λόγο ο Πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας για σημαντικά βήματα – ιδιαίτερα στο Λιμενικό – στην κατεύθυνση της κάθαρσης. Αυτό που φαίνεται να… σώζει κάπως την παρτίδα είναι η συνειδητοποίηση από τον Πρωθυπουργό πως «απορρύπανση χρειάζεται και το σύστημα διακίνησης και ελέγχου της μεταφοράς των υγρών καυσίμων στη θάλασσα. Και πως, απ’ ό,τι φαίνεται, οι κηλίδες είναι βαθιές και χρειάζεται περαιτέρω προσπάθεια…».
Δεν είναι τυχαίο που η Πανελλήνια Ενωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (που προχώρησε χθες σε διαμαρτυρία έξω από το υπουργείο Ναυτιλίας) ζητά χρονοδιάγραμμα με την απόσυρση αυτών των μικρών δεξαμενόπλοιων – και την αντικατάστασή τους με νεότερα.

Διαβάστε περισσότερα στα «Νέα»