Η γερμανική φίρμα παραδέχτηκε την χρήση λογισμικού στον κινητήρα του Zafira το οποίο απενεργοποιεί το σύστημα ελέγχου εκπομπών ρύπων υπό ορισμένες συνθήκες σύμφωνα με δηλώσεις του γερμανού υπουργού μεταφορών Alex Dobrindt.

Το απόγευμα της 18ης Μαΐου στελέχη της Opel συναντήθηκαν με κλιμάκιο των αρμόδιων γερμανικών ελεγκτικών αρχών προκειμένου να διαλευκανθεί το ζήτημα που έχει ανακύψει σχετικά με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα αυτοκινήτων της γερμανικής φίρμας.

Σύμφωνα με τον γερμανό υπουργό οικονομικών κατά τη συνάντηση αυτή, τα στελέχη της Opel παραδέχτηκαν την χρήση λογισμικού που υπό συγκεκριμένες συνθήκες ταχύτητας και πίεσης απενεργοποιεί μέρος των συστημάτων ελέγχου εκπομπών ρύπων προκειμένου να προστατευθεί ο κινητήρας.

«Οι συσκευές απενεργοποίησης είναι ουσιαστικά παράνομες εκτός αν είναι πραγματικά απαραίτητες για την προστασία του κινητήρα», ανέφερε μετά τη συνάντηση ο Alex Dobrindt, συμπληρώνοντας ωστόσο ότι «οι ελεγκτικές αρχές διατηρούν αμφιβολίες για το κατά πόσο αυτή η πρακτική δικαιολογείται από το πρόσχημα της προστασίας του κινητήρα».

Όπως επιπλέον σημείωσε ο γερμανός υπουργός μεταφορών οι αιτιάσεις αφορούν το Zafira και τη μη λειτουργία του συστήματος ελέγχου εκπομπών ρύπων υπό ορισμένες συνθήκες ταχύτητας και πίεσης.

Η Opel από την πλευρά της υποστηρίζει ότι η χρήση του συγκεκριμένου λογισμικού είναι απολύτως νόμιμη καθώς χρησιμοποιείται για την προστασία του κινητήρα και σύμφωνα με το γερμανό υπουργό υπόσχεται πλήρη συνεργασία με τις αρχές.

Όπως επίσης αποκάλυψε ο Alex Dobrindt η ελεγκτική επιτροπή έδωσε στην Opel διορία 14 ημερών προκειμένου να προσκομίσει στις αρχές τα πλήρη στοιχεία και τις τεχνικές λεπτομέρειες για το επίμαχο λογισμικό εξασφαλίζοντάς τους πλήρη πρόσβαση στον τρόπο λειτουργίας του.

Ο Alex Dobrintdt ανέφερε επίσης ότι κατά τη συνάντηση που έγινε μεταξύ των στελεχών της Opel και των ελεγκτικών αρχών «συζητώντας για το Zafira ρωτήσαμε επίσης κατά πόσο έχουν χρησιμοποιηθεί ανάλογα μέσα και στο Astra», συμπληρώνοντας ότι η Opel δεσμεύτηκε να δώσει λεπτομερή στοιχεία για το Astra σε δεύτερο χρόνο.

Η Opel σχολίασε δια στόματος του επικεφαλής της, Karl Thomas Neumann ο οποίος τόνισε ότι «όλοι οι κινητήρες μας είναι απολύτως σύμφωνοι με την νομοθεσία και δεν χρησιμοποιούμε κανενός είδους παράνομο λογισμικό».

auto.in.gr