Σχηματίστηκαν ουρές έξω από τα ταμεία. Η αναζήτηση εισιτηρίου μετατράπηκε σε «μάχη» για τις παραστάσεις της χρονιάς, τις παραστάσεις εκείνες που κέρδισαν τους θεατές, που αναζητήθηκαν περισσότερο από τους Έλληνες το 2015 στο Google, σύμφωνα με το ετήσιο Year in Search. Της θεατρικής κούρσας ηγείται ο Πουπουλένιος και ακολουθούν τρεις ελληνικές και μια ξένη παραγωγή σχηματίζοντας την τετράδα της επιτυχίας.

Το κοινό μίλησε δίνοντας ψήφο εμπιστοσύνης στον Πουπουλένιο. Η παράσταση άφησε τη σφραγίδα της τόσο στη θεατρική σεζόν του 2014 όσο και του 2015. Οι συνεχείς ανατροπές, η αστυνομική πλοκή, το χιούμορ, οι ευφυείς διάλογοι, ήταν βασικά στοιχεία του έργου το οποίο ισορροπούσε ανάμεσα στον κωμικό παραλογισμό και τη γνήσια κλασική τραγωδία.

Το θέμα της τρυφερότητας της παιδικής ηλικίας και η επιστροφή σε αυτή συγκίνησε αρκετούς. Η πλοκή παρακολουθoύσε την ιστορία ενός συγγραφέα, ο οποίος ζει σε ένα απολυταρχικό καθεστώς. Ανακρίνεται από αστυνομικούς ερευνητές για τις ιστορίες του, που παρουσιάζουν ομοιότητες με μία σειρά δολοφονιών μικρών παιδιών που συμβαίνουν στην περιοχή του.

Στο έργο του Ιρλανδού θεατρικού συγγραφέα, Μάρτιν Μακ Ντόνα, τίθεται επί τάπητος η παιδική κακοποίηση και η πολιτική βία. Η παγκόσμια πρεμιέρα του χρονολογείται το 2003 στο Βασιλικό Εθνικό Θέατρο του Λονδίνου και η πανελλήνια πρώτη το 2005 στον Εξώστη του θεάτρου Αμόρε.

Μεγάλη επιτυχία γνώρισε τη φετινή και περσινή χρονιά στο Θέατρο Αθηνών με τους Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη, ο οποίος είχε αναλάβει και τη σκηνοθεσία, Νίκο Κουρή, Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο και Γιώργο Πυρπασόπουλο στην πρωταγωνιστικό ομάδα.

Μιλώντας στο in.gr για την επιτυχία της παράστασης ο κ. Μαρκουλάκης είχε σημειώσει: «Η επιτυχία της με συγκίνησε, ήταν δύσκολος ο αποχωρισμός».

Σμύρνη μου αγαπημένη

Δράμα, συγκίνηση, έρωτας και προσφυγιά δείχνουν το πρόσωπό τους στο θεατρικό έργο της Μιμής Ντενίση, Σμύρνη μου αγαπημένη. Η παράσταση, που ανεβαίνει για δεύτερη συναπτή χρονιά στο «Θέατρον» του Κέντρου Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος», ταξιδεύει το θεατή στην πολιτιστική και πολιτική ιστορία της Σμύρνης. Μέσα από μουσικές και την ιστορία μιας οικογένειας, χαρτογραφεί την περίοδο από τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο μέχρι τη Μικρασιατική Καταστροφή.

Ρίχνει μια ενδοσκοπική ματιά στη ζωή των κατοίκων της Σμύρνης. Μαρτυρίες Ελλήνων, Τούρκων, Λεβαντίνων αξιοποιήθηκαν για την παράσταση.

Η υπόθεση περιστρέφεται γύρω από μια οικογένεια, καθώς και από την πολυπολιτισμική κοινωνία της Σμύρνης με την κουζίνα, τη μουσική, τις συνήθειες και τις ιστορίες της να προβάλλονται. Αντικρουόμενα συμφέροντα και πολιτικές βλέψεις μπαίνουν ακόμη σε πρώτο πλάνο.

Η Μικρασιατική Καταστροφή, οι σφαγές, η ανταλλαγή των πληθυσμών, ο θάνατος και η αποκαθήλωση της ευτυχίας, παρουσιάζονται με γλαφυρότητα και εντυπωσιακά οπτικά και ηχητικά εφέ.

Mama Mia

Τρίτο στην κούρσα της επιτυχίας το μιούζικαλ Mama Mia!. Παρουσιάστηκε στο θέατρο Badminton με την παραγωγή του West End του Λονδίνου. Δεν έχει εξελιχθεί τυχαία σε ένα από τα μακροβιότερα μιούζικαλ «κλέβοντας» εκατομμύρια καρδιές ανά τον κόσμο. Η αξιομνημόνευτη μουσική των ABBA παρασύρει τους θεατές να σιγοτραγουδούν στο ρυθμό του συγκροτήματος.

Το ελληνικό νησιώτικο στοιχείο είναι εμφανές στα σκηνικά, με τραπέζια και καρέκλες που θυμίζουν παραδοσιακή ταβέρνα. Η ιστορία διακρίνεται από χιούμορ και συγκίνηση, καθώς το κοινό παρακολουθεί μια νεαρή κοπέλα που αποφασίζει να ανακαλύψει την ταυτότητα του πατέρα της και η αναζήτησή της έχει ως αποτέλεσμα να φέρει πίσω στο ελληνικό νησί τρεις άντρες από το παρελθόν της μητέρας της, τρεις πιθανούς μπαμπάδες, που επισκέφτηκαν πριν από 20 χρόνια το νησί.

Η παράσταση έκανε πρεμιέρα στο West End του Λονδίνου το 1999, ενώ στην κινηματογραφική του εκδοχή το έργο σημείωσε μεγάλη απήχηση στον κόσμο με την Μέριλ Στριπ και τον Πιρς Μπρόσναν στους πρωταγωνιστικούς ρόλους.

Μεγάλη Χίμαιρα

Ένα ακόμη «success story» του 2015, η Μεγάλη Χίμαιρα του Μ.Καραγάτση που, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Τάρλοου, ανεβαίνει στο Θέατρο Πορεία.

Το έργο παρακολουθεί την ιστορία μιας Γαλλίδας, της Μαρίνας Μπαρέ, που έρχεται να ζήσει στην Ελλάδα, ερωτευμένη και παντρεμένη με έναν έλληνα εφοπλιστή, αλλά και παθιασμένη με την ελληνική κλασική παιδεία.

Ερχόμενη σε επαφή όμως με την ίδια τη χώρα των ονείρων της, παρασύρεται σε μια μοιραία δίνη πάθους. Στο λεπτομερές ψυχογράφημα, ο συγγραφέας αναλύει έναν γυναικείο χαρακτήρα που ερωτεύεται, παντρεύεται, ζει, βιώνει την αποδοκιμασία της πεθεράς της, συνδέει την ευτυχία της με την οικονομική κατάσταση του συζύγου της και η φθορά δεν αργεί να έρθει.

Άλλη μια γυναικεία φιγούρα από τον κόσμο του Καραγάτση, που γίνεται έρμαιο των παθών της, βλέπει ο θεατής μέσα από την παράσταση. Αναδεικνύεται, επίσης, η δυνατότητα προσαρμογής των ξένων στην ελληνική πραγματικότητα.

Kiss me, Kate

Βασίστηκε στο «Ημέρωμα της στρίγγλας» του Σαίξπηρ. Πρωτοπαρουσιάστηκε το 1948 και τιμήθηκε με το πρώτο Βραβείο Tony που δόθηκε ποτέ σε μιούζικαλ. Ο λόγος για το Kiss me, Kate που τον Οκτώβριο παρουσιάστηκε στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και νωρίτερα στο Ηρώδειο.

Ο Γιώργος Πέτρου και ο Πάρις Μέξης σκηνοθέτησαν το μιούζικαλ που κινήθηκε ανάμεσα στο σύγχρονο και στο νοσταλγικό κόσμο της δεκαετίας του 1950.

Η υπόθεση αφορά δύο ηθοποιούς-σταρ, πρώην συζύγους, που συναντώνται ξανά στη σκηνή για να ερμηνεύσουν την Κατερίνα και τον Πετρούκιο σε μια νέα μουσική εκδοχή της Στρίγγλας που έγινε αρνάκι του Σαίξπηρ. Η ανυπότακτη σταρ και ο εγωκεντρικός, αλλά χαριτωμένος πρώην σύζυγος ακροβατούν στα όρια των αντοχών τους, φλερτάρουν, ερωτεύονται και παραδίδονται στην τρέλα του έρωτα, αφήνοντας πίσω τους κλισέ και κοινωνικές επιταγές.

Ελισάβετ Σταμοπούλου

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ