Πέμπτη 19 Σεπτεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Το πιο δυναμικό γυναικείο περιοδικό κλείνει τα 60

Το πιο δυναμικό γυναικείο περιοδικό κλείνει τα 60

Τον Οκτώβριο του 1954, οι Γαλλίδες συνωστίζονταν στα περίπτερα για να αγοράσουν το Marie Claire, ένα έντυπο που επιτέλους μιλούσε για περισσότερα πράγματα από πλέξιμο.

Τον Οκτώβριο του 1954, οι Γαλλίδες συνωστίζονταν στα περίπτερα για να αγοράσουν το Marie Claire, ένα έντυπο που επιτέλους μιλούσε για περισσότερα πράγματα από πλέξιμο.

Εξήντα χρόνια μετά την κυκλοφορία του πρώτου τεύχους του στη Γαλλία, το Marie Claire εκδίδεται σε 33 χώρες, μιλά σε πάνω από 15 εκ. αναγνώστριες, και αγγίζει πάνω από 30 εκ. χρήστες του ίντερνετ μέσω των ψηφιακών του μορφών και των social media, πιστό πάντα στο αρχικό μανιφέστο του: ότι η μόδα και η γυναικεία χειραφέτηση δεν είναι αντικρουόμενες έννοιες.

Η προϊστορία του τίτλου ξεκινά στα τέλη της δεκαετίας του ’30, όταν η Γαλλίδα συγγραφέας και δημοσιογράφος Μαρσέλ Οκλέρ αναπτύσσει στον μεγαλοεκδότη Ζαν Προυβόστ, (παππού της Εβελίν Προυβόστ, νυν προέδρου του Marie Claire Group) την ιδέα της για ένα νέο γυναικείο περιοδικό μόδας στα πρότυπα της αμερικανικής δημοσιογραφίας αλλά με τα στάνταρ της γαλλικής αίσθησης του στιλ. Ο διορατικός εκδότης του Paris-Soir και του Match πείθεται, ταξιδεύει με την Οκλέρ στην Αμερική και σε λίγους μήνες, το 1937, το νέο του απόκτημα βρίσκεται στο τυπογραφείο. Το βαφτίζουν Marie Claire από το ομώνυμο δημοφιλές μυθιστόρημα του 1910 της Μαργκερίτ Οντού.

Η επιτυχία ήταν τόσο αναπάντεχη ώστε φημολογείται ότι χρειαζόταν η επέμβαση της αστυνομίας για να συγκρατούνται οι Παριζιάνες να μη ρίξουν τα περίπτερα κάθε Τετάρτη που κυκλοφορούσε το εβδομαδιαίο τότε Marie Claire. Η ίδια η Οκλέρ και άλλοι αρθρογράφοι απαντούν σε ερωτήματα αναγνωστών και γίνονται ένα είδος πνευματικών γκουρού του έθνους, θίγοντας ταμπού, σχηματίζοντας νέες ηθικές αρχές και προσφέροντας απλόχερα συμβουλές σε εκατομμύρια αναγνώστες, έως το 1942, όταν η κυκλοφορία του αναστέλλεται εξαιτίας της γερμανικής προέλασης στο Νότο.

Μετά τον πόλεμο το Marie Claire επαναλανσάρεται πλέον ως ένα μοντέρνο μηνιαίο περιοδικό το 1954, μια εποχή καινοτομιών και αισιοδοξίας. Πέρα από την ταλαντούχα πένα της Μαρσέλ το σήμα κατατεθέν του γίνεται η πρωτοπόρα για τα κοινωνικά δεδομένα φεμινιστική θεματολογία του: ισότητα, αντισύλληψη, επαγγελματική κατάρτιση, σεξουαλική απελευθέρωση, δικαιώματα των γυναικών σε άλλα μέρη του κόσμου. Μαζί με τις συνταγές μαγειρικής και τις σελίδες με τα «φιγουρίνια» βρίσκονται ακόμη στήλες για το σινεμά, τη λογοτεχνία, τη μουσική, την τέχνη.

Η γυναίκα Marie Claire αντιπροσωπεύει ακόμη και σήμερα, 60 χρόνια μετά, ακριβώς αυτή τη μετάβαση. Τη μετάβαση από τη θέση του παρατηρητή, στη θέση του πρωταγωνιστή. Ακόμα και η μόδα δεν επιβάλλεται στην αναγνώστρια, αλλά φιλτράρεται μέσα από «την ευφυΐα και το στιλ» όπως εξηγεί ο γενικός διευθυντής του Groupe Marie Claire, Ζαν-Πολ Λουμπό.

Η γέννηση του ελληνικού Marie Claire, το 1988, οφείλεται σε μια αντίστοιχη ευτυχή συνάντηση με εκείνη του 1937: μία δυναμική γυναίκα (η Ρούλα Μητροπούλου) εξηγεί σε έναν οραματιστή εκδότη (τον Χρήστο Λαμπράκη) μια αναλαμπή που είχε σε μια αποβάθρα του παρισινού μετρό. Η Ελληνίδα Marie Claire τιμά το αρχικό μοντέλο και γίνεται αυτόματα το περιοδικό μόδας της σκεπτόμενης γυναίκας. Και πλέον, της τεχνολογικά εξοικειωμένης. Με εκατοντάδες χιλιάδες επισκέπτες στο site του περιοδικού marieclaire.gr, με μια κοινότητα που ολοένα και μεγαλώνει στα social media και με τάμπλετ προϊόντα που οδηγούν τη μόδα σε νέα επίπεδα, είναι ο γυναικείος τίτλος που πρωτοστατεί και στην 360 εμπειρία της ψηφιακής εποχής.

Πρεσβεύοντας το ότι «η Μόδα είναι επιλογή», και ελευθερία να αποδεχθείς το σώμα σου, το γαλλικό MC γιορτάζει τα 60 χρόνια του με την πολυτελή έκδοση «Marie Claire, 60 Ans de Mode», με τη συμβολή προσωπικοτήτων όπως οι Κριστιάν Λακρουά, Παλόμα Πικάσο και Ζαν Πολ Γκοτιέ και εμβληματικές φωτογραφίες μόδας από τους πιο σπουδαίους του είδους.

Ταυτόχρονα, μέσα από το hashtag #ΗBMC (Happy Birthday Marie Claire), το Marie Claire καλεί τους αναγνώστες του να γιορτάσουν και εκείνοι. με το δικό τους τρόπο, τα 60 χρόνια κυκλοφορίας του περιοδικού. Τα 60 χρόνια πορείας μίας έκδοσης με πάθος, πρωτοπορία και εγκυρότητα.

Δείτε περισσότερο αποκλειστικό υλικό από τα αρχεία του Marie Claire International στο τεύχος Νοεμβρίου που κυκλοφορεί στις 22 Οκτωβρίου.

woman.in.gr

Only in

Κυβέρνηση: Η «ανταρσία» των 11 και τα καμπανάκια για το μέλλον

Δύσκολοι καιροί για την κυβέρνηση και τον πρωθυπουργό. Τα ανησυχητικά μηνύματα που έρχονται από το εσωτερικό της ΝΔ και ο κίνδυνος που έρχεται από τα Δεξιά της.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 19 Σεπτεμβρίου 2024