Πόρισμα για την αναγνώριση των «κινδύνων» που επηρεάζουν τη λειτουργία της φορολογικής διοίκησης θα καταθέσει ειδική ομάδα εργασίας στη γενική γραμματέα Δημοσίων Εσόδων Κατερίνα Σαββαΐδου.

Η σχετική έκθεση για την καταγραφή των λειτουργιών και διαδικασιών της φορολογικής διοίκησης, αλλά και η μελέτη, αξιολόγηση και ανάλυση των κινδύνων σε αυτή, αποτελεί μνημονιακή υποχρέωση ήδη από το 2012 και για το λόγο αυτό είχε συσταθεί η προαναφερόμενη ομάδα εργασίας ήδη από το Φεβρουάριο του 2013.

Καθώς για περισσότερους από 14 μήνες η 21μελής ομάδα εργασίας δεν είχε ολοκληρώσει το έργο της η κ. Σαββαΐδου προχώρησε σε αλλαγές στη σύνθεσή της, προσθέτοντας μέλη, ώστε να επιταχύνει την κατάρτιση του πορίσματος, το οποίο ουσιαστικά θα επισημάνει τους χώρους που η φορολογική διοίκηση είναι πιο εκτεθειμένη σε ενδεχόμενη υπηρεσιακή αυθαιρεσία, αλλά και διαφθορά.

Υπενθυμίζεται πως έργο της ομάδας εργασίας είναι η καταγραφή των ρυθμιστικών, επιχειρησιακών και διοικητικών λειτουργιών και διαδικασιών της φορολογικής διοίκησης, η αναγνώριση των κινδύνων που ενέχονται στις λειτουργίες και διαδικασίες αυτές, η αξιολόγηση των κινδύνων με βάση, αφενός την πιθανότητα εμφάνισής τους και αφετέρου την σοβαρότητα των συνεπειών τους, αλλά και η καταγραφή των δικλείδων ασφαλείας, που έχουν θεσπιστεί για την προστασία από τους κινδύνους που αναγνωρίστηκαν.

Τόσο η Κ.Σαββαΐδου όσο και η ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών δίνουν μεγάλο βάρος στην καταπολέμηση της διαφθοράς εντός της φορολογικής διοίκησης, αλλά και στον περιορισμό κρουσμάτων αυθαιρεσίας στελεχών της διοίκησης που αξιοποιώντας κενά ή ελλείψεις στην εποπτεία των διευθύνσεων τους, αλλά και νομοθετικά κενά προχωρούν σε παντός τύπου «εξυπηρετήσεις».

Στη βάση αυτή η κ. Σαββαΐδου φέρεται να δίνει ειδικό βάρος στο έργο των υπηρεσιών Εσωτερικών Υποθέσεων και Εσωτερικού Ελέγχου της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων. Σημειώνεται πως για το 2014 στόχος είναι η διενέργεια 125 ελέγχων περιουσιακής κατάστασης προϊσταμένων διευθύνσεων/ τμημάτων της φορολογικής διοίκησης και η διεξαγωγή 150 ελέγχων περιουσιακής κατάστασης υπαλλήλων μέχρι τέλος Δεκεμβρίου 2014. Ωστόσο στο πρώτο εξάμηνο 2016 οι ρυθμοί των ελέγχων υστέρησαν έναντι του προγραμματισμού.

Θανάσης Κουκάκης


Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ