«Μόνος με τον Άμλετ» o Αιμίλιος Χειλάκης
Ο βασιλιάς της Δανίας πεθαίνει και στον θρόνο τον διαδέχεται ο αδερφός του Κλαύδιος, που δε διστάζει να παντρευτεί τη χήρα του νεκρού βασιλιά, βασίλισσα Γερτρούδη. Ο γιος της Άμλετ βασανίζεται τόσο από τον ξαφνικό χαμό του πατέρα του όσο και από την απόφαση της μητέρας του να ξαναπαντρευτεί τόσο σύντομα. Όταν το φάντασμα του νεκρού Βασιλιά εμφανίζεται μπροστά του και του αποκαλύπτει ότι ο Κλαύδιος τον δολοφόνησε για να τον διαδεχθεί, ο Άμλετ ορκίζεται να πάρει εκδίκηση. Τυχαία, ένα μπουλούκι θεατρίνων παρουσιάζεται την επόμενη μέρα στο παλάτι και ο Άμλετ αποφασίζει να βάλει τους ηθοποιούς να αναπαραστήσουν μπροστά στον Κλαύδιο τη δολοφονία του πατέρα του, ελπίζοντας ότι έτσι θα αποσπάσει την ομολογία του.
| Μετάφραση: Γιώργος Χειμωνάς Σκηνοθεσία – Διασκευή: Μανώλης Δούνιας – Αιμίλιος Χειλάκης Σκηνικά – Κοστούμια: Κένι Μακλέλλαν Σχεδιασμός Φωτισμών: Νίκος Βλασόπουλος Μουσική – Ηχητικός Σχεδιασμός: Γιώργος Σπανός |
Η παράσταση «Μόνος με τον Άμλετ» παρακολουθεί την προσπάθεια του νεαρού πρίγκιπα να διανύσει την απόσταση από την Σκέψη στην Πράξη. Συνειδητοποιώντας ότι το σύστημα αξιών στο οποίο μέχρι τώρα πίστευε και η επίπλαστη ευδαιμονία που μέχρι τώρα απολάμβανε έχουν πια πεθάνει, αναζητάει εναγωνίως έναν τρόπο να διατηρήσει την αξιοπρέπειά και τα ιδανικά του σε μια κοινωνία που ιδεολογικά καταρρέει.
Το θεμελιώδες ερώτημα που απασχολεί τον Άμλετ του σήμερα δεν είναι απλά το «να ζει κανείς ή να μη ζει» αλλά το «πώς να ζει». Είναι ένας σύγχρονος ήρωας που παρατηρώντας τις κοινωνικές συνθήκες γύρω του δεν βασανίζεται μόνο από το μάταιο της ανθρώπινης ύπαρξης αλλά κυρίως αναρωτιέται αν είναι προτιμότερο να ζει κανείς άπραγος ή να πεθαίνει πράττοντας
Σχεδόν τετρακόσια χρόνια μετά την πρώτη παρουσίαση του έργου, ο Άμλετ παραμένει μια από τις πιο εμβληματικές φιγούρες του παγκόσμιου θεάτρου. Ο ομώνυμος ήρωας αυτής της δημοφιλούς υπαρξιακής τραγωδίας έχει κατά καιρούς γίνει σύμβολο της υψηλής πνευματικότητας, της προσωπικής απόγνωσης, του αδιάκοπου αγώνα για αυτογνωσία, της κριτικής κατά του εθνικισμού αλλά και σύμβολο του πολιτικού ακτιβισμού. Έχει γνωρίσει πλήθος διασκευές από σημαντικούς θεατρανθρώπους όπως ο Peter Brook, ο Robert Wilson, ο Robert Lepage κ.α. αλλά και δεκάδες κινηματογραφικές μεταφορές, ενώ αποτέλεσε εφαλτήριο για παρωδίες, νουβέλες, μελέτες, όπερες και πρωτότυπα θεατρικά έργα βασισμένα στον μύθο του Shakespeare.
| Ημέρες και ώρες παραστάσεων: 17-19 Ιανουαρίου/ 24-26 Ιανουαρίου/ 31 Ιανουαρίου 1, 2 Φεβρουαρίου, 7-9 Φεβρουαρίου Παρασκευή 9.00 μ.μ. Σάββατο 6.00 και 9.οο μ.μ Κυριακή 8.00 μ.μ. Τιμές εισιτηρίων: 18 ευρώ (διακεκριμένη), 15 ευρώ (κανονικό), 12 ευρώ (φοιτητικό), 8 ευρώ (ΑΜΕΑ, άνεργοι) |
Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Ηρώων Πολυτεχνείου 32, ταμείο 2104143310 – 320
Ώρες ταμείου: 10.00 π.μ. – 1.00 μ.μ. και 5.00 μ.μ. – 9.00 μ.μ.
Εισιτήρια: στο ταμείο του θεάτρου
Πανεπιστημίου 39 [Στοά Πεσμαζόγλου]
online www.ticketsercices.gr
τηλεφωνική κράτηση 210 7234567
στην σελίδα www.dithepi.gr
- Από την εκλογή Τραμπ έως τις εξεγέρσεις της γενιάς Ζ – Τα 10 γεγονότα που σημάδεψαν το 2025
- Σε τι κόσμο γεννήθηκε ο Ιησούς; Η αληθινή ιστορία της Γέννησης ανάμεσα στη βία, τον κίνδυνο και την ελπίδα
- CIES: Μουζακίτης και Καρέτσας ανάμεσα στους κορυφαίους Κ20 για το 2025 (pics)
- Άννα Βίσση: Χριστούγεννα με τους εγγονούς της στο Κουρσεβέλ της Γαλλίας
- Πώς να εντοπίσετε έναν serial killer – Αυτά είναι τα 4 χαρακτηριστικά
- Νέα σενάρια από τη Βραζιλία για Τετέ και Γκρέμιο – «Η πρόταση στον Παναθηναϊκό»