Η βαυαρική φίρμα ανακοίνωσε ότι θα οδηγήσει για έλεγχο και επισκευή 220.000 «3άρες» Model Year 2002 και 2003 λόγω του «γνωστού» προβλήματος με τους ιαπωνικούς αερόσακους του προμηθευτή Takata που, τον προηγούμενο μήνα, οδήγησε στην ανάκληση, 3,4 εκατομμυρίων αυτοκινήτων των Toyota, Honda, Nissan και Mazda.

Στην περίπτωση των Βαυαρών η διαδικασία ανάκλησης αφορά ΒMW Σειρά 3 sedan, coupe, convertible και station wagon που έχουν λανσαριστεί τα έτη 2002-2003 αλλά και τις Μ3, M3 Coupe και Μ3 Convertible της ίδιας γενιάς.

Σε ό,τι αφορά τον καταμερισμό των προς ανάκληση αυτοκινήτων της βαυαρικής φίρμας, πρόκειται για 42.800 αυτοκίνητα στις ΗΠΑ, 64.044 στη Γερμανία, 24.272 στη Βρετανία, 13.022 στην Ιταλία, 10.449 στη Γαλλία, 9.954 στην Ισπανία και 7.890 στην Ιαπωνία.

Σύμφωνα με την BMW, τα απαραίτητα εξαρτήματα για τη διόρθωση του προβλήματος θα είναι διαθέσιμα τον Ιούλιο, ενώ όπως επισημαίνει δεν έχουν αναφερθεί στην εταιρεία περιστατικά που να οφείλονται στο συγκεκριμένο πρόβλημα.

Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με τις σχετικές ανακοινώσεις του NHTSA, της αμερικανικής αρμόδιας κρατικής αρχής το πρόβλημα εντοπίζεται σε κατασκευαστικό ελάττωμα στο πυροτεχνικό σύστημα του δεξιού αερόσακου (συνοδηγού), ο οποίος μπορεί να μην αναπτυχθεί σωστά, σε περίπτωση ατυχήματος.

Σε ό,τι αφορά την έκθεση του NHTSA για τα προς ανάκληση αυτοκίνητα της BMW, τα «ύποπτα» εξαρτήματα των αερόσακων έχουν κατασκευαστεί μεταξύ του Απριλίου 2000 και του Οκτωβρίου 2002 σε εργοστάσια της Takata σε ΗΠΑ και Μεξικό.

Σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα με τις ανακοινώσεις του NHTSA, το πρόβλημα μπορεί να οδηγήσει σε υπερβολική αύξηση της πίεσης στο εσωτερικό του αερόσακου κατά την ανάπτυξή του, με αποτέλεσμα την πρόκληση πυρκαγιών ή και τραυματισμών των επιβατών από κομμάτια μετάλλου που εκτοξεύονται, με το άνοιγμα του αερόσακου.

auto.in.gr