Αν και η πρακτικότητα δεν ανήκει στις προτεραιότητες ενός supercar, συχνά-πυκνά παραδοσιακοί κατασκευαστές υπεραυτοκινήτων επιχειρούν να δημιουργήσουν πρακτικότερες προτάσεις.

Θέλοντας, λοιπόν, να ακολουθήσει το παράδειγμα της Ferrari και συγκεκριμένα της FF, η McLaren αποφάσισε να εμπλουτίσει την γκάμα της με ένα εξωτικών προδιαγραφών shooting brake.

H νέα πρόταση της βρετανικής φίρμας πρόκειται να βασιστεί στη σημερινή MP4-12C, διατηρώντας τη διθέσια διαμόρφωση του εσωτερικού της, αλλά προσφέροντας σαφώς μεγαλύτερο χώρο αποσκευών.

Η εκτεταμένη χρήση συνθετικών υλικών σε πλαίσιο και αμάξωμα πρόκειται να διατηρήσει το συνολικό του βάρος σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα, την ίδια στιγμή που οι 600 ίπποι του υπερτροφοδοτούμενου V8 κινητήρα βενζίνης θα εξασφαλίζει τις απαραίτητες επιδόσεις.

«Το shooting brake πρόκειται να αποτελέσει τον πρακτικότερο ανταγωνιστή των κορυφαίων εκδόσεων της Porsche 911», ανέφερε χαρακτηριστικά η «πηγή» μας, προσθέτοντας ότι ο χώρος αποσκευών -χάρη στα ειδικά διαμερίσματα που θα δημιουργηθούν δεξιά και αριστερά από τον τοποθετημένο στο κέντρο κινητήρα- θα είναι ικανός να φιλοξενήσει δύο σάκους του γκολφ.

Όπως όλες οι προτάσεις της McLaren που πρόκειται να παραχθούν στο μέλλον, συμπεριλαμβανομένου του διαδόχου της εμβληματικής F1, έτσι και το shooting brake θα φέρει τη σχεδιαστική υπογραφή του Frank Stephenson ή αν προτιμάτε του ανθρώπου που κρύβεται πίσω από την αναβίωση του Μini και του Fiat 500, ενώ πριν βρεθεί στις τάξεις της McLaren το 2008 διετέλεσε αρχισχεδιαστής των Ferrari και Maserati.

Ο Stephenson έχει αναλάβει τη δημιουργία μίας νέας σχεδιαστικής «γλώσσας» για τις προτάσεις της McLaren, μετά και την κριτική που δέχτηκε η βρετανική φίρμα για το συντηρητικό προφίλ της MP4-12C.

Όπως και να έχει, η ιδέα ενός κεντρομήχανου shooting brake είναι δίχως καμία αμφιβολία επαναστατική, γεγονός που είναι πιθανό να οδηγήσει σε μία από τις εντυπωσιακότερες προτάσεις της κατηγορίας.

Και μπορεί η McLaren να παραμένει προσανατολισμένη στην εξέλιξη και την παραγωγή υπεραυτοκινήτων, ωστόσο, ποτέ δεν έκρυψε την πρόθεσή της να δημιουργήσει μία σειρά διαφορετικών εκδόσεων-αμαξωμάτων που θα βασίζονται στην MP4-12C.

«Όλα είναι πιθανά. Η εξαιρετική ακαμψία του ανθρακονημάτινου πλαισίου μας δίνει τη δυνατότητα να υιοθετήσουμε διαφορετικούς τύπους αμαξωμάτων. Η χρήση ανθρακονημάτων και στις επιφάνειες του αμαξώματος εξασφαλίζει μεγάλη ευελιξία», δήλωσε εκπρόσωπος της βρετανικής φίρμας.

Το shooting brake της McLaren απέχει τουλάχιστον δύο χρόνια από τη γραμμή παραγωγής. Μέχρι τότε θα έχουν λανσαριστεί αρκετές εκδοχές της MP4-12C, όπως ένα roadster με υφασμάτινη οροφή και η «πολιτική» έκδοση του αυτοκινήτου που συμμετέχει στο πρωτάθλημα GT3.

Επίσης, φήμες θέλουν τη βρετανική φίρμα να εξελίσσει ένα ακόμη sports car που θα τοποθετηθεί στη βάση της κατηγορίας με σκοπό να ανταγωνιστεί την Porsche 911 και το Audi R8.

auto.in.gr