Πράσινο φως για τα πετρελαιοκίνητα ΙΧ σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη με τροπολογία του ΥΠΕΚΑ
Παρά τις προηγούμενες ενστάσεις ψηφίστηκε τελικώς το νομοσχέδιο που θα επιτρέψει την πετρελαιοκίνηση στα δύο μεγάλα αστικά κέντρα.
Ανοίγει ο δρόμος για την άρση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, καθώς με τροπολογία που κατατέθηκε το βράδυ της Τετάρτης στο νομοσχέδιο για τον νέο τρόπο έκδοσης των οικοδομικών αδειών -το οποίο ψηφίστηκε στη Βουλή- το υπουργείο Περιβάλλοντος άναψε το πράσινο φως για την κυκλοφορία στους δρόμους των δύο πόλεων πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων νέας γενιάς.
Η πετρελαιοκίνηση των ΙΧ αυτοκινήτων είναι απαγορευμένη από το 1991.
Τα πετρελαιοκίνητα θα πρέπει να πληρούν συγκεκριμένες απαιτήσεις ανώτατων ορίων εκπομπών καυσαερίων, οι οποίες θα οριστούν με κοινή απόφαση των υπουργών Περιβάλλοντος και Μεταφορών.
Αναλυτικά, το τρίτο και τέταρτο εδάφιο του άρθρου 26 τροποποιούνται ως εξής:
«Η παρούσα ρύθμιση δεν εφαρμόζεται για περιοχές των Νομών Αττικής και Θεσσαλονίκης εφόσον η τεχνολογία τους δεν πληροί εκ κατασκευής, κατ’ ελάχιστον, συγκεκριμένες απαιτήσεις ανώτατων ορίων εκπομπών καυσαερίων, οι οποίες καθορίζονται με κοινή απόφαση των Υπουργών ΠΕΚΑ και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Με την παραπάνω απόφαση καθορίζονται επίσης τα ακριβή γεωγραφικά όρια των ανωτέρω περιοχών, οι όροι και προϋποθέσεις χορήγησης αδειών κυκλοφορίας καθώς και οι όροι κυκλοφορίας και άλλα σχετικά μέτρα αντιμετώπισης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης».
Δηλαδή, όσα οχήματα είναι εφοδιασμένα με τους νέους κινητήρες τεχνολογίας «Euro 5 ή 6» θα μπορούν πλέον να κυκλοφορούν ελεύθερα.
Με την ίδια απόφαση αναμένεται να προσδιοριστεί και ο «Πράσινος Δακτύλιος», εντός του οποίου θα κινούνται τα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, οι όροι και οι προϋποθέσεις χορήγησης των αδειών κυκλοφορίας, καθώς και τα άλλα μέτρα για την αντιμετώπιση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.
Εξετάζεται να τεθεί το όριο των 135-140 γραμμαρίων ανά χιλιόμετρο στις εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα για τα καινούρια οχήματα με άδεια κυκλοφορίας από το 2009 και μετά, τα οποία θα κυκλοφορούν ελεύθερα μέσα στον «Πράσινο Δακτύλιο».
Για τα παλαιότερης τεχνολογίας οχήματα θα τεθούν περιορισμοί στην κυκλοφορία τους και ίσως ισχύσει το μέτρο των μονών-ζυγών όπως σήμερα.
auto.in.gr
- «Ο Γουάινσταϊν έχει εκτίσει την ποινή του»: Η Τζούντι Ντεντς διχάζει – Το «δυσβάσταχτο» πρόβλημα υγείας της
- Ουκρανία: Τι θα γίνει με το δάνειο αποζημιώσεων – Ο χρόνος πιέζει τους Ευρωπαίους συμμάχους της
- Η αξία του κράτους πρόνοιας: Ποιες χώρες της ΕΕ δαπανούν τα περισσότερα;
- Ζελένσκι: Έτοιμο την Τρίτη το σχέδιο 20 σημείων Ουκρανίας και Ευρώπης – Θα διαβιβαστεί στις ΗΠΑ
- LIVE: Γουλβς – Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ
- Κεραυνοί Καραμανλή κατά Μητσοτάκη για συνολική κρίση θεσμών – Ηχηρή επαναφορά στην ατζέντα του σκανδάλου των υποκλοπών


