Γιάννης Αδάναλης

Ακολουθώντας την υδάτινη λεωφόρο που σχηματίζουν οι ξύλινοι πάσσαλοι, τα ίχνη σκουριάς που αφήνει πίσω του το διαβρωμένο μέταλλο και λίγο πριν χαθείς στα δαιδαλώδη σοκάκια της πόλης που βυθίζεται στα νερά της Αδριατικής, ο χρόνος σταματά.

Νωρίτερα, η πρώτη επαφή με το ανανεωμένο Mazda 3 εξακολουθεί να σου θυμίζει τον πραγματικό σκοπό της επίσκεψής σου στην Βενετία.

Μετρώντας -από το 2003 έως σήμερα- 3 εκατομμύρια πωλήσεις και ουκ ολίγες διακρίσεις, το Mazda 3 αποτελεί μία από τις σημαντικότερες προτάσεις της ιαπωνικής φίρμας.

Ακόμα, λοιπόν, κι αν οι αλλαγές που παρουσιάζει σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν του δεν δικαιολογούν τη γενικότερη… κινητοποίηση, η επιστροφή του στην ευρωπαϊκή αγορά αποκτά μία διαφορετική σημασία.

Πριν τις όχι και τόσο απαραίτητες συστάσεις, οι πιο παρατηρητικοί ίσως εντοπίσουν τις σχεδιαστικές διαφορές που παρουσιάζει το αμάξωμα.

Κυρίως στο μπροστινό τμήμα, όπου ο νέος προφυλακτήρας σε συνδυασμό με το μεγαλύτερο κάλυμμα του δαπέδου, έχει βελτιώσει τις αεροδυναμικές επιδόσεις, τόσο των πεντάθυρων όσο και των τρίθυρων εκδόσεων του αυτοκινήτου.

Αντίστοιχης λογικής είναι και οι παρεμβάσεις που έχουν πραγματοποιηθεί στο πίσω τμήμα. Εκεί ξεχωρίζουν τα νέα φωτιστικά σώματα και ο ανασχεδιασμένος προφυλακτήρας, οι επιφάνειες του οποίου ακολουθούν, χωρίς εξαιρέσεις, το χρώμα του αμαξώματος.

Σε κάθε περίπτωση το Mazda 3 παραμένει μία από τις ελκυστικότερες προτάσεις της μικρομεσαίας κατηγορίας, συντηρώντας και ενισχύοντας χαρακτηριστικά που μαρτυρούν την ιαπωνική του καταγωγή.

Αντιθέτως, τα σκουρόχρωμα πλαστικά στο εσωτερικό εξακολουθούν να αδικούν το ποιοτικό κατά τ’ άλλα σύνολο και ο σχεδιασμός να κινείται, χωρίς ουσιαστικές διαφοροποιήσεις, στα πρότυπα του απερχόμενου μοντέλου.

Οι αλλαγές στους διακόπτες της κεντρικής κονσόλας, στις ενδείξεις του πίνακα οργάνων, ακόμα και η παρουσία ενός νέου συστήματος δορυφορικής πλοήγησης που φέρει την υπογραφή της TomTom δεν έχουν αλλάξει τη μετριοπαθή εικόνα του θαλάμου επιβατών.

Σε επίπεδο εξοπλισμού, ξεχωρίζει η προσθήκη μίας σειράς προηγμένων συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας, όπως το Rear Vehicle Monitoring System που σε ενημερώνει για την ύπαρξη οχήματος στις «τυφλές» γωνίες των εξωτερικών καθρεπτών.

Από τον πλήρη εξοπλισμό ασφαλείας και με δεδομένη τη διατήρηση των κινητήρων από την απερχόμενη γενιά του αυτοκινήτου, το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στις παρεμβάσεις που έχουν πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο και τις αναρτήσεις.

Η ενίσχυση του δαπέδου, αύξησε την ακαμψία του πλαισίου περιορίζοντας τον θόρυβο κύλισης και βελτιώνοντας την ποιότητα κύλισης του μικρομεσαίου Mazda.

Παράλληλα, αλλαγές στις ρυθμίσεις των αμορτισέρ και στην αντλία του ηλεκτρο-υδραυλικά υποβοηθούμενο συστήματος διεύθυνσης, έχουν βελτιώσει τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, επιτρέποντας σε αυτό να ξεπεράσει την απουσία ανταγωνιστικών κινητήρων βενζίνης μεσαίου ή μικρού κυβισμού από την γκάμα του.

Οι 105 ίπποι και τα 145 Nm ροπής του ατμοσφαιρικού κινητήρα των 1,6 λίτρων δεν θα εξαντλήσουν τις δυνατότητες του δημοφιλέστερου Mazda, την ίδια στιγμή που ο δίλιτρος κινητήρας άμεσου ψεκασμού βρίσκει απέναντί του τον φορολογικό παραλογισμό της χώρα μας.

Με τη σειρά της, η έκδοση MPS με το υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ των 2,3 λίτρων και τους 260 ίππους ανήκει σε μία ειδική κατηγορία αυτοκινήτων, τα εξωτικά για τα ελληνικά δεδομένα «hot hatch», ενώ οι αξιόμαχες εκδόσεις diesel 1,6 και 2,2 λίτρων συνεχίζουν να αποτελούν «απαγορευμένο καρπό» για τους κατοίκους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.

Διατηρώντας τα περισσότερα από τα βασικά του χαρακτηριστικά αναλλοίωτα και τις τιμές των εκδόσεών του σταθερές, το ανανεωμένο Mazda 3 αναμένεται στη χώρα μας στο τέλος Νοεμβρίου, ξεκινώντας λίγο πάνω από τα 17.000 ευρώ.

To Mazda 3 5d με μία ματιά

Διαστάσεις (μέτρα): Μ/Π/Υ: 4,460/ 1,755/ 1,470

Μεταξόνιο (μέτρα): 2,640

Κινητήρες (κ.εκ.): 1.598, 1.999, 2.261

Iσχύς (Ίπποι/σ.α.λ.): 105/6.000, 150/6.000, 260/5.500

Ροπή (Νm/σ.α.λ.): 145/4.000, 191/4.500, 380/3.000

Βάρος (κιλά): 1.185/1.265/1.395

Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. στο μικτό κύκλο) : 6,4, 5,7, 9,6

Εκπομπή CO2 (γραμ./χλμ.): 147, 157, 224

Επιτάχυνση (0-100χλμ./ώρα): 12,2, 10,4, 6,1

Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 181, 206, 250

auto.in.gr