VW Nils: Γερμανικός μινιμαλισμός
Τη μονοθέσια ηλεκτροκίνητη πρότασή του για το μέλλον της μετακίνησης στα αστικά κέντρα θα αποκαλύψει η γερμανική φίρμα στην έκθεση της Φρανκφούρτης στις 13 Σεπτεμβρίου 2011.
Η γερμανική φίρμα μπαίνει στο χορό των μονοθεσίων αμιγώς αστικού προσανατολισμού, με ένα πρωτότυπο ηλεκτροκίνητο που προσαρμόζεται απολύτως στις ανάγκες μετακίνησης εντός των τειχών της πόλης του μέλλοντος.
Το Nils όπως ονομάζεται το λιλιπούτειο πρωτότυπο, διαθέτει χώρο μόνο για τον οδηγό του, είναι κατασκευασμένο εξολοκλήρου από αλουμίνιο, περιορίζοντας το βάρος του στα 460 κιλά και εφοδιάζεται με ηλεκτροκινητήρα που τοποθετείται πίσω από τον οδηγό και κινεί τους πίσω τροχούς φιλοδοξώντας να αποτελέσει μια προσιτή και τεχνολογικά ρεαλιστική αστική πρόταση ενός -όχι και τόσο μακρινού τελικά- μέλλοντος.
Το ηλεκτροκίνητο πρωτότυπο εξελίχθηκε από την VW με την στήριξη του Υπουργείου Μεταφορών της Γερμανίας και βάσει των στατιστικών του για τις συνήθειες μετακίνησης των κατοίκων Μονάχου και Βερολίνου. Σύμφωνα με αυτές, το 74% των Γερμανών κατοίκων των αστικών κέντρων διανύει αποστάσεις μικρότερες από 25 χλμ. κάθε μέρα για να μεταβούν στα γραφεία τους ενώ ένα ποσοστό 60% χρησιμοποιεί το αυτοκίνητό του για αυτό το σκοπό και ένα 90% εξ αυτών κινείται μόνος του.
Με αυτό το σκεπτικό η VW αποφάσισε να εφοδιάσει το Nils με μπαταρίες ιόντων λιθίου συμπαγών διαστάσεων οι οποίες μπορούν να επαναφορτιστούν πλήρως από οικιακό δίκτυο σε διάστημα δύο ωρών και εξασφαλίζουν στο μονοθέσιο αυτονομία 65 χλμ. Ο ηλεκτροκινητήρας με τον οποίο εφοδιάζεται, ισχύος 15 kW και δυνατότητα στιγμιαίας αύξησής της στις 25 kW, μπορεί να κινήσει το Nils σε ταχύτητες έως και 130 χλμ./ώρα ενώ η διαδικασία επιτάχυνσης από στάση στα 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 11 δευτερόλεπτα.
Από πρακτικής πλευράς, με διαστάσεις 3,04 μέτρα μήκος, κάτι λιγότερο από 40 εκατοστά πλάτος και 1,02 ύψος το εμπνευσμένο σχεδιαστικά από τα μονοθέσια της F1 Nils διαθέτει και έναν διόλου αμελητέο, για το μέγεθός του, αποθηκευτικό χώρο στο πίσω μέρος.
Σε επίπεδο ασφάλειας, το Nils εξοπλίζεται με σύστημα αυτόματης ενεργοποίησης των φρένων σε περίπτωση που εντοπίσει ενδεχόμενο επικείμενης πρόσκρουσης, σε ταχύτητες κάτω από τα 30 χλμ./ώρα. Το τεχνολογικό προφίλ του μονοθεσίου συμπληρώνουν ένα αποσπώμενο σύστημα infotainment που συνδυάζει τις λειτουργίες του υπολογιστή ταξιδιού, πλοήγησης, τηλεφώνου και αναπαραγωγής μουσικής.
auto.in.gr
- Θέατρο Αθηνών: Δύο αιώνες ζωής και 70 χρόνια θεατρικής δράσης αυτή την Κυριακή μαζί με το ΒΗΜΑ
- Taste Atlas Awards: Γεύση κορυφής για την Ελλάδα στις 100 καλύτερες κουζίνες του κόσμου – Η φέτα, το ελαιόλαδο και τα δυνατά όπλα
- Νετανιάχου: Θα συναντηθεί με τον Τραμπ για τη Γάζα στις 29 Δεκεμβρίου
- Ζάκυνθος: «Ήταν ό,τι πολυτιμότερο είχα στη ζωή μου» – Συγκλονίζουν οι γονείς του μικρού Λίο που κατασπάραξε το pitbull
- Η γη της ελιάς: Δύσκολες αποφάσεις και έντονες συγκρούσεις
- Φουρνιέ: «Θέλω να τελειώσω την καριέρα μου στον Ολυμπιακό» (vid)