Μια σκληροπυρηνική εκδοχή της Ferrari 458 Italia, προορισμένη αποκλειστικά για αγώνες, επεφύλασσε η φίρμα από το Maranello για την έκθεση αυτοκινήτου της Bologna, η οποία άνοιξε τις πύλες στο κοινό στις 2 Δεκεμβρίου 2010.

Για τη δημιουργία της αγωνιστικής αυτής εκδοχής, που θα κάνει το ντεμπούτο της στα grids του Ferrari Challenge Trofeo το 2011, οι μηχανικοί της ιταλικής φίρμας μείωσαν το βάρος της συμβατικής έκδοσης του αυτοκινήτου παρεμβαίνοντας παράλληλα σε αναρτήσεις, φρένα, κιβώτιο και τα ηλεκτρονικά συστήματα διαχείρισής τους.

Όσον αφορά τoν περιορισμό του βάρους, αν και η Ferrari αρνείται πεισματικά να αποκαλύψει το ποσοστό μείωσης, αυτός επετεύχθη μέσω της εκτεταμένης χρήσης ανθρακονημάτων και του πολυανθρακικού υλικού στο εσωτερικό, αλλά και της χρήσης λεπτότερων φύλλων μετάλλου στο αμάξωμα.

Η ανάρτηση έχει μειώσει τη διαδρομή της κατά πέντε εκατοστά και αποτελείται από αγωνιστικών προδιαγραφών αμορτισέρ και σκληρότερα ελατήρια.

Επίσης, χρησιμοποιούνται ζάντες 19 ιντσών με ένα κεντρικό μπουλόνι και slick ελαστικά της Pirelli.

Την… ακινητοποίηση των 570 ίππων του γνωστού V8 κινητήρα των 4,5 λίτρων αναλαμβάνουν τα κεραμικής σύνθεσης φρένα της Brembo που προέρχονται από την 599ΧΧ. Τα παραπάνω συνδυάζονται με σύστημα ABS δύο ρυθμίσεων, για οδήγηση σε στεγνό και σε βρεγμένο οδόστρωμα.

Για πρώτη φορά, επίσης, ένα μοντέλο της Ferrari με τα διακριτικά Challenge εξοπλίζεται με το ηλεκτρονικό διαφορικό E-Diff και το F1-Trac (traction control), έστω και αν σε αυτήν την περίπτωση τα δύο αυτά ηλεκτρονικά βοηθήματα έχουν προσαρμοστεί στις αγωνιστικές προδιαγραφές του αυτοκινήτου.

Σημαντικές βελτιώσεις έχουν πραγματοποιηθεί και στο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, καθώς έχει τροποποιηθεί τόσο η κλιμάκωση των σχέσεων όσο και η ηλεκτρονική μονάδα διαχείρισής του.

Το σύνολο των παρεμβάσεων έχουν ως αποτέλεσμα η 458 Challenge να είναι δύο δευτερόλεπτα ταχύτερη στην πίστα του Fiorano, σε σχέση με την αντίστοιχη έκδοση της F430.

Αναλυτικότερα, η 458 Challenge με slick ελαστικά μπορεί να ολοκληρώσει ένα γύρο στο Fiorano σε μόλις 1 λεπτό και 16,5 δευτερόλεπτα, διαδικασία κατά την οποία αναπτύσσονται πλευρικές δυνάμεις 1,6g. Ο χρόνος που απαιτείται για την συμβατική εκδοχή της 458 Italia και την Ferrari Enzo -εφοδιασμένες με κανονικά ελαστικά- σύμφωνα με τις επίσημες μετρήσεις της ιταλικής φίρμας είναι 1 λεπτό και 25 δευτερόλεπτα.

auto.in.gr