Τη διαβεβαίωση ότι δεν θα γίνει καμία απόλυση στον ΟΣΕ παρείχε μιλώντας στον ΒΗΜΑ 99,5 το πρωί της Τετάρτης ο υπουργός Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων Δ.Ρέππας. Τόνισε, πάντως, ότι μερίδιο ευθύνης για την κακοδιαχείριση στον οργανισμό είχαν και οι εργαζόμενοι και τα στελέχη.

{{{ audio1 }}} Συγκεκριμένα, σημείωσε ότι «οι εργαζόμενοι έχουν μερίδιο ευθύνης, τους αναλογεί μερίδιο ευθύνης, καθώς κάποιοι από μέσα ευνόησαν την εξέλιξη αυτή» και πρόσθεσε πως «τα φαινόμενα κακοδιαχείρισης δεν θα είχαν τέτοια έκταση, αν δε συμμετείχαν στελέχη του Οργανισμού. Αυτά ήταν γνωστά, ουδείς μπορεί να πει ότι δεν είχε αντιληφθεί τι γινόταν».

Ο Δ.Ρέππας επανέλαβε ότι μέσα στο 2011 η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν θα έχει πλέον ελλείμματα και μίλησε για ένα ποιοτικότερο τρένο.

Ακόμη, ο υπουργός Μεταφορών σημείωσε ότι η υποδομή που θα περιλαμβάνει το δίκτυο, που θα το πάρει ο όμιλος ΟΣΕ, θα είναι 100% κρατική. Η εκμετάλλευση της υποδομής θα διαφοροποιηθεί, καθώς ο ιδιώτης που θα χρησιμοποιεί το σιδηροδρομικό δίκτυο θα πληρώνει για τη χρήση.

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών Νίκος Κιουτσούκης μιλώντας στον ΣΚΑΙ επιτέθηκε στην κυβέρνηση λέγοντας: «Απορούμε ως εργαζόμενοι γιατί εξυγίανση σημαίνει αλλαγή εργασιακών σχέσεων και μείωση αποδοχών των εργαζομένων».

Παράλληλα, κατήγγειλε ότι «ο ΟΣΕ κάθε χρόνο καταβάλλει 15 εκατ. ευρώ για να αντικαταστήσει κλεμμένα καλώδια και η κυβέρνηση δεν κάνει τίποτα. Να βάλουν χέρι στις προμήθειες του Οργανισμού και να μας πει το ελληνικό δημόσιο τι χρωστάει στον ΟΣΕ από το 1978».

Σπ.Βούγιας: υπάρχουν ανάγκες στα ΜΜΜ

Διευκρινίσεις σχετικά με το θέμα των μετατάξεων και της συνταξιοδότησης των εργαζομένων του ΟΣΕ, στο πλαίσιο του σχεδίου νόμου για την αναδιάρθρωση, εξυγίανση και ανάπτυξη του ελληνικού σιδηροδρόμου, έδωσε ο υφυπουργός Μεταφορών και Δικτύων κ. Σπύρος Βούγιας.

Σύμφωνα με τον υφυπουργό, για το θέμα των μετατάξεων υπάρχουν ανάγκες σε μέσα μαζικής μεταφοράς στην Αθήνα, όπου οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ μπορούν να μεταταγούν και να προσφέρουν εργασία.

Ο κ. Βούγιας επανέλαβε ότι δεν πρόκειται να γίνουν περικοπές στις τακτικές αποδοχές, όπως βασικός μισθός και πρωτεύοντα επιδόματα, αλλά σημείωσε ότι θα υπάρξουν μειώσεις στις δευτερεύουσες απολαβές.

Από την πλευρά τους οι εργαζόμενοι ζητούν να μην καταργηθούν οι ΣΣΕ και να μη μειωθούν οι τακτικές αποδοχές και υποστηρίζουν ότι υπάρχουν δεκάδες υπάλληλοι κοντά στη σύνταξη, οι οποίοι όμως δεν έχουν φθάσει τα 58 έτη, οι οποίοι θα πρέπει να μπορούν να εκμεταλλευθούν το δικαίωμα από το νόμο Λοβέρδου για εξαγορά των τελευταίων 7 ετών ή και της στρατιωτικής θητείας έως το 2015, έτσι ώστε να μη χρειαστεί να μεταταχθούν ύστερα από 33 ή 35 χρόνια προϋπηρεσίας.

Σύμφωνα με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών, ο αριθμός των σιδηροδρομικών που θα μπορούσε να αποχωρήσει με σύνταξη εξαγοράζοντας σήμερα, έτη προϋπηρεσίας μπορεί να ξεπερνά τους 2.500 και να μη χρειάζονται μετατάξεις.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ