Ο μέσος όρος της πτώσης των πωλήσεων κατά την περίοδο των θερικών εκπτώσεων, που ολοκληρώθηκαν στις 31 Αυγούστου, ξεπέρασε το 25%, σύμφωνα με τα στοιχεία της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου.

Οι θερινές εκπτώσεις μπορεί να έφεραν περισσότερο κόσμο στα μαγαζιά, δεν αύξησαν όμως τον τζίρο, η μείωση του οποίου κυμάνθηκε σε χαμηλότερα από τα περυσινά επίπεδα, αφού η βελτιωμένη εικόνα της έναρξης περιορίστηκε τελικά στο πρώτο 15νθήμερο των εκπτώσεων, όπως είπε ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ Β.Κορκίδης.

Είναι ολοφάνερο ότι, οι καταναλωτές ήταν διστακτικοί και πιο προσεκτικοί στις αγορές τους, παρά το γεγονός ότι οι φετινές εκπτωτικές τιμές ήταν κατά 7%-8% φθηνότερες από πέρυσι, σε πολλά καταναλωτικά αγαθά.

Παρά την μεγαλύτερη επισκεψιμότητα, όλοι οι κλάδοι του λιανεμπορίου κατέγραψαν λιγότερες πωλήσεις, χωρίς διάκριση σε μικρά και μεγάλα καταστήματα, σύμφωνα με τον κ. Κορκίδη.

Σύμφωνα με τα στοιχεία των Εμπορικών Συλλόγων, που προχώρησαν σε διεξοδικές έρευνες στις περιοχές τους, προκύπτει ότι ανεξαρτήτως του ποσοστού μείωσης, 8 στους 10 εμπόρους επιβεβαίωσαν την πτωτική πορεία του τζίρου τους, ενώ 2 στους 10 δήλωσαν ότι ο τζίρος τους παρέμεινε στα ίδια περυσινά επίπεδα.

Σε πολλές μεγάλες πόλεις, τα ποσοστά των εκπτώσεων στις βιτρίνες των καταστημάτων ταυτίστηκαν με την πτώση του τζίρου.

Όπως επισημαίνει ο κ. Κορκίδης, η ανάγκη διαχωρισμού της περιόδου των προσφορών από την περίοδο των εκπτώσεων, «είναι κάτι που οφείλουμε να μελετήσουμε με μεγάλη προσοχή στην τρέχουσα κατάσταση, ώστε να δώσουμε την δυνατότητα στον καταναλωτή να αγοράσει φθηνά, όποτε επιλέγει εκείνος και όχι όποτε θέλουμε εμείς».

Στη Θεσσαλονίκη, σύμφωνα με τα στοιχεία του Εμπορικού συλλόγου της πόλης, οι καταστηματάρχες διαπίστωσαν μείωση του τζίρου έως και 50%.

Συγκεκριμένα, το 88% των ερωτηθέντων είδε πτώση τζίρου από 10% έως και 50%, ενώ στα ίδια επίπεδα με πέρυσι κινήθηκε το 10% και μόλις το 1% κατέγραψε αύξηση γύρω στο 7% με 10%.

Στην περιοχή του ιστορικού κέντρου της Θεσσαλονίκης, μόλις το 14% των επιχειρήσεων δήλωσε ικανοποιημένο από την κίνηση της αγοράς κατά την περίοδο των εκπτώσεων, ενώ αναφορικά με την μεταβολή του τζίρου τους σε σχέση με πέρυσι, το 90% επισήμανε ότι είδε αρνητική μεταβολή στον τζίρο.

Οι εκπτώσεις ουσιαστικά συνεχίζονται στην αγορά με τα 10ημερα προσφορών. Οι προσφορές αναμένεται να αρχίζουν από 30%, ενώ ορισμένοι λιανέμποροι θα διατηρήσουν τα υψηλά ποσοστά των θερινών εκπτώσεων αλλά και τα μπαζάρ (έως 80%) που «τρέχουν» τις τελευταίες ημέρες.

Στη μάχη των προσφορών οι επιχειρηματίες έχουν επιστρατεύσει ακόμα πολύμηνες άτοκες δόσεις με πιστωτικές κάρτες, ενώ το όφελος μεγαλώνει ανάλογα με το ύψος των αγορών.

Ενδεικτικά ανά κατηγορία η εμπορική δραστηριότητα (ποσοστό πτώσης) σε 21 πόλεις:

ΑΘΗΝΑ (25-30%)
ΠΕΙΡΑΙΑΣ (15-25%)
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (10-30%)
ΜΟΥΔΑΝΙΑ (10-15%)
ΘΕΡΜΗΣ (25-30%)
ΧΑΛΚΙΔΑ (17-20%)
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ Ε.Σ. ΕΥΒΟΙΑΣ (25-30%)
ΛΙΤΟΧΩΡΟ (45-50%)
ΣΕΡΡΕΣ (25-65%)
ΚΑΒΑΛΑ (10-15%)
ΞΑΝΘΗ (20-30%)
ΒΟΛΟΣ (10-35%)
ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ (15-20%)
ΑΜΥΝΤΑΙΟ (20-50%)
ΒΕΡΟΙΑ (20-30%)
ΓΙΑΝΝΙΤΣΑ (25-30%)
ΕΔΕΣΣΑ (20-40%)
ΚΑΣΤΟΡΙΑ (20-45%)
ΚΟΖΑΝΗ (30-40%)
ΠΤΟΛΕΜΑΊΔΑ (10-15%)
ΦΛΩΡΙΝΑ (25-30%)

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ