Οι ενδυματολογικές επιλογές των σταρ τροποποιούν την εγκεφαλική δραστηριότητα του κοινού
Λονδίνο: Η εικόνα μιας διασημότητας να φορά ένα ζευγάρι παπούτσια είναι ικανή να αλλάξει την εγκεφαλική δραστηριότητα των γυναικών, ακόμη και αν δεν είναι λάτρης των υποδημάτων.
Λονδίνο: Η εικόνα μιας διασημότητας να φορά ένα ζευγάρι παπούτσια είναι ικανή να αλλάξει την εγκεφαλική δραστηριότητα των γυναικών, ακόμη και αν δεν είναι λάτρης των υποδημάτων.
Όπως προκύπτει από στοιχεία που δημοσιεύονται στο επιστημονικό έντυπο Journal of Economic Psychology, ομάδα Ολλανδών επιστημόνων έκαναν εγκεφαλογραφήματα σε 24 γυναίκες καθώς εκείνες κοιτούσαν φωτογραφίες διασήμων και ελκυστικών μη διάσημων γυναικών που φορούσαν συγκεκριμένα παπούτσια.
Η επιλογή συγκεκριμένων οίκων μόδας στην ένδυση και υπόδηση από τους σταρς τα τελευταία χρόνια έχει γίνει καθεστώς, και οι ερευνητές πιστεύουν ότι οι διαφημιστές κρύβονται πίσω απ’ αυτό.
Στην μελέτη οι συμμετέχουσες έπρεπε να κοιτάξουν 40 φωτογραφίες διασήμων και μη γυναικών που φορούσαν τα ίδια υποδήματα.
Όταν κοίταζαν φωτογραφία μιας σταρ οι συμμετέχουσες εμφάνιζαν αυξημένη δραστηριότητα σε συγκεκριμένο τμήμα του εγκεφάλου, τον κογχομετωπιαίο φλοιό. Δεν παρατηρήθηκε κάτι ανάλογο όταν κοίταζαν φωτογραφίες αγνώστων γυναικών.
Αυτό κατά τους ειδικούς δείχνει ότι η εγκεφαλική δραστηριότητα συνδέει τους διάσημους με ένα προϊόν σε τμήμα του εγκεφάλου που σχετίζεται με τον αίσθημα της συμπάθειας.
Επιπλέον η σχέση αυτή μπορεί άμεσα να ανακληθεί στην μνήμη.
«Η ενισχυμένη επίδοση της μνήμης για αντικείμενα που είχαν συσχετιστεί με ένα διάσημο πρόσωπο δεν μπορεί να εξηγηθεί ούτε από την αυξημένη ελκυστικότητα του σταρ ούτε από τα υψηλότερα επίπεδα της εξειδίκευσης, αλλά μόνο από την ίδια την πειστικότητα της διασημότητας», σημειώνει ο Δρ Μιρρε Σταλλεν από τα Πανεπιστήμιο Εράσμους, όπου έγινε η έρευνα.
Ωστόσο, εν αντιθέσει με τα αναμενόμενα, ο αριθμός των γυναικών που δήλωσαν ότι θα αγόραζαν τα παπούτσια που είδαν στις φωτογραφίες, δεν διέφερε σημαντικά μεταξύ των φωτογραφιών διασήμων και μη.
Πάντως γενικά οι σταρ τείνουν να έχουν μεγαλύτερη και πιο μακροχρόνια επίδραση, ακόμη και όταν δεν αποδεικνύεται ως άμεση απόκτηση ενός αγαθού.
Μελλοντικές μελέτες καλούνται να απαντήσουν στο ερώτημα κατά πόσο οι άνδρες επηρεάζονται εξίσου από τις επιλογές των διασήμων.
health.in.gr
- Ποιος διαιτητής ορίστηκε από την UEFA για το Καϊράτ – Ολυμπιακός
- Η διπλή ζωή της «Ketamine Queen»: Τι αποκαλύπτει το BBC για την Τζασβίν Σάνγκα και τον θάνατο του Μάθιου Πέρι
- Ρουμανία: Σοκαριστικό τροχαίο – Οδηγός αυτοκινήτου έχασε τον έλεγχο και «απογειώθηκε»
- Ολυμπιακός: Χωρίς εκπλήξεις στην Αστάνα – Η αποστολή για το ματς με την Καϊράτ (pic)
- Κρήτη: Τι εξετάζουν οι Αρχές για την τραγωδία με τους 18 μετανάστες, μεταξύ των οποίων και παιδιά
- Μητσοτάκης: Μαστίγιο και καρότο στους αγρότες – «Ακραίες μορφές διαμαρτυρίας» τα μπλόκα, χρήματα με το σταγονόμετρο
