Τα βιντεοπαιχνίδια νοητικής εξάσκησης «δεν προσφέρουν καμία βελτίωση»
Λονδίνο: Τα βιντεοπαιχνίδια εξάσκησης του εγκέφαλου που έχουν παρουσιαστεί τα τελευταία χρόνια δεν βελτιώνουν τις νοητικές επιδόσεις, δείχνει η μεγαλύτερη μέχρι σήμερα έρευνα για το θέμα, η οποία όμως δεν φαίνεται να πείθει όλους τους επιστήμονες.
Λονδίνο: Τα βιντεοπαιχνίδια εξάσκησης του εγκέφαλου που έχουν παρουσιαστεί τα τελευταία χρόνια δεν βελτιώνουν τις νοητικές επιδόσεις, δείχνει η μεγαλύτερη μέχρι σήμερα έρευνα για το θέμα, η οποία όμως δεν φαίνεται να πείθει όλους τους επιστήμονες.
Η μελέτη πραγματοποιήθηκε από το BBC σε συνεργασία με τη Μονάδα Γνωσιακών και Εγκεφαλικών Επιστημών του Κέμπριτζ. Συνολικά 11.430 άτομα που δήλωσαν εθελοντικά συμμετοχή στο πρόγραμμα χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες.
Η πρώτη ομάδα κλήθηκε να εξασκηθεί σε ένα online παιχνίδι που υποτίθεται ότι τη λογική, το σχεδιασμό και την επίλυση προβλημάτων, ενώ η δεύτερη κλήθηκε να παίξει ένα βιντεοπαιχνίδι του εμπορίου που υποτίθεται πως βοηθά τη μνήμη, την προσοχή και την αντίληψη του χώρου.
Η τρίτη ομάδα ήταν η ομάδα ελέγχου και κλήθηκε, για λόγους σύγκρισης, να ψάχνει στο Διαδίκτυο για να βρει απαντήσεις σε διάφορα δύσκολα ερωτήματα. Όλοι οι εθελοντές έπρεπε να ασκούνται για τουλάχιστον 10 λεπτά τρεις φορές την εβδομάδα, για συνολικό διάστημα έξι εβδομάδων.
Η ανάλυση έδειξε ότι οι εθελοντές των δύο πρώτων ομάδων είχαν μεν βελτιώσει τις επιδόσεις τους στα συγκεκριμένα βιντεοπαιχνίδια, ωστόσο οι επιδόσεις τους σε μια σειρά τεστ νοητικών λειτουργιών παρέμειναν στάσιμες.
«Πιστεύω ότι είναι εντελώς αβάσιμο να περιμένει κανείς ότι η εξάσκηση σε μια μεγάλη ποικιλία νοητικών εργασιών θα σε κάνει εξυπνότερο» σχολιάζει ο Αντριαν Όουεν, επικεφαλής της μελέτης, μιλώντας στο περιοδικό Nature που δημοσιεύει τα αποτελέσματα.
Υπάρχει όμως και ο αντίλογος, ο οποίος εστιάζεται στη μεθοδολογία της μελέτης: Πρώτον, η διάρκεια του πειράματος ήταν πολύ μικρή. Κανείς δεν θα περίμενε να αυξηθούν οι νοητικές ικανότητες των εθελοντών μέσα σε έξι μόλις εβδομάδες, σχολιάζουν νευροεπιστήμονες που αναπτύσσουν παιχνίδια αυτού του είδους.
Δεύτερον, το δείγμα της μελέτης ήταν σχετικά νέοι εθελοντές που δήλωσαν μόνοι τους συμμετοχή, και όχι οι ηλικιωμένοι άνθρωποι στους οποίους απευθύνονται αυτά τα προϊόντα.
Τρίτον, το γεγονός ότι τα δύο βιντεοπαιχνίδια που εξετάστηκαν δεν προσφέρουν οφέλη δεν σημαίνει ότι είναι γενικά αδύνατο να αναπτυχθούν αποτελεσματικά παιχνίδια.
Το ερώτημα τελικά παραμένει αναπάντητο, ωστόσο όσοι χρησιμοποιούν παιχνίδια εγκεφαλικής εξάσκησης ίσως δεν θα πρέπει να έχουν μεγάλες προσδοκίες…
health.in.gr
- Κύπρος: Σάλο προκαλεί η Ολγκίν που αποκαλεί τα Κατεχόμενα «τουρκική πλευρά της Κύπρου»
- Αφγανιστάν: Κυρώσεις της Αυστραλίας σε μέλη της de facto κυβέρνησης των Ταλιμπάν
- Νότια Αφρική: Δολοφονείται μάρτυρας για εγκλήματα του δικαστικού συστήματος
- Κατεχόμενα: Αιφνιδιαστική επίσκεψη από τον γιο του Ερντογάν στον Ερχιουρμαν
- Βενεζουέλα: Νέα άφιξη αεροσκάφους με απελαθέντες από τις ΗΠΑ μετανάστες
- Ρωσία: Πολύ σοβαρές οι συνέπειες για την ΕΕ από τυχόν χρήση ρωσικών πόρων για τη χρηματοδότηση της Ουκρανίας