2

Ο αεροδυναμικός διαχύτης δύο και τριών επιπέδων -του οποίου η νομιμότητα προκάλεσε πολιτική αναταραχή στη Formula 1 στους πρώτους αγώνες του 2009- θα απαγορευθεί στα μονοθέσια του 2011. Οι τεχνικοί διευθυντές των ομάδων και η FIA συμφώνησαν στην απαγόρευση με στόχο την μείωση της ταχύτητας των μονοθεσίων.


Ο διαχύτης είναι η απόληξη του δαπέδου, κάτω από την πίσω πτέρυγα. Όσο μεγαλύτερος είναι και όσο περισσότερα επίπεδα έχει, τόσο μεγαλύτερη είναι και διαφορά της πίεσης μεταξύ του αέρα που περνάει πάνω και κάτω από το μονοθέσιο.


Το φαινόμενο αυτό ονομάζεται ground effect και δημιουργεί αρνητική άντωση – την κάθετη δύναμη που πιέζει αεροδυναμικά το μονοθέσιο στο έδαφος. Η αεροδυναμική πρόοδος των μονοθεσίων αυξάνει διαρκώς την αρνητική άντωση και το 2011 τα μονοθέσια αναμένεται να είναι δύο δευτερόλεπτα στο γύρο ταχύτερα – συνεπώς η χρήση και του διαχύτη πολλαπλών επιπέδων θα έκανε τα μονοθέσια επικίνδυνα.


Σύμφωνα με το αγγλικό περιοδικό Autosport, στη συνεδρίαση του Technical Working Group (TWG) της FIA, που απαρτίζεται και από μηχανολόγους των ομάδων, συμφωνήθηκε ένα ξεκάθαρο πλαίσιο κανονισμών – χωρίς κανένα από τα «παράθυρα» που επέτρεψαν τη χρήση του διπλού διαχύτη το 2009.


Συγκεκριμένα, απαγορεύθηκε οποιοδήποτε άνοιγμα του δαπέδου -το οποίο πέρσι εκμεταλλεύθηκαν οι Brawn GP, Toyota και Williams- με τον ορισμό ανομοιογενούς δαπέδου στα μονοθέσια, αρχής γενομένης από το 2011.


Σύντομα την απόφαση του TWG αναμένεται να υπερψηφίσει η Επιτροπή F1 της FIA και έπειτα το Παγκόσμιο Συμβούλιο του Motorsport, για να μπει το μέτρο στους κανονισμούς του 2011.


auto.in.gr