Η ειρήνη στη F1 ήταν εύθραυστη
Ο πρόεδρος της FIA, Max Mosley, αναζωπυρώνει την πολιτική διαμάχη. Στερεί το δικαίωμα ψήφου για τους κανονισμούς του 2010 από τις οκτώ ομάδες του συνδέσμου FOTA, που υποστηρίζουν εκ νέου ότι ...η FIA βάζει σε κίνδυνο το μέλλον της F1.
Πάνος Ν. Διαμάντης
Την 24η Ιουνίου 2009 στο Παρίσι ο πρόεδρος της FIA, Max Mosley, ανακοίνωσε ότι επετεύχθη συμβιβασμός στη συνάντησή του με τον πρόεδρο του Συνδέσμου Ομάδων της F1 (FOTA), Luca di Montezemolo, ότι απετράπη η αποχώρηση των οκτώ ομάδων του FOTA και η δημιουργία ξεχωριστού πρωταθλήματος από τις τελευταίες.
Οι οκτώ ομάδες του FOTA δέχθηκαν να παραμείνουν στο σπορ διότι ο M. Mosley εγγυήθηκε ότι δεν θα θέσει υποψηφιότητα για την ανανέωση της προεδρίας της FIA τον προσεχή Οκτώβριο και, επίσης, επειδή η FIA έκανε πίσω στο όριο προϋπολογισμού 60 εκατομμυρίων δολαρίων που σκόπευε να επιβάλλει σε κάθε ομάδα το 2010.
Τις αμέσως επόμενες ημέρες ορισμένα μέλη του FOTA προχώρησαν σε δημόσιες δηλώσεις σχετικά με τη δράση του Max Mosley και ο Βρετανός τις εκμεταλλεύθηκε, λέγοντας ότι οι δηλώσεις αυτές είναι παραπλανητικές για τον ίδιο και συνεπώς θα επανεξετάσει το ενδεχόμενο να θέσει εκ νέου υποψηφιότητα τον Οκτώβριο.
Επιπλέον, την Τετάρτη (08/07) στο Νίρμπουργκρινγκ έγινε η συνάντηση των εκπροσώπων της FIA με τους εκπροσώπους όλων των ομάδων της Formula 1 σχετικά με τους κανονισμούς του 2010. Η Ομοσπονδία ήρθε σε νέα ρήξη με τον FOTA, τα μέλη του οποίου αποχώρησαν από τη σύσκεψη.
Κατά συνέπεια, δεδομένου ότι καταρρίπτονται οι δύο κρισιμότερες παράμετροι για την παραμονή των οκτώ ομάδων του FOTA στη Formula 1 το 2010 (παράμετροι που σχετίζονται άμεσα με τους όρους του νέου Συμφώνου Ομονοίας, του εμπορικού συμβολαίο του σπορ), το μέλλον της F1 τίθεται εκ νέου σε αμφιβολία.
Η σύσκεψη του Νίρμπουργκρινγκ
Για τη νέα ρήξη μεταξύ FIA – FOTA, όλα ξεκίνησαν στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας. Η Ομοσπονδία ενημέρωσε τις οκτώ ομάδες του FOTA ότι θα πρέπει να υπάρξει ομοφωνία και των 13 ομάδων (δηλαδή και των υπόλοιπων πέντε, εκτός FOTA) για να τροποποιηθούν οι κανονισμοί του 2010.
Οι πέντε ομάδες είναι οι Williams, Force India, USF1, Campos και Manor. Είναι και οι πέντε ιδιωτικές ομάδες, δεν ανήκουν σε μια μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία ή πολυεθνική εταιρεία. Συνεπώς, χωρίς καμία αμφιβολία, το όριο προϋπολογισμού είναι στο άμεσο συμφέρον τους. Μάλιστα, οι τρεις τελευταίες, οι νέες ομάδες του 2010, υπέγραψαν να μπουν στο σπορ με προϋπόθεση το όριο προϋπολογισμού.
Πως προέκυψε πάλι το όριο προϋπολογισμού, όμως; Αφού η FIA δέχθηκε να το καταργήσει; Πρόκειται για μια ακόμα από τις ευφυείς κινήσεις του Max Mosley. Ο Βρετανός έβαλε τη FIA να ψηφίσει το όριο στις 29 Απριλίου 2009 και στη συνέχεια παρέτεινε τις διαπραγματεύσεις με τον FOTA τόσο ώστε να παρέλθει τη προθεσμία υποβολής συμμετοχών για το πρωτάθλημα του 2010.
Το άρθρο 66 του Διεθνούς Αγωνιστικού Κώδικα αναφέρει ότι μετά το πέρας της προθεσμίας υποβολής συμμετοχών, οποιαδήποτε περαιτέρω αλλαγή στους κανονισμούς πρέπει να γίνει δεκτή ομόφωνα από όλες τις ομάδες! Ο Max Mosley φάνηκε ότι έκανε πίσω ως πρόεδρος της FIA, αλλά στην ουσία μετέφερε το διχασμό ανάμεσα στις ομάδες, σχετικά με το όριο προϋπολογισμού.
Κι ο διχασμός μεταξύ των ομάδων ανέκαθεν ήταν εργαλείο της πολιτικής του Βρετανού.
Επιπλέον, ο Max Mosley επεφύλασσε μια ακόμη έκπληξη στις ομάδες του FOTA στη σύσκεψη της Τετάρτης (08/07). Τις ενημέρωσε ότι, ακριβώς επειδή έχουν δηλώσει συμμετοχή υπό όρους για το 2010, δεν έχουν δικαίωμα ψήφου σχετικά με τους κανονισμούς! Αυτό προκάλεσε την οργή και την αποχώρηση των μελών του FOTA.
FOTA: Η FIA βάζει σε κίνδυνο το μέλλον της F1
Με ανακοίνωσή του, έπειτα από την αποχώρηση από τη σύσκεψη για τους κανονισμούς του 2010, ο Σύνδεσμος FOTA εξήγησε: Στη διάρκεια της σύσκεψης οι διευθυντές των ομάδων ενημερώθηκαν από τον κ. Charlie Whiting της FIA ότι, σε αντίθεση με προηγούμενες συμφωνίες, οι οκτώ ομάδες του FOTA προς το παρόν δεν βρίσκονται στις συμμετοχές του πρωταθλήματος της Formula 1 του 2010 και δεν έχουν το δικαίωμα ψήφου σχετικά με τους τεχνικούς και αγωνιστικούς κανονισμούς.
Πρέπει να υπενθυμιστεί ότι οι οκτώ ομάδες του FOTA περιλαμβάνονταν στην ΄αποδεκτή΄ λίστα συμμετοχών που δημοσίευσε το Παγκόσμιο Συμβούλιο του Motorsport της FIA στις 24 Ιουνίου. Με βάση τα παραπάνω, οι εκπρόσωποι του FOTA ζήτησαν την αναβολή της συνεδρίασης. Αυτό το αίτημα απορρίφηκε, με την αιτιολόγηση ότι δεν μπορεί να υπάρξει νέο Σύμφωνο Ομονοίας πριν επιτευχθεί ομόφωνη ψήφιση των κανονισμών του 2010.
Σχετικά με την ομοφωνία για τους κανονισμούς του 2010, η ανακοίνωση αναφέρει: Σε κανένα σημείο στις συζητήσεις του Παρισιού (σ.σ.: στις 24 Ιουνίου 2009) δεν υπήρξε καμία απαίτηση για ομοφωνία σχετικά με τις αλλαγές στους κανονισμούς. Η εναντίωση στα ψηφίσματα του Παγκοσμίου Συμβουλίου του Motorsport και στις λεπτομέρειες της συμφωνίας του Παρισιού βάζουν σε κίνδυνο το μέλλον της Formula 1.
Τα μέλη του FOTA ζητούν, ουσιαστικά, την αποχώρηση του Max Mosley τον Οκτώβριο και την υιοθέτηση των φετινών κανονισμών με ορισμένες αλλαγές που θα αποφασίσουν εκείνες για τη μείωση του κόστους.
Με τις συγκεκριμένες αλλαγές, όμως, χωρίς το όριο προϋπολογισμού (κι εδώ εμπλέκεται το Σύμφωνο Ομονοίας), η κάτοχος των εμπορικών δικαιωμάτων CVC Capital θα έχει σημαντικό οικονομικό πρόβλημα επιβίωσης. Και ο Max Mosley δεν δείχνει έτοιμος να αποχωριστεί την εξουσία. Πιθανότατα το θέμα θα λήξει στις εκλογές του Οκτωβρίου – ατυχώς, μεσολαβούν τρεις μήνες μέχρι τότε.
auto.in.gr
- ΚΚΕ: Όσο κι αν προσπαθεί η κυβέρνηση να συκοφαντήσει τον αγώνα των αγροτών, θα φάει τα μούτρα της
- Διάκριση με… άρωμα γιορτών για τον Μουζακίτη: Δεύτερος ακριβότερος που έχει γεννηθεί Χριστούγεννα (pic)
- Οικονομική ανάπτυξη, αλλά χωρίς δουλειές; Tο ΑΕΠ των ΗΠΑ επιβεβαιώνει τον εφιάλτη της Gen Z
- Ισραήλ: Η αστυνομία έκανε έφοδο σε χριστουγεννιάτικο πάρτι και συνέλαβε Παλαιστίνιο που είχε ντυθεί Άγιος Βασίλης
- Powerball: Ένας υπερτυχερός κέρδισε 1,8 δισ. δολάρια στο τζακπότ παραμονή των Χριστουγέννων
- Πώς η ακροδεξιά έκλεψε τα Χριστούγεννα
