BMW X1: Πρώιμη αποκάλυψη
Λίγους μήνες πριν η BMW παρουσιάσει το πρώτο compact SUV στην ιστορία της, οι επίσημες, πλεόν, φωτογραφίες του αυτοκινήτου αποκαλύπτουν πρώιμα την τελική του μορφή.
Γιάννης Αδάναλης
Aδοξο τέλος σ΄ένα από τα… κατασκοπευτικά σίριαλ του φετινού καλοκαιριού δίνουν οι πρώτες εργοστασιακές φωτογραφίες της πολυαναμενόμενης BMW X1.
Το νέο Sport Activity Vehicle της βαυαρικής φίρμας διακρίνεται για τις συμπαγείς διαστάσεις και τον εξαιρετικά ελκυστικό σχεδιασμό του. Το αποκλειστικά πεντάθυρο αμάξωμα της X1 φτάνει σε μήκος τα 4,45 μέτρα, όντας 11,5 εκατοστά μικρότερο από την X3.
Οι ξεκάθαρες ομοιότητες με τις μεγαλύτερες προτάσεις της γερμανικής φίρμας αποκαλύπτουν την βαυαρική του καταγωγή, χωρίς αυτό να σημαίνει, βέβαια, ότι λείπουν οι σχεδιαστικοί ιδιωματισμοί που με τη σειρά τους υπογραμμίζουν τη διαφορετικότητά του.
Είναι προφανές πως η απόσταση των 19,4 εκατοστών που διατηρεί το αμάξωμα από το έδαφος είναι αρκετή για να εξασφαλίσει την κίνηση του αυτοκινήτου στο χώμα, ωστόσο, εξίσου σημαντική στην διαμόρφωση των εκτός δρόμου δυνατοτήτων της X1 είναι και το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης xDrive.
To τελευταίο αποτελείται από ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό πολύδισκου υδραυλικού συμπλέκτη, μοιράζοντας τη ροπή του κινητήρα μεταξύ του μπροστινού και του πίσω άξονα.
Αντίστοιχα, οι δικίνητες και σαφέστατα πιο προσιτές εκδόσεις, αναμένεται να ενισχύσουν το ασφάλτινο προφίλ του αυτοκινήτου, εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου.
Αλλωστε η X1, όπως άλλωστε και αρκετές από τις ήδη γνωστές προτάσεις της BMW, θα εξοπλιστεί με συστήματα εξοικονόμησης ενέργειας, όπως το Brake Energy Regenerator, το Start & Stop και η ένδειξη αλλαγής ταχύτητας.
Ενδεικτική των… οικολογικών ανησυχιών της X1 είναι η κατανάλωση των 5,2 λίτρων/100 χλμ. και τα 136 γραμμάρια CO2/χλμ. που ανακοινώνει ο κατασκευαστής για τη δικίνητη diesel έκδοση των 2,0 λίτρων, απόδοσης 143 ίππων.
Την πετρελαιοκίνητη γκάμα του αυτοκινήτου συμπληρώνουν δύο ακόμη τετρακύλινδροι κινητήρες 1.995 κ.εκ. με 177 και 204 ίππους αντίστοιχα.
Εξακύλινδρος με χωρητικότητα 3,0 λίτρων και ισχύ 258 ίππων είναι ο μοναδικός κινητήρας βενζίνης που θα εξοπλίζει την Χ1. Η xDrive 28i, όπως άλλωστε και η xDrive 23d, θα συνοδεύεται από αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων, επιταχύνοντας από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 6,8 δευτερόλεπτα και αγγίζοντας την τελική ταχύτητα των 230 χλμ./ώρα.
To δυναμικό προφίλ του αυτοκινήτου συμπληρώνουν οι αυξημένες μεταφορικές δυνατότητες του πενταθέσιου θαλάμου επιβατών, οι οποίες ενισχύονται περαιτέρω με την αναδίπλωση ή τη ρύθμιση της κλίσης των πίσω καθισμάτων.
Συγκεκριμένα, ο χώρος αποσκευών ξεκινά από τα 420 λίτρα, αυξάνεται με τις απαραίτητες ρυθμίσεις στα 490, ενώ μπορεί να φτάσει και τα 1.350, με την πλήρη κατάργηση των πίσω θέσεων.
Η X1 θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά στην προσεχή έκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης τον Σεπτέμβριο του 2009, πλαισιώνοντας τις τετρακίνητες προτάσεις της BMW σε Ευρώπη και Αμερική.
Το εμπορικό της λανσάρισμα, που όπως όλα δείχνουν θα πραγματοποιηθεί το τελευταίο τρίμηνο του 2009, αναμένεται να ακολουθήσουν και οι μικρότερης χωρητικότητας εκδόσεις βενζίνης, οι οποίες θα ξεκινούν από τα 2.000 κ.εκ. και τους 170 ίππους.
auto.in.gr
- Η Χαμάς είναι έτοιμη να παραδώσει τα όπλα της σε μια παλαιστινιακή αρχή, «αν σταματήσει η κατοχή»
- Οι ΗΠΑ θέτουν προς πώληση 250 τεθωρακισμένα στην Πολωνία για… 1 δολάριο!
- Η Ιαπωνία προς μια νέα πυρηνική εποχή
- Αθλέτικ Μπιλμπάο – Ατλέτικο Μαδρίτης 1-0: Σπουδαία νίκη για τους Βάσκους του Βαλβέρδε
- Τραγωδία στη Γαλλία: Τέσσερις νεαροί Πορτογάλοι σκοτώθηκαν σε τροχαίο κοντά στα σύνορα με την Ελβετία
- Άκρως Ζωδιακό: Τα Do’s και Don’ts στα ζώδια σήμερα [Κυριακή 07.12.2025]
