Με τον γνωστό του εμφατικό τρόπο πλήρους κυριαρχίας στην άσφαλτο, ο Sebastien Loeb κέρδισε τον πρώτο φετινό αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι στην Ιρλανδία και έφτασε στην 48η νίκη της καριέρας του, την ώρα που ο Dani Sordo συμπλήρωσε τον απόλυτο θρίαμβο της Citroen τερματίζοντας πίσω από τον Γάλλο.


Αν εξαιρέσουμε το πρωινό loop Ειδικών της Παρασκευής (30/01), όταν ο S. Loeb είχε περιοριστεί δεύτερος εξαιτίας λανθασμένης επιλογής ελαστικών, από το απόγευμα της πρώτης ημέρας μέχρι τη ράμπα του τερματισμού ο 35χρονος δεν είχε αντίπαλο – παρά μόνο την πλημμυρισμένη και ολισθηρή ιρλανδική άσφαλτο.


Το απόγευμα του Σαββάτου (31/01) είχε μια ανώδυνη έξοδο και σήμερα, στην προτελευταία Ειδική του αγώνα, πλαγιολίσθησε για περίπου 60 μέτρα, εκτός ελέγχου, αλλά το αυτοκίνητο έμεινε στο δρόμο και το κακό ήταν μικρό. Κανένα από τα δύο συμβάντα δεν απείλησε την μεγάλη του διαφορά στην κορυφή της γενικής.


Ο Γάλλος ακολούθησε πολύ συντηρητικό ρυθμό την τελευταία ημέρα του αγώνα -τόσο που επέλεξε να διατηρήσει τα χειμερινά ελαστικά, παρότι η άσφαλτος στέγνωνε και αρκετοί αντίπαλοί του τοποθετούσαν ελαστικά slicks- διότι γνώριζε πολύ καλά πια τη συμπεριφορά τους και δεν ήθελε να ρισκάρει με την έτερη γόμα.


Ώσπου, στην 18η και προτελευταία Ειδική του αγώνα η Citroen C4 WRC έχασε την πρόσφυσή της. Αυτή η Ειδική ήταν απίστευτη – πολύ στενή και διαφορετική από τις πρωινές. Γλιστρούσε πάρα πολύ, έχασα την ουρά και πλαγιολισθήσαμε για 60 μέτρα, είπε ο πρωταθλητής.


Συνεχίσαμε χωρίς να χάσουμε πολύ χρόνο, διότι έτσι κι αλλιώς είχα επιλέξει συντηρητικό ρυθμό στην Ειδική. Ο Mikko Hirvonen είδε τα σημάδια από τα ελαστικά και δήλωσε ότι …ότι και να έγινε, πρέπει να ήταν οριακό!


Ο Φινλανδός κέρδισε τις τέσσερις από τις πέντε Ειδικές της ημέρας, διότι είχε τα πιο ταιριαστά ελαστικά και διότι οι οδηγοί της Citroen μείωσαν το ρυθμό τους, για να μην ρισκάρουν. Παρόλα αυτά, σε αρκετές περιπτώσεις ο Sebastien Loeb σημείωσε παρεμφερείς χρόνους με το Φινλανδό.


Αν ήμουν στη θέση του Mikko θα επέλεγα και εγώ τα slicks, αλλά έχω συνηθίσει το χειμερινό ελαστικό και θα συνεχίσω με αυτό. Μου δίνει την αίσθηση ότι είναι μαλακό και για πρώτη φορά η γόμα άρχισε να μετατοπίζεται, αλλά ήταν εντάξει, δήλωσε ο νικητής.


Και ο M. Hirvonen συμπλήρωσε: Η επιλογή του ασφάλτινου ελαστικού ήταν για μένα η καλύτερη. Αν ήθελα να πιέσω και να διατηρήσω τη θερμοκρασία [των ελαστικών] θα ήμουν ταχύτερος, αλλά είναι εντάξει.


Ο Sebastien κατέληξε: Είναι καλό να μην χρειάζεται να πιέζεις στο όριο, καθώς το σημαντικότερο είναι να πάρουμε τους βαθμούς. Ξέρω ότι έρχονται ράλι, όπως το νορβηγικό, που θα είναι δύσκολα. Ηταν αληθινά σκληρό ράλι αλλά είμαι πολύ ικανοποιημένος με τους δέκα βαθμούς. Τα ασφάλτινα ράλι είναι πολύ σημαντικά για μένα. Αυτό έκρυβε παγίδες για όλους, αλλά τώρα είμαστε εδώ, στον τερματισμό. Ξεκινήσαμε καλά τη χρονιά!.


Στο μεταξύ, η μάχη για την 4η θέση εξελίχθηκε απρόβλεπτα. Νωρίς σήμερα ο Chris Atkinson (Citroen Junior) πέρασε τον Henning Solberg, αλλά η διαφορά τους δεν ξεπερνούσε τα τέσσερα δευτερόλεπτα. Ώσπου, στην ίδια Ειδική με τον S. Loeb, στην 18η, ο C. Atkinson, ατύχησε και πάλι μετά την έξοδο της πρώτης ημέρας.


Φρέναρα για την πρώτη στροφή και δεν επιβράδυνα, εξήγησε ο Αυστραλός. Το αυτοκίνητο κόλλησε στη ρίζα ενός βράχου και οι θεατές με επανέφεραν στο δρόμο. Έκτοτε πάσχιζα να το οδηγήσω, αλλά έτσι είναι η ζωή. Είχαμε καλό αγώνα, απλώς αισθάνομαι άσχημα για τα μέλη της ομάδας μας, κατέληξε.


Όπως ήταν αναμενόμενο, ο Sebastien Ogier (Citroen Junior) κέρδισε τη μάχη για την 6η θέση από τον Matthew Wilson (Stobart Ford), ενώ ο όγδοος Khalid Al Qassimi της εργοστασιακής Ford κέρδισε τον πρώτο του βαθμό στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι – το οποίο ανανεώνει το ραντεβού του για τις 13 Φεβρουαρίου, στη Νορβηγία.


Διαβάστε τα τελικά αποτελέσματα του Ράλι Ιρλανδίας και την βαθμολογία στην επίσημη ιστοσελίδα του WRC.


auto.in.gr