Ράλι Ιρλανδίας 2009, 1η ημέρα: Επίδειξη ισχύος του Sebastien Loeb
Ο Γάλλος κάλυψε την πρωινή λανθασμένη επιλογή ελαστικών με τρεις εκθαμβωτικούς χρόνους στο απογευματινό loop και απέκτησε διαφορά ασφαλείας από τους Dani Sordo και Mikko Hirvonen. Εγκατέλειψε και ο Urmo Aava.
Μόλις τρεις Ειδικές Διαδρομές χρειάστηκε ο Sebastien Loeb για να αποκτήσει διαφορά ασφαλείας στην κορυφή του Ράλι Ιρλανδίας και να γίνει από την πρώτη κιόλας ημέρα του αγώνα το αδιαφιλονίκητο φαβορί για τη νίκη στον πρώτο φετινό αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι.
Ο Γάλλος επέλεξε τα βρόχινα ελαστικά της Pirelli στις τρεις πρωινές Ειδικές Διαδρομές, ενώ η ενδεδειγμένη λύση ήταν τα ακραία χειμερινά ελαστικά που είχαν τοποθετήσει οι Urmo Aava (Stobart Ford) και Jari Matti Latvala (Ford).
Ο Φινλανδός ήταν εκρηκτικός στην πρώτη Ειδική και σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο, αλλά στην αμέσως επόμενη γλίστρησε και προσέκρουσε σε βράχο, με αποτέλεσμα το Ford Focus WRC να υποστεί δύο κλαταρίσματα και ζημιά στην εμπρός αριστερή ανάρτηση. Ο 24χρονος αναγκάστηκε να εγκαταλείψει.
Ο U. Aava, ωστόσο, παρέμεινε στην κορυφή της γενικής, στον πρώτο του αγώνα με τη Stobart, μετά την δεύτερη και μετά την τρίτη ειδική – παρότι ο Sebastien Loeb κατάφερε να ακολουθήσει λυσσαλέο ρυθμό και με εντελώς αταίριαστα ελαστικά να τον πλησιάσει στα έξι δευτερόλεπτα!
Ακολούθησε το μεσημβρινό Service Park. Εκεί ο Γάλλος τοποθέτησε τα ακραία χειμερινά ελαστικά (ή, αλλιώς, ελαστικά χιονιού χωρίς καρφιά) και με αυτά έγραψε εκθαμβωτικούς (και φυσικά τους ταχύτερους) χρόνους στην επανάληψη των ίδιων τριών Ειδικών το απόγευμα.
Ήταν σχεδόν ένα λεπτό ταχύτερος σε σχέση με τα πρωινά του περάσματα! Είναι απίστευτο πόσο καλά δουλεύει το ελαστικό χιονιού σε αυτές τις συνθήκες. Δεν υπάρχουν τόσο πολλά στάσιμα ύδατα στο δρόμο όσα το πρωί και η πρόσφυση είναι εντάξει. Με εξαίρεση ορισμένα σημεία, αυτή η γόμα είναι καλύτερη, είπε!
Από την 4η κιόλας Ειδική ανέβηκε πρώτος, με διαφορά μισού λεπτού από τον U. Aava! Το μόνο που θα καταφέρναμε το πρωί ήταν να καταλήξουμε εκτός δρόμου. Ήθελα πρώτα να βρω καλό ρυθμό και καλή αίσθηση και τώρα είναι εντάξει. Με τα ελαστικά χιονιού όλα πάνε πολύ καλά, κατέληξε ο Γάλλος.
Στην επόμενη Ειδική ο Εσθονός της Stobart Ford έχασε άλλες δύο θέσεις και έπεσε στην 4η, που είναι η καλύτερη θέση που έχει τερματίσει στο WRC (στο Ράλι Ακρόπολις του 2008). Πέρασαν μπροστά του οι Dani Sordo -παρότι αντιμετώπισε πρόβλημα με τα φρένα της Citroen C4 WRC- και Mikko Hirvonen.
Ωστόσο, τα χειρότερα για τον U. Aava ήρθαν στην επόμενη Ειδική, 6η της ημέρας. Ο Εσθονός έχασε τον έλεγχο και κατέληξε σε ανάχωμα, το οποίο ήταν γεμάτο με νερό. Με τη βοήθεια των θεατών απεγκλωβίστηκε, όμως είχε ήδη χάσει έξι λεπτά και αποφάσισε να εγκαταλείψει.
Οσο για τον Mikko Hirvonen, δεν αντιμετώπισε κανένα πρόβλημα εκτός από ένα σβήσιμο του κινητήρα στην 6η Ειδική. Ο Φινλανδός απλώς δεν είναι ανταγωνιστικός. Παραλίγο να καταλήξω σε ένα ανάχωμα όταν μου έσβησε ο κινητήρα, δεν πάω τόσο καλά. Θα προσπαθήσω τουλάχιστον να κερδίσω τον Σόρδο, δήλωσε.
Τον Mikko ακολουθεί ο Henning Solberg, παρότι το Focus της Stobart παρουσίασε προβλήματα στα κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ τον Νορβηγό ακολουθούν οι τρεις C4 WRC της Citroen Junior Team. Ο Conrad Rautenbach εκμεταλλεύτηκε το πολύ συντηρητικό ξεκίνημα του Sebastien Ogier και τα προβλήματα του Chris Atkinson.
Ο Αυστραλός αγωνιζόταν το πρωί με σπασμένο παρ-μπριζ και έχασε αρκετό χρόνο, αλλά το απόγευμα σημείωσε δύο τέταρτους χρόνους στην 4η και 5η Ειδική! Όμως στην 6η ατύχησε ξανά, όταν γλίστρησε, χτύπησε σε πυλώνα και η C4 WRC υπέστη ζημιά στην αριστερή πλευρά και κλατάρισμα στον πίσω αριστερό τροχό.
Θα μπορούσε να είχε επανορθώσει στις δύο τελευταίες (νυχτερινές) Ειδικές Διαδρομές της ημέρας, αν οι οργανωτές δεν είχαν αποφασίσει να τις ακυρώσουν εξαιτίας της πολύ μεγάλης ποσότητας στάσιμων υδάτων στους ιρλανδικούς δρόμους.
Διαβάστε τα αναλυτικά αποτελέσματα του 1ου σκέλους του Ράλι Ιρλανδίας στην επίσημη ιστοσελίδα του WRC.
auto.in.gr
- Παπανικολάου για Μόρις: «Τα πρώτα δείγματα είναι πάρα πολύ ενθαρρυντικά»
- Άγιος Δημήτριος: Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης Πολιτικής Προστασίας ο δήμος
- Κυβερνοασφάλεια: Γιατί οι χάκερς αγαπούν τις γιορτές – Τρία τρανταχτά παραδείγματα των τελευταίων χρόνων
- Eternity C: Το μήνυμα του Έλληνα φρουρού που επέζησε της επίθεση των Χούθι
- Δήμος Αθηναίων: Χριστουγεννιάτικο Γεύμα Αγάπης σε άστεγους και οικονομικά ευάλωτους πολίτες
- Μπαρτζώκας: «Ο Μόρις είναι έμπειρος και έξυπνος, θα μας ανεβάσει επίπεδο»

