Ράλι Ντακάρ 2009, 2η μέρα: Η απάντηση του Carlos Sainz
Στην κορυφή της γενικής ανέβηκε ο matador, στο δρόμο προς το Πουέρτο Μαδρίν. Στις μοτοσικλέτες, έχασε έδαφος ο πρωτοπόρος Marc Coma (KTM), 97ος ο Βασίλης Ορφανός.
Τα αργεντίνικα εδάφη άρχισαν να δείχνουν τα δόντια τους και να θυμίζουν λίγες από τις παλιές αφρικανικές προκλήσεις στους αγωνιζόμενους του Ράλι Ντακάρ κατά τη δεύτερη ημέρα του αγώνα – όμως ο Carlos Sainz (VW) εκμεταλλεύτηκε την εμπειρία του, κέρδισε την Ειδική Διαδρομή και ανέβηκε στην κορυφή της γενικής κατάταξης.
Την ίδια στιγμή, ένα μηχανικό πρόβλημα μείωσε το προβάδισμα του Marc Coma στην κατάταξη των μοτοσικλετών και έβαλε ξανά στη μάχη τον μεγάλο του αντίπαλο, Cyril Despres, ο οποίος τερμάτισε την Ειδική δεύτερος πίσω από τον Frans Verhoeven.
Αυτοκίνητα: Μάχη Sainz – Peterhansel
Η ειδική των 237 χιλιομέτρων, στην κατεύθυνση από τη Σάντα Ρόζα ντε λα Πάμπα προς το Πουέρτο Μαδρίν, ήταν πολύ γρήγορη στην αρχή. Αυτό ευνόησε τον Nasser Al-Attiyah (BMW), ο οποίος σημείωνε χρόνους παρεμφερείς με τους κορυφαίους συνδυασμούς και παρέμενε επικεφαλής του αγώνα.
Ωστόσο, στα τελευταία χιλιόμετρά της η Ειδική μπήκε σε αμμώδες έδαφος και σε άγονη περιοχή, που σήμαινε ότι η πλοήγηση θα ήταν δυσκολότερη. Εκεί η Tina Thorner, αρκετά έμπειρη συνοδηγός του N. Al-Attiyah, έκανε ένα λάθος. Χρειάστηκε να γυρίσουν πίσω για λίγα χιλιόμετρα, ώστε να διασχίσουν ένα υποχρεωτικό σημείο ελέγχου και έχασαν περίπου έξι λεπτά και, μαζί, τις ελπίδες να παραμείνουν στην κορυφή της γενικής κατάταξης.
Ωστόσο, ο Carlos Sainz και ο Stephane Peterhansel ανταποκρίθηκαν χωρίς πρόβλημα και πέρασαν την ημέρα εμπλεκόμενοι σε μια υπέροχη μονομαχία μεταξύ τους. Ο Ισπανός της Volkswagen και ο Γάλλος της Mitsubishi εναλλάσσονταν στην κορυφή των χρόνων στα σημεία ελέγχου και τελικά κέρδισε ο πρώτος, με διαφορά ενός λεπτού.
Με τον τρίτο χρόνο της ημέρας, ο Giniel de Villiers της VW ανέβηκε δεύτερος στη γενική, μεταξύ των C. Sainz S. και Peterhansel, την ώρα που ο Nassel Al-Attiyah έπεσε στην ένατη θέση, πίσω από τον ομόλογό του στη BMW X-Raid Team, Orlando Terranova.
Μοτοσικλέτες: Σειρά του Coma!
Την πρώτη μέρα αντιμετώπισε πρόβλημα με τα ελαστικά ο Cyril Despres – και τη δεύτερη ήταν η σειρά του Marc Coma να ατυχήσει, αντιμετωπίζοντας μηχανικό πρόβλημα. Κατά συνέπεια, η μάχη των δύο μεγάλων αστέρων της κατηγορίας των μοτοσικλετών αποκτά νέο ενδιαφέρον.
Ο M. Coma ήταν έτοιμος να διευρύνει περαιτέρω τη διαφορά του στην κορυφή, καθώς πέρασε από το δεύτερο σημείο ελέγχου χρόνου με τον ταχύτερο χρόνο, μέχρι τότε. Ωστόσο, στα τελευταία χιλιόμετρα της Ειδικής ένα πρόβλημα στο σύστημα ψύξης της ΚΤΜ του κόστισε περισσότερα από δώδεκα λεπτά.
Ο Frans Verhoeven κέρδισε την Ειδική και ανέβηκε δευτερος γενικής, ενώ ο C. Despres με το δεύτερο χρόνο της ημέρας ανέβηκε στην 12η θέση και μείωσε τη διαφορά του από τον M. Coma στα 30 λεπτά – από τα σχεδόν 42 που ήταν έπειτα από την πρώτη ημέρα, όταν ο C. Despres είχε καθυστερήσει με υπέρμετρη φθορά των ελαστικών.
Στο μεταξύ, ο David Fretigne συνεχίζει να αποδεικνύεται φονέας γιγάντων, καθώς με την Yamaha των 450 κ.εκ. βρίσκεται τέταρτος γενικής και μάχεται τη στρατιά των ΚΤΜ των 690 κ.εκ. Ο Γάλλος ήταν μόλις 24 δευτερόλεπτα πίσω από τον C. Depres στη σημερινή Ειδική.
Βασίλης Ορφανός: Δύο θέσεις πάνω
Στην 97η θέση της γενικής κατάταξης και παράλληλα 40η της κατηγορίας του (μέχρι 450 κ.εκ.) ανέβηκε ο Βασίλης Ορφανός, σημειώνοντας τον 107ο χρόνο της δεύτερης ημέρας του αγώνα. Αρκετοί ιδιώτες κόλλησαν στην άμμο και έχασαν αρκετό χρόνο περίπου δύο χιλιόμετρα μετά το δεύτερο σημείο ελέγχου χρόνου.
Ο Βασίλης χρειάστηκε να αυτοσχεδιάσει με την οδηγική του τεχνική για να το αποφύγει και, στο τέλος της ημέρας, εξήγησε: Στα τελευταία 34 χιλιόμετρα της Ειδικής έπρεπε να οδηγήσουμε πάνω σε Fesh – Fesh. Ήταν πραγματικός άθλος.
Πρόκειται για ένα γνώριμο φαινόμενο στους αγωνιζόμενους σε Rally στην Αφρική, που δημιουργείται όταν η άμμος ουσιαστικά κονιορτοποιείται από τα οχήματα που περνούν και γίνεται σαν πούδρα με αποτέλεσμα να βουλιάζεις και η ορατότητα να μηδενίζεται από την σκόνη που σηκώνουν οι προπορευόμενοι.
Ο Ορφανός κατέληξε: Στο ετάπ της Δευτέρας θα αλλάξω στολή διότι η ζέστη είναι απίστευτη. Σήμερα σε κάθε ευκαιρία αναγκαζόμουν να σταματάω και να ρίχνω νερό τόσο πάνω μου όσο και στη μηχανή. Η ζέστη είναι και η αιτία που ενώ είχα τελειώσει νωρίς με την Ειδική έφτασα στο Πουέρτο Μαδρίν ώρες αργότερα.
Η 2η Ειδική Διαδρομή: Σάντα Ρόζα ντε λα Πάμπα – Πουέρτο Μαδρίν
Η σημερινή Ειδική διαδρομή στις πάμπας της Αργεντινής ξεκίνησε ακριβώς έξω από τον καταυλισμό του Ράλι Ντακάρ, στη Σάντα Ρόζα ντε λα Πάμπα και είχε μήκος 237 χιλιόμετρα. Ακολούθησαν άλλα 600 χιλιόμετρα για να φτάσουν οι αγωνιζόμενοι στο νέο σημείο διανυκτέρευσης, στο Πουέρτο Μαδρίν.
Ήταν η μεγαλύτερη, σε μήκος, ημέρα του αγώνα – αλλά όχι απαραίτητα και η δυσκολότερη, σύμφωνα με τους οργανωτές. Το πρώτο της τμήμα ήταν πολύ γρήγορο, αλλά αργότερα το κονβόι μπήκε σε αμμώδεις περιοχές, στις οποίες η πλοήγηση άρχισε να γίνεται δυσκολότερη.
Διαβάστε στην επίσημη ιστοσελίδα του Ράλι Ντακάρ 2009 τα αναλυτικά αποτελέσματα της δεύτερης Ειδικής Διαδρομής και τη γενική κατάταξη.
auto.in.gr
- Πρωτιά της Κρήτης στις διεθνείς αεροπορικές αφίξεις το 2025
- Άι Βασίλης από τα Temu – Γιατί ο «ανένδοτος» της ΕΕ κατά των εισαγωγών από κινέζικες πλατφόρμες μπάζει νερά
- Μαξίμου: Τα παίζει όλα για όλα στον κοινωνικό αυτοματισμό κατά των αγροτών, πασχίζει να επαναφέρει «Μητσοτάκης ή χάος» και «θετική ατζέντα»
- «Η Κρουζ Αζούλ θέλει 10 εκατ. ευρώ για τον Γιακουμάκη»
- «Δεν υπάρχει γυρισμός»: Οι γυναίκες του Ιράν είναι αποφασισμένες να πετάξουν τη μαντίλα
- Χαρδαλιάς: Τα Χριστούγεννα να φέρουν φως στα σπίτια και στις καρδιές μας


