Ο παγκόσμιος πρωταθλητής των Rally Raid, Nasser Al-Attiyah (BMW Χ3) και ο νικητής του 2006, Marc Coma (KTM), κέρδισαν την πρώτη Ειδική Διαδρομή του Ράλι Ντακάρ από το Μπουένος Αϊρες προς τη Σάντα Ρόζα ντε λα Πάμπα, ενώ ο Βασίλης Ορφανός (Honda XR400) τελείωσε την ημέρα στην 99η θέση της γενικής κατάταξης.


Αυτοκίνητα: Η BMW X3 στο στοιχείο της


Πριν ξεκινήσει ο αγώνας ήταν κοινή εντύπωση ότι η BMW X3 θα έχει το πάνω χέρι στις πρώτες, πολύ γρήγορες και ομαλές Ειδικές του νέου Ράλι Ντακάρ της Λατινικής Αμερικής. Ο N. Al-Attiyah το επιβεβαίωσε, λέγοντας μάλιστα ότι δεν πίεσε στο απόλυτο όριο.


Ο οδηγός από το Κατάρ πέτυχε τη δεύτερη νίκη Ειδικής του Ράλι Ντακάρ στην καριέρα του, μετά τον πρώτο χρόνο στο loop γύρω από τη Νέμα της Μαυριτανίας το 2007. Μετά τον τερματισμό, επανέλαβε ότι αποκλειστικός του στόχος είναι η νίκη με τη νέα BMW X3, που έχει καινούριο σασί σε σχέση με τη Χ5.


Αν και φαβορί για αυτή θεωρούνται τα εργοστασιακά πληρώματα της Volkswagen και της Mitsubishi, που ακολουθούν στις επόμενες πέντε θέσεις. Οι Carlos Sainz και Giniel de Villiers με τα VW Race Touareg βρίσκονται σχεδόν δυόμισι λεπτά πίσω, ενώ οι Mark Miller (VW) και Luc Alphand, Stephane Peterhansel της Mitsubishi απέχουν λιγότερο από πέντε λεπτά από την κορυφή.


Ο τελευταίος ήταν ταχύτερος στο πρώτο τμήμα της ειδικής, αλλά έπειτα άρχισε να χάνει χρόνο. Ο C. Sainz, που είχε εκκινήσει πίσω του, τον έφτασε – αλλά ο Ισπανός δεν ήθελε να ρισκάρει (με περιορισμένη ορατότητα από τη σκόνη του Mitsubishi Racing Lancer) και ακολούθησε τον Γάλλο μέχρι τον τερματισμό της Ειδικής.


Αυτό, πάντως, δεν μειώνει επουδενί την επίδοση του Guerlain Chicherit (BMW), ο οποίος ήταν ταχύτερος όλων στο τρίτο σημείο ελέγχου χρόνου της Ειδικής! Ατυχώς, ο Γάλλος βγήκε από το δρόμο και ανετράπη στο 277ο χιλιόμετρο, χάνοντας κάθε ελπίδα.


Κάτι αντίστοιχο συνέβη και με τον Dieter Depping της VW, ο οποίος βρισκόταν στη μάχη της κορυφής μέχρι το 250ό χιλιόμετρο, όταν το Race Touareg παρουσίασε προβλήματα στο ηλεκτρικό κύκλωμα. Αντίστοιχα προβλήματα αξιοπιστίας είχε και το Mitsubishi του Hiroshi Masuoka, που έμεινε από τώρα εκτός μάχης.


Μοτοσικλέτες: Coma χωρίς αντίπαλο


Στις μοτοσικλέτες όλα ήταν διαφορετικά, καθώς ο Marc Coma της KTM έκανε επίδειξη δύναμης και ταχύτητας – και σε συνδυασμό με την ατυχία του Cyril Despres, του βασικότερού του αντιπάλου, απέκτησε ιδιαίτερα σημαντικό προβάδισμα, κιόλας.


Ο Ισπανός σημείωσε τον πρώτο χρόνο με διαφορά 22 λεπτών (!) από τον δεύτερο, τον Πολωνό Jacek Czachor, την ώρα που ο C. Despres τερμάτισε με υστέρηση σχεδόν 42 λεπτών εξαιτίας της υπέρμετρης φθοράς των ελαστικών του. Ο τερματισμός βρήκε την πίσω ζάντα της ΚΤΜ του Γάλλου χωρίς ίχνος γόμας! Ανάλογα προβλήματα είχαν και οι Jordi Viladoms και David Casteau της ΚΤΜ, που επίσης έχασαν υπερβολικό χρόνο.


Βασίλης Ορφανός: Προσεκτικό ξεκίνημα


Για τον μοναδικό Έλληνα που συμμετέχει στο φετινό Ράλι Ντακάρ, τον Βασίλη Ορφανό, όλα κύλησαν χωρίς πρόβλημα και βρέθηκε στην 99η θέση σε σύνολο 206 μοτοσικλετών – οι περισσότερες εκ των οποίων ανήκουν στην κατηγορία μέχρι 450 κ.εκ., όπως και η Honda XR400 του Βασίλη.


Ήταν μια ημέρα απαιτητική, με πολλά χιλιόμετρα, με γρήγορη οδήγηση, πολλή σκόνη και απερίγραπτη κούραση, είπε ο Έλληνας πολυπρωταθλητής του Εντούρο. Ο σημερινός μέσος όρος μου ήταν τα 120 χλμ./ώρα. Ήμουν συντηρητικός μέχρι το πρώτο Control Point οδηγώντας σχετικά αργά, όμως στη συνέχεια επιτάχυνα, κατέληξε.


Η 1η Ειδική Διαδρομή: Μπουένος Αϊρες – Σάντα Ρόζα ντε λα Πάμπα


Πιθανότατα αυτή ήταν η ταχύτερη ειδική διαδρομή του αγώνα. Οι αγωνιζόμενοι κάλυψαν μια απλή διαδρομή 196 χιλιομέτρων, στη συνέχεια μπήκαν στην Ειδική μήκους 371 χλμ. και στο τέλος τους περίμεναν άλλα 166 χλμ. μέχρι το σημείο καταυλισμού – συνολικά 733! Όλα αυτά με φόντο τις αργεντίνικες ατελείωτες πάμπας, όπου λέγεται ότι οι άνθρωοι είναι σκληροί, αλλά πάντοτε ευγενικοί.


Διαβάστε στην επίσημη ιστοσελίδα του Ράλι Ντακάρ 2009 τα αναλυτικά αποτελέσματα της πρώτης Ειδικής Διαδρομής.


auto.in.gr