Τέλος στο κλίμα αβεβαιότητας που επικρατούσε τον τελευταίο καιρό στην αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία -και συγκεκριμένα στις GM και Chrysler- έθεσε η ανακοίνωση τoυ Προέδρου Bush για την -υπό όρους- χορήγηση πιστώσεων ύψους 17,4 δις δολαρίων στον κλάδο, με αντάλλαγμα κάποιες υποχωρήσεις όσον αφορά τις ίδιες τις αυτοκινητοβιομηχανίες και τους εργαζομένους τους.

Το να επιτρέψουμε την κατάρρευση της αυτοκινητοβιομηχανίας δεν είναι μια υπεύθυνη πράξη δήλωσε ο George Bush, προσθέτοντας ότι η πτώχευση -ελεγχόμενη ή μη- δεν μπορεί να λειτουργήσει για την αυτοκινητοβιομηχανία αυτούς τους καιρούς και θα αποτελούσε …ένα απαράδεκτο και επίπονο χτύπημα στους σκληρά εργαζόμενους Αμερικανούς.


Σύμφωνα με δηλώσεις κυβερνητικού αξιωματούχου τα 13,4 δις δολάρια θα είναι διαθέσιμα από αυτόν τον μήνα για τις δύο αυτοκινητοβιομηχανίες που κλυδωνίζονταν επικίνδυνα τον τελευταίο καιρό, καίγοντας συνεχώς τα αποθέματα ρευστότητάς τους με κίνδυνο να καταρρεύσουν. Από το ποσό αυτό τα 9,4 δις προορίζονται για τον όμιλο GM και τα 4 δις δολάρια για τον όμιλο Chrysler.


Τον Φεβρουάριο, θα λάβουν επιπλέον δάνειο 4 δισ. δολαρίων. Έτσι, η συνολική βοήθεια θα ανέλθει στα 17,4 δισ. δολάρια. Αυτά τα κεφάλαια προέρχονται από το σχέδιο Πόλσον για τη στήριξη του χρηματοπιστωτικού κλάδου, ύψους 700 δισ. δολαρίων.


Η ώρα για να πάρουμε σκληρές αποφάσεις και για να γίνουμε βιώσιμοι είναι τώρα, ειδάλλως η μόνη επιλογή θα είναι η πτώχευση. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες και τα συνδικάτα πρέπει να κατανοήσουν τι διακυβεύεται και να πάρουν τις δύσκολες αποφάσεις, τις απαραίτητες για την μεταρρύθμιση διεμήνυσε ο Πρόεδρος Bush, ζητώντας από τους εργαζόμενους των αυτοκινητοβιομηχανιών να αποδεχτούν την εξίσωση των μισθών και των εργασιακών κανονισμών, με τις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες μέχρι το τέλος της επόμενης χρονιάς.


Εφόσον μέχρι τις 31 Μαρτίου οι δύο εταιρείες δεν έχουν διασφαλίσει την οικονομική τους βιωσιμότητα, τότε θα πρέπει να επιστρέψουν την κρατική βοήθεια καθώς, όπως είπε ο Πρόεδρος G. Bush, τα μέτρα στήριξης προυποθέτουν τις ίδιες υποχωρήσεις για τις αυτοκινητοβιομηχανίες με αυτές που προέβλεπε το νομοσχέδιο που δεν εγκρίθηκε από το Κογκρέσο.


Αναλυτικότερα, οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες εκτός από το προαναφερθέν πρέπει να δεχτούν να θέσουν κάποια όρια στις αποζημιώσεις των στελεχών τους και να περικόψουν τα περιττά έξοδα όπως οι μετακινήσεις των στελεχών τους με εταιρικά jet.


Τρίτον, πρέπει να επιτρέψουν τον έλεγχο των οικονομικών τους στοιχείων από ομοσπονδιακούς υπαλλήλους.


Τέταρτον, η κυβέρνηση διατηρεί το δικαίωμα να μπλοκάρει συναλλαγές των αυτοκινητοβιομηχανιών από 100 εκ. δολάρια και άνω και τέλος, πρέπει να συμμορφωθούν με τους ισχύοντες ομοσπονδιακούς νόμους που αφορούν τις εκπομπές ρύπων και την κατασκευή φιλικότερων προς το περιβάλλον αυτοκινήτων.


Την ίδια ώρα με την έγκριση της δανειοδότησης ο Διευθύνων Σύμβουλος της Chrysler Βοb Nardelli, ευχαρίστησε την κυβέρνηση για τη στήριξή της ενώ το πρωί είχε δηλώσει ότι …η παροχή κεφαλαίων θα βοηθήσει τον όμιλο να επιβιώσει από την κρίση και να επανέλθει στην κερδοφορία.


Η General Motors από την πλευρά της, ανακοίνωσε ότι η βραχυπρόθεσμη βοήθεια θα διευκολύνει την διατήρηση θέσεων εργασίας και θα οδηγήσει σε μία βιώσιμη και ισχυρή GM, συμπληρώνοντας ότι …ξέρουμε ότι έχουμε πολλή δουλειά μπροστά μας προκειμένου να ολοκληρώσουμε το σχέδιο μας. Είναι μέσα στις προθέσεις μας να υλοποιήσουμε το πλάνο μας με διαφάνεια και είμαστε διατεθειμμένοι να παρέχουμε ενημέρωση για την πρόοδό μας


Υπενθυμίζεται ότι η Ford Motor Co., το δεύτερο μέλος των Big Three στο Detroit, είχε ανακοινώσει ότι δεν χρήζει άμεσης στήριξης εν αντιθέσει με τις GM και Chrysler οι οποίες είχαν δηλώσειξεκάθαρα ότι χωρίς κυβερνητική βοήθεια θα κατέρρεαν πριν αρχίσει το 2009.

auto.in.gr