Οικονομική στήριξη ζητά η ACEA για την εφαρμογή της ευρωπαϊκής νομοθεσίας για τις εκπομπές C02
Την χορήγηση πιστώσεων στις αυτοκινηβιομηχανίες μέσω της ΕΚΤ ζητούν οι ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτου προκειμένου να διευκολυνθεί η εφαρμογή της νομοθεσίας για τη μείωση των εκπομπών CO2 και δεδομένης της δυσμενούς οικονομικής συγκυρίας.
Mε αφορμή τη κύρωση του νομοσχεδίου για τη μείωση των εκπομπών CO2, από το Ευρωκοινοβούλιο ο Πρόεδρος της ACEA (Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτου), και Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου PSA Peugeot- Citroen Christian Streiff ανανέωσε τη δέσμευση των αυτοκινητοβιομηχανιών να συμμορφωθούν με την ευρωπαϊκή εντολή, σημειώνοντας ωστόσο ότι θα χρειαστεί οικονομική στήριξη από την πλευρά της Ε.Ε.
Δεσμευόμαστε να κάνουμε ότι είναι δυνατόν προκειμένου να ανταποκριθούμε, παρά την αιφνίδια οικονομική κρίση που περιορίζει αισθητά τους πόρους μας. Καλούμε τις κυβερνήσεις να στηρίξουν το στρατηγικό κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας σε αυτές τις ιδιάζουσες συνθήκες, είπε χαρακτηριστικά ο C. Streiff, λίγο μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου, που μεταξύ άλλων, προβλέπει για τις αυτοκινητοβιομηχανίες τη μείωση των εκπομπών CO2 των στόλων τους κατά 18% έως το 2015.
Παράλληλα αν και η ACEA αναγνωρίζει ότι η νέα αυτή νομοθεσία δίνει μια σχετική ευελιξία στις αυτοκινητοβιομηχανίες ως προς την εφαρμογή της, ο C. Streiff σημειώνει ότι …παρά τις τροποποιήσεις που πραγματοποιήθηκαν στο αρχικό νομοσχέδιο, το πρόστιμο των 95 ευρώ για κάθε επιπλέον γραμμάριο CO2 που εκπέμπεται (από τα αυτοκίνητα), παραμένει ιδιαιτέρως υψηλό σε σχέση με τα πρόστιμα για άλλους κλάδους.
Η συγκεκριμένη νομοθεσία επιβάλλει στην αυτοκινητοβιομηχανία μεγάλες επενδύσεις στον τομέα Έρευνας και Εξέλιξης συν τις επενδύσεις που πρέπει να γίνουν σε υποδομές για την κατασκευή φιλικότερων προς το περιβάλλον αυτοκινήτων.
Κατ’ επέκταση, ο Γεν. Γραμματέας της ACEA, Ivan Hodac, ανανεώνει την έκκληση του στην ΕΚΤ για την παροχή 40 δις ευρώ με χαμηλό επιτόκιο στις αυτοκινητοβιομηχανίες.
Η παροχή 16 δις ευρώ από την ΕΚΤ στον τομέα των μεταφορών, τα προτεινόμενα μέτρα στήριξης από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα μέτρα που έχουν προταθεί από τις κυβερνήσεις είναι ευπρόσδεκτα. Ωστόσο, δεδομένης της φύσης του κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας από πλευράς κεφαλαίων αλλά και από πλευράς μηχανολογικής εξέλιξης αλλά και της νέας αυτής νομοθεσίας, θα χρειαστούν κι άλλα τέτοιου είδους μέτρα επεσήμανε ο I. Hodac.
auto.in.gr
- Λούβρο: Υπό πίεση μετά από μια καταστροφική χρονιά
- Ράσφορντ: «Όταν μεγάλωσα συνειδητοποίησα τι είχε περάσει η μητέρα μου»
- IRIS: Διπλασιάζεται το όριο μεταφοράς χρημάτων μεταξύ ιδιωτών
- Ο Λαμίν Γιαμάλ έπαιξε ποδόσφαιρο με νεαρούς θαυμαστές του στο Ντουμπάι (vid)
- Άκρως Ζωδιακό: Τα Do’s και Don’ts στα ζώδια σήμερα [Παρασκευή 26.12.2025]
- Πληρωμές: Kάρτα ή μετρητά; Tι προτιμούν οι Έλληνες
