Η πρώτη ημέρα του Ράλι Ιαπωνίας, 14ου και προτελευταίου φετινού αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι, επεφύλασσε το σοβαρό ατύχημα του Francois Duval (Stobart Ford), κατά το οποίο τραυματίστηκε και μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο ο συνοδηγός του Βέλγου, Patrick Pivato.


Στο 5,1 χιλιόμετρο της έκτης ειδικής διαδρομής της ημέρας, το Ford Focus WRC γλίστρησε και προσέκρουσε στην μπαριέρα από την πλευρά του συνοδηγού. Ο Pivato έμεινε παγιδευμένος στο αυτοκίνητο για αρκετή ώρα, πριν καταφέρουν να τον απεγκλωβίσουν τα σωστικά συνεργεία. Μεταφέρθηκε αεροπορικά και στο νοσοκομείο και αρχικά το μόνο που είχε γίνει γνωστό ήταν ότι σε όλη την διάρκεια μετά το ατύχημα είχε τις αισθήσεις του. Αργότερα στο νοσοκομείο διεγνώσθη ότι έχει σπάσει τη λεκάνη και την κνήμη του και αμέσως υπεβλήθη σε εγχείρηση.


Ο Malcolm Wilson, διευθυντής της ομάδας ράλι της Ford, είπε λίγο μετά το ατύχημα: Υπάρχει μπαριέρα σε ορισμένα σημεία αυτής της ειδικής και πιστεύουμε ότι τη χτύπησε πλευρικά. Το καλό είναι ότι ο Patrick έχει τις αισθήσεις του και είναι σε καλά χέρια τώρα. Ο Francois είναι καλά. Ο Duval επίσης μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο, αλλά μονάχα για προληπτικές εξετάσεις.


Στα αγωνιστικά, τώρα, η πρώτη ημέρα του αγώνα βρίσκει τον Mikko Hirvonen επικεφαλής, με αρκετή διαφορά από τον Jari-Matti Latvala που επέστρεψε στην εργοστασιακή Ford μετά τους δύο ασφάλτινους αγώνες στη Μεσόγειο. Ο Sebastien Loeb διανυκτέρευσε τρίτος με υστέρηση μισού λεπτού, αλλά αυτή ακριβώς η θέση του είναι αρκετή (ακόμα σε περίπτωση νίκης του Hirvonen) ώστε ο Γάλλος να γίνει ο πρώτος πεντάκις παγκόσμιος πρωταθλητής στην ιστορία των ράλι!


Ο Hirvonen κέρδισε τις δύο πρώτες ειδικές διαδρομές και άνοιξε σεβαστό προβάδισμα. Ο Loeb έγραψε μόλις τον έκτο χρόνο στην πρώτη ειδική και παραδέχθηκε ότι ήταν λίγο πιο προσεκτικός από όσο έπρεπε: Ηξερα από πριν ότι δεν ήθελα να κάνω λάθος, ειδικά στην πρώτη ειδική που ήταν ολισθηρή, στενή και λασπωμένη. Υπήρχε ακόμα λίγο χιόνι στο δρόμο και πιθανώς και λίγος πάγος. Δεν ένα μικρό λάθος μπορείς να βρεθείς στο χαντάκι κι έτσι δεν ήμουν σίγουρος. Ηταν δύσκολο να κρατήσω καλό ρυθμό, οπότε απλώς οδήγησα. Το προσέγγισα πολύ ήρεμα, ίσως λίγο περισσότερο από όσο θα έπρεπε, αλλά ήταν εντάξει.


Στη δεύτερη ο Γάλλος πίεσε, αλλά είχε το μειονέκτημα ότι εκκινούσε πρώτος και καθάριζε το δρόμο. Είπε ότι αισθάνθηκε καλύτερα σε σχέση με την πρώτη και πίεσε, αλλά όχι εξωφρενικά. Τελικά, μετά τις πρώτες δύο ειδικές, ο Hirvonen είχε προβάδισμα 7 από τον Latvala και 11 από τον Loeb, την ώρα που στην πρώτη κιόλας ειδική του αγώνα ο Conrad Rautenbach (PH Citroen) βγαίνοντας από το δρόμο και εγκαταλείποντας επιβεβαίωσε τις επιφυλάξεις του Loeb.


Η 3η και 7η ειδική της ημέρας, στην ίδια επαναλαμβανόμενη διαδρομή, είχε ακυρωθεί εκ των προτέρων διότι στις αρχές της εβδομάδας είχε χιονίσει αρκετά, με αποτέλεσμα να αποσυντεθεί ο δρόμος και να γίνει ακατάλληλος για αγώνες. Τα πληρώματα πήγαν αμέσως στην 4η ειδική, όπου συνάντησαν πολύ καλές συνθήκες. Παρόλα αυτά, ο Hirvonen ήταν πιο προσεκτικός από όσο χρειαζόταν και έχασε πάνω από 2 από τον Loeb και 1 από τον Latvala.


Τώρα ο τελευταίος προσπαθούσε να οδηγήσει καλύτερα, περιορίζοντας τις πλαγιολισθήσεις που του κόστισαν χρόνο στις πρώτες δύο ειδικές. Σε κάθε περίπτωση, η Ford διατήρησε τις τρεις πρώτες θέσεις της γενικής στο μεσημβρινό Service Park, μόνο που τώρα ο τρίτος Francois Duval αισθανόταν την απειλή του τέταρτο Loeb, ο οποίος θα ξεκινούσε το απογευματινό πέρασμα από τις ίδιες ειδικές με υστέρηση μόλις 2,5 από τον Duval.


Παρόλα αυτά, ο Γάλλος έχασε έξι δευτερόλεπτα από τον Βέλγο στην πρώτη ειδική μετά το Service, στην 5η της ημέρας. Λίγο νωρίτερα, ο Γάλλος της Citroen είχε πει πως …ξέρω ότι πρέπει να περάσω τον Francois, αλλά δεν είναι απολύτως απαραίτητο να το επιχειρήσω σήμερα. Σήμερα που εκκινούσε πρώτος και συναντούσε αρκετά ολισθηρό οδόστρωμα, αυτό θα ήταν κάπως παράτολμο.


Ο χρόνος Duval πλησίασε στο 1,3 τον πρώτο χρόνο του Hirvonen και αυτό ανέβασε τον Βέλγο στη δεύτερη θέση της γενικής, μπροστά από τον Latvala που έγραψε χρόνο 8,6 πιο αργό σε σύγκριση με του ομολόγου του στη Ford!


Επειτα από το ατύχημα του Duval στην επόμενη ειδική, ο Latvala και ο Loeb ανέβηκαν στη δεύτερη και τρίτη θέση αντίστοιχα. Οι κορυφαίοι συνδυασμοί είχαν προλάβει να περάσουν πριν διακοπεί η ειδική. Ο Hirvonen είχε προλάβει να πιέσει πολύ και να ανεβάσει τη διαφορά του από τον Latvala στα 22,1!


Ο τελευταίος ήταν έκπληκτος στο τέλος της ειδικής, λέγοντας πως οδήγησε καλά και δεν γνωρίζει για ποιο λόγο ήταν τόσο αργός. Την ίδια απορία εξέφρασε και ο Sebastien Loeb (τρίτος σε αυτή την ειδική αλλά σχεδόν 7 πιο αργός από τον Mikko) λέγοντας ότι …πίεσα και οδήγησα καλά, όμως τα Ford είναι πολύ γρήγορα σε αυτή την ειδική και δεν ξέρω γιατί.


Στην 6η ειδική, από τον έκτο και κάτω όλοι οι οδηγοί πήραν κοινό χρόνο, εξαιτίας του ατυχήματος. Επίσης, μόλις στο πρώτο χιλιόμετρο της διαδρομής εγκατάλειψε ο Dani Sordo, με πρόβλημα στο turbo του κινητήρα της δεύτερης Citroen C4 WRC. Η δεύτερη συνεχής εγκατάλειψη του Ισπανού, μετά την έξοδό του στην Κορσική, δεν βοηθάει ιδιαίτερα τη Citroen στην προσπάθειά της για τον τίτλο κατασκευαστών. Η ομάδα είπε ότι θα προσπαθήσει να επισκευάσει τον κινητήρα για να μπει και πάλι στον αγώνα ο Sordo το πρωί του Σαββάτου, σύμφωνα με τους κανονισμούς του SupeRally.


Η 7η ειδική, όπως προαναφέρθηκε, είχε ακυρωθεί εκ των προτέρων, ενώ η καθυστέρηση από το ατύχημα της 6ης ειδικής ανάγκασε τους οργανωτές να ακυρώσουν και την 8η ειδική. Όλα αυτά προκάλεσαν ένα οργανωτικό αλαλούμ για τα νέα ωράρια και τον έλεγχό τους, με αποτέλεσμα να υπάρξει έντονος εκνευρισμός, ακόμα και από τον συνοδηγό του Loeb, Daniel Elena, στα διαδικαστικά για τις δύο υπερειδικές που απέμεναν, στο στάδιο Sapporo Dome.


Το μεγάλο πρόβλημα ήταν η αδυναμία συνεννόησης, καθώς οι Ιάπωνες δεν μιλούσαν αγγλικά. Ο Chris Atkinson της Subaru το συνόψισε καλύτερα από όλους: Μπήκαμε στις υπερειδικές για τους θεατές και τα υπόλοιπα θα τα λύσουμε μετά, είπε.


Ο Mikko Hirvonen κέρδισε και τις δύο υπερειδικές κι έτσι τελείωσε την ημέρα με προβάδισμα μισού λεπτού από τον Latvala και τον Loeb. Οι Atkinson και Petter Solberg κατάφεραν στις απογευματινές ειδικές να βρουν λύσεις σε λίγες από τις αιτίες για τις οποίες το πρωί ανταγωνίζονταν μόνο τον… Matthew Wilson της Stobart, αν και ένα λεπτό υστέρησης σε ένα μόλις σκέλος είναι αρκετά μεγάλη διαφορά.


Το πρωί ο Solberg είχε πει πως είναι λίγο δύσκολο για εμάς, δεν έχουμε βρει ακόμα καλή αίσθηση…, ενώ ο Atkinson είχε προσθέσει ότι …προφανώς δεν είμαι αρκετά γρήγορος, αλλά δεν ξέρω για ποιο λόγο. Θυμίζουμε ότι ο Solberg είχε μιλήσει μέχρι και για νίκη στην πατρίδα της Subaru, με το νέο Impreza WRC08.


Η δεύτερη ημέρα του ράλι Ιαπωνίας, που ξεκινά τις πρώτες πρωινές ώρες του Σαββάτου (με ώρα Ελλάδας), αποτελείται από άλλες δέκα ειδικές διαδρομές, εκ των οποίων και πάλι οι δύο τελευταίες είναι υπερειδικές στο στάδιο Sapporo Dome.

ΡΑΛΙ ΙΑΠΩΝΙΑΣ 2008

ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ (Μετά το 1ο σκέλος)



































1. Hirvonen – Lehtinen Ford Focus WRC 42:40.8
2. Latvala – Anttila Ford Focus WRC +26.2
3. Loeb – Elena Citroen C4 WRC +30.6
4. Atkinson – Prevot Subaru Impreza WRC +1:00.3
5. P. Solberg – Mills Subaru Impreza WRC +1:02.0
6. Wilson – Martin Ford Focus WRC +1:11.2
7. P.-G. Andersson – J. Andersson Suzuki SX4 WRC +1:11.6
8. Gardemeister – Tuominen Suzuki SX4 WRC +1:36.8

auto.in.gr