Ομόφωνες αποφάσεις για τη μείωση του κόστους στη F1
Ο σύνδεσμος των ομάδων της Formula 1 και η FIA αποφάσισαν στη Γενεύη να εφαρμόσουν το 2009 τα πρώτα από μια μακρά σειρά οικονομικών μέτρων, τα οποία θα προφυλάξουν το σπορ από την παγκόσμια οικονομική κρίση
Η παγκόσμια οικονομική κρίση ασκεί τέτοια επίδραση στο πιο σπάταλο σπορ του πλανήτη, που λαμβάνονται κρισιμότατες αποφάσεις για το μέλλον με πρωτόγνωρη ταχύτητα. Οι ομάδες της Formula 1 έφτασαν σε απόλυτη ομοφωνία στο πλαίσιο του GP Κίνας για το θέμα της μείωσης του κόστους και στη συνέχεια συμφώνησαν σε ένα πρωί με τον πρόεδρο της FIA, Max Mosley, για τη λήψη δραστικών μέτρων μείωσης του κόστους από το 2009 κιόλας.
Τις ομάδες εκπροσώπησε ο Luca di Montezemolo, πρόεδρος της Ferrari και της FOTA (Formula One Teams Association), μαζί με τον αντιπρόεδρο του συνδέσμου και πρόεδρο της Toyota F1, John Howett. Στην κοινή ανακοίνωση που έβγαλαν οι δύο πλευρές μετά τις συνομιλίες αναφέρεται ότι προχώρησαν σε σημαντικότατες αποφάσεις μείωσης του κόστους για τις σεζόν 2009 και 2010 και ότι θα συνεχιστούν επειγόντως οι συζητήσεις για περαιτέρω μέτρα από το 2010.
Δεν διευκρίνισαν επισήμως ποιες θα είναι οι αλλαγές που θα ισχύσουν από το 2009, ωστόσο άφησαν να διαρρεύσουν κάποιες από αυτές.
Πρώτον, το 2009 η διάρκεια ζωής των κινητήρων θα αυξηθεί από δύο σε τρεις αγώνες.
Δεύτερον, οι κατασκευαστές κινητήρων θα είναι υποχρεωμένοι να προμηθεύουν 25 κινητήρες το χρόνο στις ιδιωτικές ομάδες, αν τους ζητηθεί, με αντίτιμο που δεν θα ξεπερνά τα δέκα εκατομμύρια Ευρώ.
Τρίτον, θα περιοριστούν οι δοκιμές κατά τη διάρκεια του 2009. Ο ακριβής αριθμός χιλιομέτρων θα αποφασιστεί σε συνάντηση μεταξύ των ομάδων στο πλαίσιο του GP Βραζιλίας.
Τέταρτον, συζητείται η χρήση κοινού συστήματος KERS (Σύστημα Ανάκτησης Κινητικής Ενέργειας) από όλες τις ομάδες το 2010. Η επιλογή αυτή έχει λογική, αφού το KERS δεν κάνει καμία συγκλονιστική διαφορά στην απόδοση των μονοθεσίων, σε καμία περίπτωση τη διαφορά που κάνουν οι κινητήρες. Σε κάθε περίπτωση, αυτό είναι ένα εξαιρετικά λεπτό ζήτημα, δεδομένου ότι μέχρι ώρας οι ομάδες έχουν δαπανήσει περί τα 50 εκατ. δολάρια για την εξέλιξη των δικών τους συστημάτων KERS… Για το λόγο αυτό ίσως η χρήση του KERS να παραμείνει ελεύθερη για το 2009.
Επιτέλους έχουμε μια Formula 1 που κάνει οικονομία είπε ο Di Montezemolo στην ιταλική εφημερίδα Gazzetta dello Sport και συνέχισε: Αποφασίσαμε μαζί με τον πρόεδρο Mosley να συναντηθούμε εκ νέου μετά τη Βραζιλία για να συζητήσουμε νέους μελλοντικούς περιορισμούς στα σασί και τους κινητήρες.
auto.in.gr
- Λούβρο: Υπό πίεση μετά από μια καταστροφική χρονιά
- Ράσφορντ: «Όταν μεγάλωσα συνειδητοποίησα τι είχε περάσει η μητέρα μου»
- IRIS: Διπλασιάζεται το όριο μεταφοράς χρημάτων μεταξύ ιδιωτών
- Ο Λαμίν Γιαμάλ έπαιξε ποδόσφαιρο με νεαρούς θαυμαστές του στο Ντουμπάι (vid)
- Άκρως Ζωδιακό: Τα Do’s και Don’ts στα ζώδια σήμερα [Παρασκευή 26.12.2025]
- Πληρωμές: Kάρτα ή μετρητά; Tι προτιμούν οι Έλληνες
