Sam Hardy

Αυτή είναι η πιο σημαντική Jaguar εδώ και αρκετά χρόνια και δεν χάσαμε την ευκαιρία να την οδηγήσουμε. Μπορεί η πλειοψηφία του ειδικού Τύπου να ήταν συγκεντρωμένη στην έκθεση της Φρανκφούρτης, εμείς ωστόσο φροντίσαμε να βρεθούμε πίσω από το τιμόνι μιας XF, μαζί με τον επικεφαλής οδηγό δοκιμών και εξέλιξης της Jaguar.

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας δεν ήταν μία οποιαδήποτε XF, αλλά η κορυφαία έκδοση SV8. Κάτω από το καπό της βρίσκεται ο ίδιος υπερτροφοδοτούμενος V8 κινητήρας των 4,2 λίτρων, με απόδοση 420 ίππων, που τοποθετείται και στην XKR. Με αυτόν η τελική της ταχύτητα φτάνει άνετα τα 250χλμ./ώρα, ενώ η τιμή της προσδιορίζεται -στην Βρετανία- στα 78.500 ευρώ.

Η XF είναι αναμφίβολα το αυτοκίνητο-κλειδί για την πορεία της αγγλικής εταιρείας, αφού στοχεύει να αντιμετωπίσει τα Audi A6 και BMW σειράς 5 με τρόπο που δεν κατάφερε σε καμία περίπτωση η απερχόμενη S-Type. Επιπρόσθετα, αποτελεί προπομπό των μοντέλων που θα εμφανιστούν μελλοντικά από την εταιρεία που εδρεύει στο Coventry: αντί ο σχεδιασμός να κοιτά προς το παρελθόν, η XF είναι σε κάθε εκατοστό ένα σύγχρονο αυτοκίνητο.








Η άποψή μας
Είναι σίγουρο πως η XF είναι το πιο κρίσιμο μοντέλο της Jaguar. Τα κατάφερε τελικά; Η πρώτη εικόνα είναι σαφέστατα θετική. Ο αντικαταστάτης της S-Type όχι μόνο διαθέτει εντυπωσιακή εμφάνιση, αλλά το εσωτερικό της προσφέρει ένα πολύ καλό επίπεδο άνεσης κι εντυπωσιασμού, πρωτόγνωρο για την κατηγορία. Αν στα παραπάνω προσθέσουμε και την εξαιρετική ισορροπία μεταξύ άνεσης και σπορτίφ οδικής συμπεριφοράς, έχουμε ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο.

Το εσωτερικό της δε, είναι ακόμα πιο μπροστά από αυτό του απερχόμενου μοντέλου με το χαμηλά τοποθετημένο ταμπλό και τον υποβλητικό μπλε φωτισμό. Οι χώροι είναι σίγουρα μεγαλύτεροι, ενώ χάρη στο επιπλέον ύψος υπάρχει περισσότερος αέρας για τα κεφάλια των επιβατών.

Πρωτόγνωρη αίσθηση προκαλεί η διαδικασία εκκίνησης του μοτέρ. Πατώντας το διακόπτη power που δονείται σε κόκκινο χρώμα σαν καρδιά, εκτείνεται ο κυλινδρικός επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου από την κεντρική κονσόλα, ενώ παράλληλα ανοίγουν οι εισαγωγές αέρα στο ταμπλό.

Αλλα στοιχεία εντυπωσιασμού περιλαμβάνουν εσωτερικό φωτισμό με αισθητήρες κίνησης -αρκεί ένα νεύμα του χεριού για να ανάψουν- και μια οθόνη αφής για τον έλεγχο και τις ενδείξεις του ηχοσυστήματος και του δορυφορικού συστήματος πλοήγησης.

Ωστόσο, αυτό που ενδιαφέρει πρωτίστως είναι ο τρόπος με τον οποίο συμπεριφέρεται η XF στον δρόμο και ο ιδιωτικός μας σωφέρ έχει διανύσει περισσότερα χιλιόμετρα από οποιονδήποτε άλλον, πίσω από το τιμόνι του νέου μοντέλου. Πρόκειται για τον ειδικό οδηγό δοκιμών Wolfgang Schuhbauer.

Η διαδρομή της δοκιμής μάς απομακρύνει από την Φρανκφούρτη οδηγώντας μας στην πίστα του Νίρμπουργκρινγκ, όπου θα μπορέσουμε να οδηγήσουμε ανενόχλητοι το αυτοκίνητο.

Ακόμα και μέσα στην πόλη η XF εντυπωσιάζει, αφού τα επίπεδα άνεσης είναι κορυφαία, απομονώνοντας τους επιβάτες από το εξωτερικό περιβάλλον, όπως αρμόζει σε μία Jaguar.

Είναι επίσης εξαιρετική στον αυτοκινητόδρομο, όπου η εξελιγμένη αεροδυναμική του αυτοκινήτου η οποία συμβάλει στην σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες, δημιουργεί μια μοναδική αίσθηση ασφάλειας. Ακόμα και με ταχύτητες κοντά στα 220χλμ./ώρα, η XF δείχνει βιδωμένη στην άσφαλτο.

Θέλαμε να δημιουργήσουμε ένα αυτοκίνητο που μπορείς να το οδηγείς για 1.000 χλμ και όταν βγαίνεις να αισθάνεσαι φρέσκος εξηγεί ο W. Schubauer.

Παράλληλα έπρεπε να προσφέρει ακριβέστατη οδική συμπεριφορά και αίσθηση από το τιμόνι. Σίγουρα κοιτάξαμε τον ανταγωνισμό, αλλά ο στόχος μας ήταν η ΧΚ, αφού θέλαμε η XF να αποτελεί την οικογενειακή έκδοση της ΧΚ.

Με πιο άκαμπτο αμάξωμα από την S-Type και μεγαλύτερο μετατρόχιο από την ΧΚ, η XF ελίσσεται με ευκολία στις στροφές. Η έκδοση SV8 εξοπλίζεται με ζάντες διαμέτρου 20 ιντσών αλλά και τη ρυθμιζόμενη ανάρτηση CATS, με αποτέλεσμα οι κλίσεις στις στροφές να είναι, πρακτικά, μηδαμινές σε κάθε είδους στροφή.

Παρόλα αυτά, δεν εντυπωσιάζει μόνο η δυναμική ισορροπία. Με 560Nm ροπής ο υπερτροφοδοτούμενος V8 προσφέρει εντυπωσιακές ενδιάμεσες επιταχύνσεις. Η έξυπνη ρύθμιση επιτρέπει στον σπορ ήχο να εισέλθει στο εσωτερικό -ξεπερνώντας το σφύριγμα του υπερσυμπιεστή- μόνο υπό έντονη επιτάχυνση, με αποτέλεσμα τα πολιτισμένα ταξίδια.

Το αυτόματο κιβώτιο είναι εξαιρετικό, με ομαλές, αλλά ταυτόχρονα ταχύτατες αλλαγές, ειδικά στη θέση Sport. Επίσης, στο κατέβασμα των ταχυτήτων οι στροφές του κινητήρα ανεβαίνουν στιγμιαία, ενισχύοντας τη σπορτίφ αίσθηση που ολοκληρώνεται από τη χειροκίνητη δυνατότητα αλλαγής ταχυτήτων από μοχλούς στο τιμόνι.

Ακόμα και από τη θέση του συνεπιβάτη, είναι ξεκάθαρο πως η Jaguar δημιούργησε ένα μοντέλο-νικητή με την XF που αφήνει πίσω της το παρελθόν και εξασφαλίζει ότι η αγγλική εταιρεία μπορεί να κοιτά το μέλλον με μεγαλύτερη αισιοδοξία.


Auto Express