Μια νέα έκδοση του δημοφιλoύς Golf, η οποία φιλοδοξεί να γεφυρώσει το χάσμα ανάμεσα στο hatchback και στο πολυμορφικό Touran, παρουσίασε την Πέμπτη 2 Δεκεμβρίου η Volkswagen, στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Bologna, στην Ιταλία.

Το Golf Plus, όπως ονομάζεται η νέα έκδοση, βασίζεται στο γνωστό hatchback αμάξωμα και χάρη στο αυξημένο ύψος του -9,5 εκατοστά ψηλότερο- προσφέρει μεγαλύτερους εσωτερικούς χώρους. Το συνολικό ύψος του αμαξώματος φθάνει πλέον τα 1,58 μέτρα και είναι μόλις 5,4 εκατοστά χαμηλότερο από το Touran. Παρόλο που διαθέτει διαφορετικής σχεδίασης φωτιστικά σώματα, φτερά, προφυλακτήρες και πιο κεκλιμένη οροφή, η εξωτερική του εμφάνιση παραπέμπει άμεσα σε Golf, γεγονός το οποίο και του προσδίδει περισσότερο την εικόνα ενός ογκώδους hatchback, παρά αυτή ενός πολυμορφικού.

Διαφοροποιημένη είναι η εικόνα και στο εσωτερικό, με την κεντρική κονσόλα να έχει επανασχεδιαστεί και τα πίσω καθίσματα να έχουν πολυμορφικά χαρακτηριστικά και μεγαλύτερη ποικιλία ρυθμίσεων. Συγκεκριμένα, η διαιρούμενη σε ποσοστό 60:40 πίσω σειρά καθισμάτων σύρεται εμπρός-πίσω κατά 16 εκατοστά και αναδιπλώνεται με ένα νέο σύστημα το οποίο επιτρέπει τη δημιουργία ενιαίου και επίπεδου χώρου αποσκευών, ενώ η πλάτη του μεσαίου καθίσματος μπορεί να διπλωθεί και να χρησιμοποιηθεί ως τραπεζάκι. Ο χώρος αποσκευών χωρίζεται σε δύο διαμερίσματα και προσφέρει -με τα καθίσματα στην κανονική τους διάταξη- χωρητικότητα που φθάνει τα 505 λίτρα.

Τα περισσότερα μηχανικά μέρη προέρχονται αυτούσια από τις hatchback εκδόσεις του Golf, με τις οποίες το Golf Plus αναμένεται να μοιράζεται τόσο την ποιότητα κατασκευής, όσο και τα δυναμικά χαρακτηριστικά. Ωστόσο δεν θα απουσιάζουν και κάποιες καινοτομίες, καθώς το Golf Plus θα είναι, σύμφωνα με τον κατασκευαστή του, το πρώτο αυτοκίνητο της μικρομεσαίας κατηγορίας που θα χρησιμοποιεί τεχνολογία LED στα πίσω φωτιστικά σώματα, ενώ οι ακριβότερες εκδόσεις εξοπλισμού θα εφοδιάζονται και με ενεργά μπροστινά φωτιστικά σώματα, τα οποία θα ακολουθούν την γωνία στροφής του τιμονιού.

Το Golf Plus θα διατίθεται αρχικά σε δύο εκδόσεις βενζινοκινητήρων και δύο diesel άμεσου ψεκασμού. Όσον αφορά στους κινητήρες βενζίνης, η βασική έκδοση θα εφοδιάζεται με αυτόν των 1,4 λίτρων που αποδίδει 75 ίππους και η μεγαλύτερη με τον FSI των 1,6 λίτρων και ισχύ 115 ίππων. Οι δύο TDI κινητήρες θα αποδίδουν 105 και 140 ίππους, ενώ αργότερα στη γκάμα θα προστεθεί και ένας τρίτος με απόδοση 90 ίππων.

Ο οκταβάλβιδος των 1,6 λίτρων με τους 102 ίππους και ο δίλιτρος FSI των 150 ίππων θα εμπλουτίσουν επίσης τη γκάμα του Golf Plus, λίγους μήνες μετά την έναρξη των πωλήσεων του. Τα παραπάνω μηχανικά σύνολα θα συνδυάζονται με χειροκίνητα κιβώτια πέντε ή έξι σχέσεων και αυτόματο τύπου tiptronic, ενώ στις diesel εκδόσεις θα υπάρχει η δυνατότητα επιλογής του DSG.

Η διάθεση του μοντέλου στη Γερμανία θα ξεκινήσει στα τέλη Ιανουαρίου και μέχρι το καλοκαίρι του 2005 θα επεκταθεί και στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές αγορές. Οι ενδεικτικές τιμές πώλησης του μοντέλου δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμα, αλλά αναμένεται να κυμανθούν ανάμεσα σε αυτές του Golf και του Touran.

Auto Express