28

Η γερμανική εταιρεία CargoLifter AG μπήκε την Τρίτη στο Χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης με σκοπό να συγκεντρώσει τα απαραίτητα κεφάλαια για την κατασκευή των πρώτων αερόστατων τύπου Ζέπελιν, 63 χρόνια μετά την καταστροφή του Ζέπελιν Heidenburg, πάνω από την Αμερική.

Η εταιρεία με έδρα το Βερολίνο, θα επιχειρήσει να επαναπροτείνει το αεροπορικό αυτό μέσο ως ένα σύγχρονο τρόπο μεταφοράς φορτίων.


Σύμφωνα με τους σχεδιαστές του, το σκάφος θα έχει το διπλάσιο μέγεθος από τα πρώτα Ζέπελιν, με αποτέλεσμα να μπορεί να μεταφέρει σε απόσταση 10.000 χιλιομέτρων φορτίο ισοδύναμο με το περιεχόμενο 10 φορτηγών αυτοκινήτων.


Η ακτίνα δράσης αυτή είναι υπεραρκετή ώστε το CargoLifter, όπως θα ονομάζεται το σκάφος, να μπορεί να επιχειρεί υπερατλαντικές πτήσεις.


Ενα πρόσθετο πλεονέκτημα του νέου αυτού Ζέπελιν, είναι ότι δεν χρειάζεται αεροδρόμια για τις πτήσεις του, καθώς μπορεί να φορτώνει και να ξεφορτώνει εμπορεύματα χωρίς να ακουμπήσει το έδαφος.


Για λόγους ασφαλείας, το αερόστατο θα χρησιμοποιεί ήλιο αντί του εξαιρετικά εύφλεκτου υδρογόνου, το οποίο θεωρήθηκε υπεύθυνο για τη θεματική αλλά μοιραία κατάληξη των πρώτων αεροσκαφών του είδους αυτού.


Οι 150 επιστήμονες που εργάζονται στο σχέδιο, υποστηρίζουν ότι το πρώτο σκάφος θα είναι έτοιμο για δοκιμαστικές πτήσεις σε δύο χρόνια.


Αν και το εγχείρημα εμφανίζεται οικονομικά ριψοκίνδυνο, καθώς είναι αβέβαιη ακόμα η αποδοχή που θα έχει το νέο αυτό μέσο, η CargoLifter AG κατάφερε να συγκεντρώσει την οικονομική υποστήριξη πολλών ιδιωτικών, ως επί το πλείστον, εταιρειών, ανάμεσα στις οποίες περιλαμβάνεται και η Siemens.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,Associated Press