28

Μόλις έξι μήνες μετά την ίδρυσή του, το ηλεκτρονικό κατάστημα ειδών ρουχισμού Boo.com αναγκάστηκε να κηρύξει πτώχευση την Τετάρτη, λόγω έλλειψης ρευστότητας. Ούτε οι προσπάθειες της εταιρείας να εξασφαλίσει χρηματοδοτήσεις ούτε ο αυξανόμενος όγκος των πωλήσεών της δεν κατάφεραν να τη σώσουν. Πρόκειται για την πρώτη μεγάλη κατάρρευση ευρωπαϊκής εταιρείας ηλεκτρονικού εμπορίου, γεγονός που επιτείνει τους φόβους για το μέλλον των επιχειρήσεων αυτών.

Οι δύο Σουηδοί ιδρυτές της Boo.com, το πρώην μοντέλο Κάισα Λεάντερ και ο Ερνστ Μάλμστεν, ανέφεραν σε ανακοίνωσή τους ότι αισθάνονται απογοήτευση για το γεγονός ότι η έκκλησή τους για χορήγηση πόρων ύψους 30 εκατ. δολαρίων (11,1 δισ. δρχ.) δεν βρήκε απήχηση, με αποτέλεσμα να ζητήσουν από τη βρετανική εταιρεία συμβούλων και ελεγκτών KPMG να αναλάβει την εκκαθάριση της επιχείρησης.


Η κατάρρευση της Boo.com επιβεβαιώνει τις ανησυχίες των επενδυτών για τη βιωσιμότητα πολλών από τις νέες εταιρείες λιανικής πωλήσεως στο Διαδίκτυο, τις επονομαζόμενες dot.com. Σύμφωνα με πολλές μελέτες, οι εταιρείες αυτές είναι ολοένα και πιο δύσκολο να αποδειχθούν κερδοφόρες, ιδιαίτερα στο έντονα ανταγωνιστικό περιβάλλον του ηλεκτρονικού εμπορίου.


Πρόσφατη έκθεση της εταιρείας συμβούλων και ελεγκτών PricewaterhouseCoopers, η οποία είδε το φως της δημοσιότητας την Τετάρτη, προειδοποιεί ότι μία στις τέσσερις βρετανικές εταιρείες στο Internet ενδέχεται σε διάστημα έξι μηνών να αντιμετωπίσει πρόβλημα ρευστότητας.


Σύμφωνα με την ίδια έκθεση, η ανάγκη χρηματοδότησης των επιχειρήσεων αυτών θα επιταχύνει τους ρυθμούς συγχωνεύσεων και εξαγορών στον τομέα, ο οποίος άλλωστε χαρακτηρίζεται από έντονη ανάγκη για δημιουργία ιδιωτικών κεφαλαίων και για γρήγορη αύξηση των εσόδων.


Η εταιρεία Boo.com έχαιρε μεγάλης διαφημιστικής προβολής και η χρηματιστηριακή της αξία είχε ανέλθει στα 400 εκατ. δολάρια (148 δισ. δραχμές).


Σύμφωνα με το BBC, το κύριο πρόβλημα της Boo.com ήταν η έλλειψη ικανότητας δημιουργίας ενός μεγάλου πελατολογίου σε μικρό χρονικό διάστημα, γεγονός που θα δημιουργούσε έσοδα ικανά για την αντιμετώπιση του υψηλού τεχνολογικού και διαφημιστικού κόστους της επιχείρησης.


Επιπλέον, μεγάλοι οίκοι μόδας στα αθλητικά είδη ένδυσης εμφανίζονται επιφυλακτικοί αναφορικά με την προώθηση των προϊόντων τους σε πρωτοεμφανιζόμενες αλυσίδες λιανικής πώλησης στο Internet. Η Pentland Group, για παράδειγμα, η οποία διαθέτει φίρμες όπως Speedo, Ellesse, Mitre και Berghaus, αποφάσισε εξαρχής να μην προμηθεύσει τα προϊόντα της στην Boo.com.


Με την πτώχευση της εταιρείας, 300 εργαζόμενοι χάνουν τη δουλειά τους στο Λονδίνο, τη Ν.Υόρκη, τη Στοκχόλμη, το Μόναχο, το Παρίσι και το Αμστερνταμ.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ