«Μπείτε στη θέση μας, τη θέση των μουσουλμάνων»
Ένα απόσπασμα από τη συλλογή «Heart lamp» της Ινδής Μπανού Μούστακ, η οποία κέρδισε το Διεθνές Μπούκερ
Ένα απόσπασμα από τη συλλογή «Heart lamp» της Ινδής Μπανού Μούστακ, η οποία κέρδισε το Διεθνές Μπούκερ

Στο μυθιστόρημα «Ο Μπαχ για παιδιά» της Αυστραλής Έλεν Γκάρνερ οι φευγαλέες εντυπώσεις, τα σπαράγματα της καθημερινότητας και τα στιγμιότυπα αναπληρώνουν την έλλειψη υπόθεσης αποτυπώνοντας με μάλλον καλύτερο τρόπο τον σουρεαλισμό της πραγματικότητας

Η γλώσσα της αριστοφανικής κωμωδίας, με κύριο στρώμα την αττική διάλεκτο όπως τη μιλούσαν την εποχή του ποιητή, χαρακτηρίζεται από ετερογένεια και μεγάλη ποικιλία, αντίστοιχη με εκείνη του περιεχομένου

Σύμφωνα με μία εκδοχή, οι περίφημοι «λόγοι περί του αγαθού» δεν αποτελούν ένα και μοναδικό μάθημα του Πλάτωνος, και δη των τελευταίων του χρόνων, αλλά μάλλον μια σειρά από διαλογικά μαθήματα

Μια περιήγηση ενός σύγχρονου ποιητή στο νεκροταφείο της Μονμάρτρης, όπου επισκέπτεται τα μνημεία των Χάινριχ Χάινε και Θεόφιλου Γκοτιέ
Οι σκέψεις του ζωγράφου για την τέχνη του και τη Γαλλία, η υποδοχή των κριτικών και μαρτυρίες για το ναυάγιο του 1816 σε μία μικρή συγκεντρωτική έκδοση
Ένα βιβλίο της Αριέλα Αΐσα Αζουλάι υπογραμμίζει ότι οι διαδρομές των Εβραϊκών κοινοτήτων και είναι πολύ πιο σύνθετες από το επίσημο αφήγημα
Στο τελευταίο του βιβλίο, με τίτλο «Η Κρίση της Αφήγησης», ο Μπιούνγκ-Τσουλ Χαν, ο «αγαπημένος φιλόσοφος του ίντερνετ» καταπιάνεται με το έλλειμμα αφηγήσεων στις ζωές μας.
Μεταφράστηκε για πρώτη φορά ολόκληρο στα ελληνικά το έργο «Οι τρεις απατεώνες» του Άρθουρ Μάρκεν ενός από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του αποκρυφιστικού τρόμου
Η ιδιαίτερη διάπλαση του λόγου στα έργα του Σοφοκλή εκφράζει στον ίδιο βαθμό με τα γλυπτά του Παρθενώνα την ακμή που γνώρισε η Αττική κατά τους Κλασικούς Χρόνους
Ένα νέο βιβλίο επιστρέφει στα ανοιχτά θεωρητικά ερωτήματα για τη θέση της δουλείας στον αρχαίο ελληνικό κόσμο
Στο κέντρο της πλατωνικής έρευνας τέθηκε το ζήτημα εάν πίσω από τα δημοσιευμένα συγγράμματα υφίσταται μια διδασκαλία που μεταδόθηκε μόνο προφορικά
Ο ιστορικός τέχνης Μισέλ Παστουρό από το Πανεποστήμιο της Σορβόνης προσθέτει μία ακόμη απόχρωση, το ροζ στη σειρά με τις «βιογραφίες» χρωμάτων ύστερα από το μπλε, το λευκό, το μαύρο, το πράσινο, το κόκκινο και το κίτρινο
Στο βιβλίο «Φως σε σκοτεινούς καιρούς» ο Ιταλός κλασικός φιλόλογος Φραντσέσκο Κολαφέμινα απευθύνεται στις νεότερες γενιές για τη σχέση τους με την αρχαία γραμματεία, τον ελληνορωμαϊκο πολιτισμό και τους Κλασικούς
Μια πρόσφατη μελέτη επιχειρεί να συνδέσει τον Μαρξ με την ρεπουμπλικανική πολιτική παράδοση
Στο μυθιστόρημα «Η πηγή των δακρύων» του Ζαν Πωλ Ντιμπουά (Βραβείο Γκονκούρ, 2019) ο Πωλ Σόρενσεν πυροβολεί δύο φορές το πτώμα του πατέρα του. Αντί άλλης «ποινής » πρέπει να συμμετάσχει σε ψυχοθεραπευτικές συνεδρίες –και αυτή είναι η αφήγησή του
Οι τραγικοί ποιητές χρησιμοποιούν σκοπίμως ένα ιδιαίτερο λεξιλόγιο, που διαφέρει από το καθημερινό, με σκοπό να αποφευχθεί η πεζολογία, η κοινοτοπία
Με αφορμή την ελληνική μετάφραση του κλασικού έργου του Τζοβάνι Αρίγκι για τον «Μακρύ εικοστό αιώνα»
Οι «Νόμοι» διαφέρουν σε τέτοιο βαθμό από τα υπόλοιπα συγγράμματα του Πλάτωνος, ώστε μερικοί ερευνητές ισχυρίστηκαν πως δεν είναι στην πραγματικότητα έργο του μεγάλου φιλοσόφου
Η αυστραλή συγγραφέας Σάρλοτ Γουντ, υποψήφια για Μπούκερ 2024, μιλάει για το μυθιστόρημά της «Stone yard devotional», το οποίο συστήνει ως ένα από τα καλύτερα της σεζόν το έγκριτο lithub.com, για την κλιματική κρίση στην Αυστραλία και την ηθική στάση των πολιτών
Ο ομότιμος καθηγητής του ΕΜΠ Γιάννης Μηλιός επιστρέφει στη θεωρητική συζήτηση για το έθνος και τον ιμπεριαλισμό
Οκτώ βιβλία αναλύουν το φαινόμενο Χίτλερ
Το λογοτεχνικό ντεμπούτο του Τόμας Γεντρόφσκι με τίτλο «Κολυμπώντας στο σκοτάδι» είναι η ανεπίδοτη επιστολή του Λούντβικ προς τον παλιό εραστή του Γιάνους και η περιγραφή για την Πολωνία στις αρχές της δεκαετίας του 1980
Η γλώσσα της τραγωδίας είναι κι αυτή μια τεχνητή γλώσσα καλλιτεχνικής δημιουργίας, μια ποιητική γλώσσα συμβατικού χαρακτήρα
Το πολίτευμα που οικοδομείται στους «Νόμους» διαφέρει ουσιωδώς από εκείνο που είχαμε δει να αναδεικνύεται σε δύο παλαιότερους πλατωνικούς διαλόγους, την «Πολιτεία» και τον «Πολιτικό»
Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος
Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη
Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.
Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος
Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673
ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ
Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007
Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442