
Τα έντυπα ξαναζούν – Το i-D επιστρέφει στα περίπτερα και η γενιά Z αναβιώνει τα περιοδικά των 90s
To βρετανικό περιοδικό i-D αποκτά νέα ζωή - εξίσου cool με την παλιά του ζωή.
Ο κόσμος της τέχνης και της μόδας συγκεντρώθηκε τον περασμένο μήνα στο αυστηρό σπίτι του σχεδιαστή μίδας Rick Owens στην αριστερή όχθη του Παρισιού για να γιορτάσει την επανακυκλοφορία του περιοδικού i-D υπό την ιδιοκτησία της Αμερικανίδας μοντέλου, της γνωστής Karlie Kloss.
Η εξαγορά του i-D της Karlie Kloss από το Vice έρχεται τρία χρόνια αφότου η ίδια και μια ομάδα επενδυτών, συμπεριλαμβανομένης της Kaia Gerber, αγόρασαν το περιοδικό W.
Ας πάρουμε την (πανκ) ιστορία από την αρχή
Όπως οι φωτογραφικές μηχανές polaroid, οι δίσκοι βινυλίου και τα χαζά τηλέφωνα, τα περιοδικά μόδας αναβιώνουν κυρίως λόγω της νοσταλγικής αναζήτησης από τη γενιά Z.
Στα τέλη Μαρτίου του 2025, το περιοδικό i-D επέστρεψε στα βρετανικά περίπτερα. Το έντυπο απουσιάζε από τότε που η μητρική του εταιρεία, Vice, κήρυξε πτώχευση το 2023.
Έκτοτε, έχει εξαγοραστεί από το μοντέλο που έγινε επιχειρηματίας, την Αμερικανίδα Karlie Kloss μέσω του ομίλου της Bedford Media. Σε ένα πάρτι για τον εορτασμό της επανέναρξης του i-D, η Kloss το περιέγραψε ως «ένα εξαιρετικό κομμάτι της ιστορίας της μόδας», εξηγώντας ότι το αγόρασε καθώς «δεν ήθελε να πεθάνει».
Η εξαγορά του i-D της Karlie Kloss από το Vice έρχεται τρία χρόνια αφότου η ίδια και μια ομάδα επενδυτών, συμπεριλαμβανομένης της Kaia Gerber, αγόρασαν το περιοδικό W
Επιστροφή στο χαρτί
«Έχει αυξηθεί σημαντικά το ενδιαφέρον τόσο για την κατασκευή όσο και για την απόκτηση έντυπων περιοδικών», λέει ο Jeremy Leslie, καλλιτεχνικός διευθυντής και ιδρυτής του MagCulture, μιας διαδικτυακής πλατφόρμας και ενός καταστήματος που ειδικεύεται στα ανεξάρτητα περιοδικά.
«Οι νέοι ενδιαφέρονται πραγματικά για τα έντυπα. Χρησιμοποιούν το διαδίκτυο, αλλά ο ενθουσιασμός βρίσκεται στην έντυπη μορφή. Θέλουν κάτι απτό και συλλεκτικό».
Ενώ τα περιοδικά της μαζικής αγοράς υποφέρουν – το ελεγκτικό γραφείο Audit Bureau of Circulations δήλωσε ότι σχεδόν τα μισά από τα περιοδικά που εξέτασε είδαν την κυκλοφορία τους να μειώνεται κατά 10% ή περισσότερο το 2024 – οι πολυτελείς και ανεξάρτητοι τίτλοι ακμάζουν.
Το περιοδικό Τhe Face
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Το άλλο έντυπο-σταθμός, το Face
Εκπρόσωπος της National Portrait Gallery στο Λονδίνο, η οποία φιλοξενεί έκθεση αφιερωμένη στο Face, το πρωτοποριακό περιοδικό που υπερασπίστηκε τη νεανική κουλτούρα κατά τη διάρκεια των δεκαετιών του ’80 και του ’90, δήλωσε ότι κατά τον μήνα των εγκαινίων της δέχθηκε περισσότερους από 28.000 επισκέπτες, το 14% των οποίων ήταν ηλικίας κάτω των 25 ετών.
Πενήντα χρόνια αφότου το Central Saint Martins εγκαινίασε το πτυχίο του στην επικοινωνία της μόδας, η ζήτηση για θέσεις βρίσκεται σε υψηλότατο επίπεδο.
Το μάθημα βοήθησε να γεννηθεί η καριέρα ανθρώπων όπως ο πρώην συντάκτης του Esquire, o Jeremy Langmead και ο Ib Kamara, ο σημερινός αρχισυντάκτης του Dazed.
Εν τω μεταξύ, 20 χρόνια μετά την κυκλοφορία του Grazia, του πρώτου εβδομαδιαίου glossy περιοδικού της Βρετανίας, η κυκλοφορία του αυξάνεται κατά 46% σε ετήσια βάση, με την υψηλή ζήτηση να τροφοδοτεί το λανσάρισμα αυτόνομων εξαμηνιαίων τευχών αφιερωμένων στην ομορφιά και τους εσωτερικούς χώρους.
Ο Thom Bettridge, ο νέος αρχισυντάκτης του i-D, συμφωνεί ότι η αφήγηση γύρω από την παρακμή των εντύπων είναι ανοησία
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Επιστροφή στο μέλλον
Ο Thom Bettridge, ο νέος αρχισυντάκτης του i-D, συμφωνεί ότι η αφήγηση γύρω από την παρακμή των εντύπων είναι ανοησία. «Το έντυπο πεθαίνει από τη στιγμή που άρχισα να εργάζομαι στον έντυπο τύπο» λέει. «Έχουν περάσει 10 χρόνια και είναι ακόμα εδώ».
Ο Bettridge έχει εμπνευστεί από τον Terry Jones, ο οποίος ίδρυσε το περιοδικό το 1980. Εμβαθύνοντας στα τεράστια αρχεία του, ο Bettridge εστίασε στην DIY προσέγγιση του Jones:
«Ήταν κάπως όπως οι άνθρωποι φτιάχνουν πράγματα στο διαδίκτυο σήμερα. Το βλέπω ως έναν πρόδρομο αυτού του πράγματος. Παρόλο που ήταν το πιο παλιό ημερολογιακά στο αρχείο, ένιωθα ότι ήταν το πιο σχετικό με το σήμερα».
Το κλασικό κλείσιμο του ματιού σε κάθε εξώφυλλο
Στο τεύχος έναρξης του Bettridge, με τίτλο «The Unknown Issue», παρουσιάζεται η Enza Khoury, μια άγνωστη 18χρονη από το Οχάιο, η οποία βρέθηκε μέσω ενός ανοιχτού διαγωνισμού που επέβλεψε η διευθύντρια casting της Euphoria, Jennifer Venditti.
Δύο επιπλέον εξώφυλλα παρουσιάζουν τη Naomi Campbell και την τραγουδίστρια FKA twigs – οι οποίες εμφανίστηκαν στο παρελθόν το 1986 και το 2012 αντίστοιχα, πριν γίνουν γνωστά ονόματα.
Ο Bettridge έχει διατηρήσει το χαρακτηριστικό λογότυπο του τίτλου με το κλείσιμο του ματιού και στόχος του είναι κάθε περιοδικό να συλλέγεται από τους αναγνώστες. Ο ίδιος και η Kloss εξακολουθούν να έχουν τα τεύχη που αγόραζαν παλαιότερα οι ίδιοι.
Στο τεύχος έναρξης του Bettridge, με τίτλο «The Unknown Issue», παρουσιάζεται η Enza Khoury, μια άγνωστη 18χρονη από το Οχάιο, η οποία βρέθηκε μέσω ενός ανοιχτού διαγωνισμού που επέβλεψε η διευθύντρια casting της Euphoria, Jennifer Venditti
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η τιμή τιμή δεν έχει
Ο Leslie, ο οποίος αποθηκεύει περισσότερα από 800 περιοδικά στο κατάστημά του στο Clerkenwell του Λονδίνου, λέει ότι βλέπει να δίνεται μεγαλύτερη έμφαση στο σχεδιασμό της ράχης των περιοδικών:
«Οι πελάτες τα κρατούν και τα στοιβάζουν στα ράφια τους». Η μέση τιμή για ένα ανεξάρτητο περιοδικό κυμαίνεται γύρω στις 15 λίρες. Στο eBay, οι παλιές εκδόσεις του Dazed πιάνουν έως και 10 φορές την αρχική τους τιμή (8 ευρώ), ενώ οι εκδόσεις του Face της δεκαετίας του ’90 προσφέρουν τριψήφιο αριθμό.
Το i-D, το οποίο θα τυπώνεται δύο φορές το χρόνο, κοστίζει 23 ευρώ. Ο Bettridge το περιγράφει ως απίστευτα περιεκτικό: «Αν και ακούγεται πολύ, αν κοιτάξετε την ομάδα των ομοτίμων μας, κάποια έχουν 700 σελίδες, ζυγίζουν 3 κιλά και κοστίζουν 50 λίρες. Προσπαθήσαμε να το κάνουμε όσο το δυνατόν πιο προσιτό».
Πάντα κόντρα
Όσο για το ποιος θα το καταναλώνει, ο Bettridge δεν έχει στο μυαλό του έναν τυπικό αναγνώστη. Αντιθέτως, τον περιγράφει ως «πολίτη του διαδικτύου».
Στα χαρακτηριστικά του περιλαμβάνονται ένα δημοσίευμα με τίτλο «Σταμάτα να είσαι κουλ» και «Τέσσερις λύσεις κατά των τάσεων για τη σύγχρονη ζωή».
Ο Bettridge λέει: «Όλοι γνωρίζουν για τις τάσεις, ξέρετε, και κανείς δεν θέλει να είναι μοντέρνος. Όλοι θέλουν να είναι μοναδικοί».
*Με στοιχεία από theguardian.com
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις