Τετάρτη 10 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
«Anora»: Γιατί η νικήτρια ταινία των Όσκαρ επένδυσε εκατομμύρια σε T-shirts, string και μάρκετινγκ;

«Anora»: Γιατί η νικήτρια ταινία των Όσκαρ επένδυσε εκατομμύρια σε T-shirts, string και μάρκετινγκ;

Η ταινία «Anora» σε σκηνοθεσία Σον Μπέικερ κατάφερε να θριαμβεύσει στα Όσκαρ, και μέρος της επιτυχίας της ίσως να οφείλεται και στο μάρκετινγκ που την πλαισίωσε.

Η επιτυχία που σημείωσε στα φετινά Όσκαρ το ρομάντζο «Anora» σε σκηνοθεσία του Σον Μπέικερ θεωρήθηκε έκπληξη για πολλούς.

Πριν από πέντε χρόνια, η ανεξάρτητη εταιρεία διανομής Neon έδωσε μια χείρα βοηθείας σε έναν άλλο νικητή του Χρυσού Φοίνικα στις Κάννες, τα «Παράσιτα» του Μπονγκ Τζουν-χο, για να κατακτήσει τα Όσκαρ (η οποία βέβαια και χωρίς μάρκετινγκ άξιζε να σαρώσει τα βραβεία). Η τιμή αυτής της νίκης, καθώς και όλα τα έξοδα μάρκετινγκ και περιοδειών τύπου για την ταινία, ήταν 18.000.000 ευρώ.

Ο τελικός λογαριασμός για την ταινία του Μπέικερ ήταν ελαφρώς κάτω από αυτό το ποσό, στα 16.000.000 ευρώ – που ωστόσο είναι τριπλάσιο του προϋπολογισμού της. Η στρατηγική της Neon για την ταινία, εξήγησε ο διευθύνων σύμβουλος Τομ Κουίν στο Variety, ήταν να στηριχτεί στη Gen Z παρά στους κριτικούς.

«Αυτό δεν επιτρέπεται, αλλά μου αρέσεις»

Τον Νοέμβριο εμφανίστηκε στο πάρκινγκ του King’s of Body, ενός συνεργείου επισκευής αυτοκινήτων στη λεωφόρο Μέλροουζ στο Λος Άντζελες, ένα κατάστημα με προϊόντα εμπνευσμένα από την ταινία «Anora» που λειτούργησε μόνο για μία ημέρα. Οι ουρές ξεκίνησαν στις 10 το πρωί για τα εγκαίνια στις 3 το απόγευμα για το κατάστημα λιανικής πώλησης σε στυλ car-boot, το οποίο πωλούσε μια σειρά από ρούχα και αφίσες που διατίθενται επίσης στο ηλεκτρονικό κατάστημα της εταιρείας διανομής.

Neon

Αυτά περιλαμβάνουν κόκκινα strings που έφεραν το μήνυμα «little wifey», καθώς και μπλουζάκια με διάφορα σλόγκαν από την ταινία, όπως «Stay jealous, babe!», «You hit the lotto, bitch!».

Διατίθενται επίσης δύο εκτυπώσεις περιορισμένης έκδοσης, οι οποίες διαθέτουν έργα τέχνης που παρουσιάζουν την βραβευμένη με Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου πρωταγωνίστρια της ταινίας, Μάικι Μάντισον, σε σαγηνευτικές πόζες. «Αυτό δεν επιτρέπεται … αλλά μου αρέσεις», γράφει το ένα σλόγκαν- «Θα φροντίσει για όλα όσα χρειάζεσαι», το άλλο.

«Anora» ή αλλιώς επιτυχία

Οι κυριότεροι αντίπαλοί της Ανόρα, της σεξεργάτριας που ερωτεύεται τον γιο ενός Ρώσου μεγιστάνα, στα Όσκαρ -το «Brutalist» με πρωταγωνιστή τον Έιντριεν Μπρόντι, το «Conclave» σε σκηνοθεσία του Έντβαρντ Μπέργκερ, και το «A Complete Unknown» με τον Τιμοτέ Σαλαμέ σε ρόλο Ντίλαν – θεωρούνταν ότι όλοι είχαν οπαδούς μεγαλύτερους σε ηλικία, λευκούς και άνδρες, μια εικόνα που η Ακαδημία προσπάθησε να διορθώσει τα τελευταία χρόνια.

Η ταινία του Μπέικερ γυρίστηκε με 5.500.00 ευρώ – το χαμηλότερο ποσό στη λίστα με τις καλύτερες ταινίες, την στιγμή που το «The Brutalist» ακολουθεί με 9.000.000 δολάρια και τoυ οποίου οι πρόσθετες δαπάνες μάρκετινγκ είναι πιθανό να συναγωνίζονται αυτές της «Anora».

Και οι δύο ταινίες έχουν εισπράξει λίγο πάνω από 40 εκατ. δολάρια, με τις συμφωνίες streaming του «Anora» με την Apple και την Amazon να υποδηλώνουν ότι τα καθαρά κέρδη μπορεί να είναι ακόμη υψηλότερα. Η ταινία βρίσκεται στην κορυφή των charts σε αυτές τις υπηρεσίες streaming, ενώ έχει προγραμματιστεί και η επανακυκλοφορία της στον κινηματογράφο.

Το λες και επιτυχία, σωστά;

Neon

Η τελική νίκη

Η A24, η αντίπαλη ανεξάρτητη εταιρεία διανομής πίσω από το «The Brutalist», έβγαλε μια πιο μικρή γκάμα εμπορευμάτων για την ταινία της, συμπεριλαμβανομένων δύο T-shirts.

Το «A Complete Unknown», στο μεταξύ, θα ελπίζει να ανακτήσει μέρος των δαπανών του – αρχικός προϋπολογισμός 65.000.000 ευρώ, δαπάνες μάρκετινγκ πιθανότατα πολύ πάνω από αυτό – μέσω προϊόντων και χορηγιών. Η Levi’s πουλάει ένα σουέτ σακάκι εμπνευσμένο από την ταινία για 1.000 ευρώ, ενώ μια μοτοσικλέτα Triumph όπως αυτή που οδηγούσε ο Μπομπ Ντίλαν (Τιμοτέ Σαλαμέ) πωλείται προς περίπου 11.500 ευρώ.

Παράλληλα, το Dante Bar της Νέας Υόρκης συνεργάστηκε με το ουίσκι Heaven’s Door του Μπομπ Ντίλαν και την Searchlight Pictures για να προσφέρει ένα αποκλειστικό κοκτέιλ με την ονομασία Like a Rolling Stone.

Ωστόσο, παρόλο που το μάρκετινγκ άγγιξε τα ουράνια και η ταινία θεωρούνταν φαβορί, το «Anora» με τα pop-up καταστήματα με εσώρουχα και T-shirts κατάφερε να νικήσει, αποδεικνύοντας πώς η απεύθυνση στην Gen Z, είναι ένα από τα βασικά στοιχεία της επιτυχίας.

*Με πληροφορίες από: Guardian

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τετάρτη 10 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο