Δευτέρα 07 Οκτωβρίου 2024
weather-icon 21o
Τέμπη: Μια προφητική ανάρτηση και η συγκάλυψη που δεν θέλουμε σε καμία περίπτωση να συμβεί

Τέμπη: Μια προφητική ανάρτηση και η συγκάλυψη που δεν θέλουμε σε καμία περίπτωση να συμβεί

Ο νέος επίτροπος μεταφορών της Κομισιόν αναλαμβάνει βαρύ φορτίο και ελπίζουμε το έγκλημα στα Τέμπη να μην εκτροχιαστεί και να μην συγκρουστεί μετωπικά με την αλήθεια.

Στις 12 Αυγούστου (2024) η Μαρία Καρυστιανού ανέβασε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μια ανάρτηση που έμελλε να είναι προφητική. Η πρόεδρος του Συλλόγου «Τέμπη 2023», αναφερόμενη στο έγκλημα των Τεμπών που δεν έχει ακόμη δικαστεί, φωτογράφιζε τον επόμενο επίτροπο μεταφορών στη νέα Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Στις 17 Σεπτεμβρίου (2024), η πρόεδρος της Επιτροπής, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, για την Ελλάδα επιφύλαξε έναν ενισχυμένο φάκελο, αυτόν των Μεταφορών και του Τουρισμού με τον Απόστολο Τζιτζικώστα να γίνεται ο νέος Έλληνας επίτροπος στην Κομισιόν.

Στη νέα δεξιόστροφη Κομισιόν ο Απόστολος Τζιτζικώστας αναλαμβάνει το χαρτοφυλάκιο των Μεταφορών και του Τουρισμού

Προηγήθηκαν αναβολές, πιέσεις και σκληρές διαπραγματεύσεις προκειμένου να βρεθούν ισορροπίες στη νέα Κομισιόν που είναι σαφέστατα δεξιόστροφη, με 15 μέλη από το ΕΛΚ, έναν από το ακροδεξιό κόμμα της Μελόνι και έναν από τους ακροδεξιούς του Ορμπαν. Οι Φιλελεύθεροι μετρούν πέντε επιτρόπους και οι Σοσιαλιστές μόλις τέσσερις.

Με ανάρτησή του ο Κυρ. Μητσοτάκης εξέφρασε τη «μεγάλη ικανοποίησή» του για το χαρτοφυλάκιο, κάνοντας λόγο για «μεγάλη επιτυχία της χώρας μας».

Ένα δύσκολο έργο

Είναι αλήθεια πως εδώ και πολύ καιρό κυκλοφορεί η πληροφορία ότι ο Έλληνας πολιτικός θα είναι τελικά ο νέος επίτροπος Μεταφορών, με τη Μαρία Καρυστιανού να θεωρεί σχεδόν δεδομένο αυτό το ενδεχόμενο και να κάνει λόγο για διεύρυνση της κυβερνητικής επιχείρησης συγκάλυψης του εγκλήματος.

Ο Απόστολος Τζιτζικώστας έχει μπροστά του ένα δύσκολο έργο. Θα πρέπει να αποδείξει ότι η επιλογή του δεν έγινε για τη συγκάλυψη του εγκλήματος των Τεμπών, αλλά γιατί πραγματικά μπορεί να προσφέρει στην ασφάλεια των μεταφορών πολιτών και αγαθών.

Η επιστολή με τα καθήκοντά του, που η ίδια η Φον ντερ Λάιεν έστειλε, του ζητεί να προτείνει ένα σχέδιο «για ένα φιλόδοξο ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό δίκτυο υψηλών ταχυτήτων που θα συμβάλει στη σύνδεση των πρωτευουσών της Ε.Ε., μεταξύ άλλων με νυχτερινά τρένα, και θα επιταχύνει τις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές»!

Πεδίον δόξης λαμπρόν για τον Έλληνα πολιτικό που το 2014 απομακρύνθηκε από την «αγκαλιά» της Νέας Δημοκρατίας κατεβαίνοντας ως ανεξάρτητος υποψήφιος στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας σαρώνοντας στον δεύτερο γύρο (71,01%) και παραμένοντας στο πόστο του περιφερειάρχη μέχρι και σήμερα κερδίζοντας όλες τις εκλογικές αναμετρήσεις.

Μοιραία το χαρτοφυλάκιο των Μεταφορών συνδέεται (και) με τα Τέμπη. Με δεδομένο ότι πλέον η αναφορά των συγγενών των θυμάτων της τραγωδίας (που έγινε καταρχήν δεκτή από το Ευρωκοινοβούλιο) θα πρέπει να απαντηθεί από την Επιτροπή Μεταφορών (TRAN) του Ευρωκοινοβουλίου, στην οποία πρόεδρος είναι η ευρωβουλεύτρια της Ν.Δ. Ελίζα Βόζεμπεργκ, καθώς και από την Κομισιόν, στην οποία αρμόδιος επίτροπος θα είναι πλέον ο Απόστολος Τζιτζικώστας, η πολιτική διαχείριση αποκτά εξαιρετικό ενδιαφέρον.

Βαριά σκιά

Από την αποφράδα ημέρα της 28ης Φεβρουαρίου (2023) που σκότωσε 57 ανθρώπους –κυρίως νέους– στα Τέμπη, το οποίο είχε βαρύ πολιτικό αντίκτυπο στη χώρα μας, μέχρι και σήμερα έχουν χυθεί τόνοι μελάνι και τα πληκτρολόγια χτυπούν ασταμάτητα.

Η δικαστική έρευνα για τους υπεύθυνους πίσω από το έγκλημα στα Τέμπη προχωρά με αργό ρυθμό, με τους γονείς των θυμάτων και την ελληνική αντιπολίτευση να ισχυρίζονται ότι η κυβέρνηση προσπαθεί να συγκαλύψει την τραγωδία και τους υπευθύνους της.

Το θέμα απασχόλησε τη Γενική Εισαγγελία της ΕΕ Λάουρα Κοβέσι, η οποία είχε –πριν το δυστύχημα– ξεκινήσει έρευνα για σύμβαση που υπογράφηκε το 2014 για την ανακατασκευή και αναβάθμιση του συστήματος σηματοδότησης και τηλεχειρισμού στα ελληνικά τρένα.

Η Κοβέσι έχει πει ότι οι ελληνικές αρχές θέτουν εμπόδια για την «εύρεση της αλήθειας και την εφαρμογή της δικαιοσύνης» και πέρυσι έστειλε επιστολή στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή δηλώνοντας ότι η διάταξη στο Σύνταγμα της Ελλάδας που παρέχει στους υπουργούς ασυλία πρέπει να αλλάξει.

Από την πλευρά της, η ελληνική κυβέρνηση αντέδρασε, μάλλον άκομψα, λέγοντας ότι η Κοβέσι υπερέβη το όριο των αρμοδιοτήτων της.

Ο νέος επίτροπος μεταφορών αναλαμβάνει βαρύ φορτίο και ελπίζουμε να μην εκτροχιαστεί και να μην συγκρουστεί μετωπικά με την αλήθεια.

Only in

Ο δεύτερος «βασιλιάς» της Ολλανδίας λεγόταν κι αυτός… Γιόχαν

Ο Νέσκενς έφυγε από κοντά μας αλλά θα είναι πάντα δίπλα μας, για να θυμίζει πως υπήρξε και δεύτερος μέγαλος Γιόχαν στο παγκόσμιο ποδόσφαιρο

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Δευτέρα 07 Οκτωβρίου 2024